Hoe ziet jouw boekenkast eruit?

Na een por van @glashelder deze topic ontdekt, ik moet nog ff uitzoeken hoe een foto te posten maar mijn "hoofd" boekenkast is momenteel een hoop namaak ikea-vierkanten-rekskes (type https://www.brico.be/nl/badkamer-keuken-wonen/meubelen/kasten/elements-kubus-kast-wit-3x1/10045979) aaneengevezen tot 2,5 × 2,5 m (bij benadering) en 2 a 3 diep getast. En dan nog een stuk of 3 boekenrekken verspreidt over de rest van het huis (en hier en daar nog wat verloren gelopen stapeltjes die ik echt nog wel ooit eens ga sorteren).

Bij de verhuis 4j geleden kwam mijn boekencollectie uit op 2 paletten bananendozen.

En zowat al mijn jeugd/kinderboeken en strips zijn nooit weg geraakt bij mijn ouders.



Mijn naam is Gromker en ik heb een probleem 😔

Nooit gedacht dat iemand mij met glashelder zou verwarren. :unsure:
 
Hierbij mijn boekenkast

Toffe kast, mooi geordend! En blijkbaar een trouwe lezer, van een paar auteurs zie ik lange reeksen.

Vanboven zie ik een reeks boeken die ooit bij Het Nieuwsblad of Het Laatste Nieuws zat? Die heb ik hier ook nog ergens in een grote doos in de kelder staan, herinner me ervan dat die boeken nogal een opvallende, niet zo prettige geur hadden :unsure:
 
Toffe kast, mooi geordend! En blijkbaar een trouwe lezer, van een paar auteurs zie ik lange reeksen.

Vanboven zie ik een reeks boeken die ooit bij Het Nieuwsblad of Het Laatste Nieuws zat? Die heb ik hier ook nog ergens in een grote doos in de kelder staan, herinner me ervan dat die boeken nogal een opvallende, niet zo prettige geur hadden :unsure:
Zijn dat die pastelkleurige boekjes? Wat voor boeken waren dat?
 
Ah, een boekenkast kan toch zo mooi zijn :love:
Momenteel nog kast hier. Er staat een Ikea kast in m'n bureau met een paar boeken in maar de meerderheid zit nog in verhuisdozen. Plan is om onze tweede zolder nog af te maken en die in te richten als boardgame en boeken ruimte. Hopelijk bestaat BG nog over een jaar 2, dan kan ik ze eens showen :)
Hierbij de Ikea kast op m'n bureau waar wat boeken in staan die uit de verhuisdozen zijn geraakt.
Twee foto's btw, ge kunt er door scrollen ;)

Edit:

 
Laatst bewerkt:
Dit is onze:

Bekijk bijlage 2472

Dringend nieuwe kast nodig.
De nieuwe kast is er eindelijk! 🙈

1643043944083.png

Links/Midden: Engelstalige fictie. De boeken die horizontaal liggen in de middenste kast zijn to-read.
Rechts: Duitstalige fictie / Nederlandstalige fictie / Non-fictie (alle talen) / Graphic novels

Ik vind dat wij als koppel best veel lezen en er zit wel heel wat overlap tussen de boeken die we hebben gelezen, maar toch lijkt dat tamelijk weinig als je dat dan zo ziet.
 
De nieuwe kast is er eindelijk! 🙈

Links/Midden: Engelstalige fictie. De boeken die horizontaal liggen in de middenste kast zijn to-read.
Rechts: Duitstalige fictie / Nederlandstalige fictie / Non-fictie (alle talen) / Graphic novels

Ik vind dat wij als koppel best veel lezen en er zit wel heel wat overlap tussen de boeken die we hebben gelezen, maar toch lijkt dat tamelijk weinig als je dat dan zo ziet.

Geen regel van drie duidelijk: drie te lezen boeken per boek dat je aan het lezen bent.
 
De nieuwe kast is er eindelijk! 🙈

Bekijk bijlage 7164
Links/Midden: Engelstalige fictie. De boeken die horizontaal liggen in de middenste kast zijn to-read.
Rechts: Duitstalige fictie / Nederlandstalige fictie / Non-fictie (alle talen) / Graphic novels

Ik vind dat wij als koppel best veel lezen en er zit wel heel wat overlap tussen de boeken die we hebben gelezen, maar toch lijkt dat tamelijk weinig als je dat dan zo ziet.
Fijne kast! Zoiets nodigt toch echt uit om te lezen hé. Ik sta vaak te turen aan mijn kast wat het volgende boek zou zijn ...
 
De Roals Dahls zeker. Ik vermoed dat ik die (binnenkort of over aan jaar) aan de oudste zal beginnen voorlezen. Voor de rest maakt het mij niet zozeer uit wat ze zouden lezen, wel dàt ze iets of wat graag lezen :p.
Ik lees voor onze oudste (bijna 6) nu soms voor van "De Griezels", vooral de vieze woordjes die gebruikt worden zijn grappig en blijven hangen momenteel.

Ik ga als onze boekenkast opgeruimd is ook een foto posten! Toegegeven, meeste boeken zijn van mijn vrouw, al zitten er daar veel tussen die ik zelf ook nog wil lezen, ik heb zelf maar relatief recent mijn leeshobby herontdekt.
 
Onlangs verhuisd en daar een grotere boekenkast gevonden (huurappartement) maar nog altijd niet groot genoeg om alle boeken zichtbaar te zetten. Op elk schap heb je twee of drie lagen achter de zichtbare eerste laag.

Boekenkast.jpg

Bovenaan de strips met vooraan de S&W collectie, de paarse zichtbare kaften zijn van Robert en Bertrand. Voorts ook nog Asterix en Robbedoes en Kwabbernoot achteraan.
2e en 3e schap van bovenaf zijn Engelstalige Fantasy-reeksen.
4e schap is algemene/historische non-fictie en historische fictie.
Onderste schap zijn voornamelijk taalboeken. Frans, Duits en vooral Pools.
 
Robert en bertrand blijft ook in mijn boekenkast iets waar ik steeds naar terug grijp.


de strips zitten weg gemoffelt achter de kastdeuren.
Momenteel wat aan het experimenteren, ik ga mijn ikea kasten verzagen om plafondhoge kasten te krijgen waar 5 lagen boeken in kunnen.

In mijn kast vooral wo2, detectives, clive cussler reeks, john grisham, spannende boeken vooral.
 
Laatst bewerkt:
Bij deze. Mijn vrouw heeft onlangs veel boeken weggedaan wegens niet (meer) relevant voor ons. Ons lijstje om de collectie terug uit te breiden is nog best lang en ergens binnen de komende 10 jaar staat er een op maat gemaakte boekenkast op de planning.
De boeken van de kinderen staan op hun eigen kamer, behalve degene die onze oudste zoon "aan het lezen" is.

Disclaimer: er staat 1 boek in dat er puur is wegens historische redenen, voor iemand daar een opmerking over zou maken.

 
Bij deze. Mijn vrouw heeft onlangs veel boeken weggedaan wegens niet (meer) relevant voor ons. Ons lijstje om de collectie terug uit te breiden is nog best lang en ergens binnen de komende 10 jaar staat er een op maat gemaakte boekenkast op de planning.
De boeken van de kinderen staan op hun eigen kamer, behalve degene die onze oudste zoon "aan het lezen" is.

Disclaimer: er staat 1 boek in dat er puur is wegens historische redenen, voor iemand daar een opmerking over zou maken.

Prachtig maar de bloempot is toch een beetje nightmare fuel.
 
Terug
Bovenaan