Hoe ziet jouw boekenkast eruit?

vooral fantasy

al mijn stripverzamelingen (vnl. Jommeke en Urbanus) liggen ergens op zolder bij mijn ouders

HIcP7RR.jpg

wweRmCK.jpg
Schilderij past wel bij die fantasy sfeer.

Toevallig hierop gebaseerd? :)

 
leeg.

om het met John McClane z'n woorden te zeggen:

"my subscripion on tits magazine just ran out" :D
 
  • Haha
Waarderingen: Yurf
een foto van een schilderij is nog altijd een foto :laugh:

Gelieve die reactie niet naar mijn werk door te sturen of ik word op staande voet ontslagen. Ik werk vooral met 15de en 17de eeuwse werken dus gelieve me mijn onwetendheid te vergeven.
Zot, zit gij ook in de kunstwereld?
 
IMG-20210625-225636.jpg

Beetje een bont allegaartje, ook veel jeugdboeken. Boven staan er nog wel 2 kasten met manga (en beperkt comics) van de wederhelft.
Zitten zeker wat boeken tussen die ik niet plan te houden maar ben er nog niet aan toegekomen om ze weg te doen (ik vind dat ook moeilijk :'))
 
IMG-20210625-225636.jpg

Beetje een bont allegaartje, ook veel jeugdboeken. Boven staan er nog wel 2 kasten met manga (en beperkt comics) van de wederhelft.
Zitten zeker wat boeken tussen die ik niet plan te houden maar ben er nog niet aan toegekomen om ze weg te doen (ik vind dat ook moeilijk :'))
Zitten er boeken tussen waarvan je absoluut hoopt dat je kinderen ze ook gaan lezen? Ik zie daar bijvoorbeeld een paar Roald Dahls staan?
 
Zitten er boeken tussen waarvan je absoluut hoopt dat je kinderen ze ook gaan lezen? Ik zie daar bijvoorbeeld een paar Roald Dahls staan?
De Roals Dahls zeker. Ik vermoed dat ik die (binnenkort of over aan jaar) aan de oudste zal beginnen voorlezen. Voor de rest maakt het mij niet zozeer uit wat ze zouden lezen, wel dàt ze iets of wat graag lezen :p.
Ik denk dat veel van de dingen die ik heb staan nogal specifiek voor mijn smaak/nostalgie zijn. En veel van de 'young adult' boeken die ik heb staan zijn ook in het Engels dus dat is misschien een extra drempel. Ik zal al blij zijn als ze ergens de charme van bepaalde boeken (of films die ervan gemaakt zijn) zullen zien :').

Nu er zijn ook strips moest dat hen beter liggen :D (de kleine robbe en dokus zal wel snel gelezen worden, de psy en de kat moeten ze toch al wat ouder voor zijn. Dat zijn wel allemaal die van mijn wederhelft. Die 'van mij' zijn eigenlijk enkel Yoko Tsuno en Rozebottel).
 
Nu er zijn ook strips moest dat hen beter liggen :D (de kleine robbe en dokus zal wel snel gelezen worden, de psy en de kat moeten ze toch al wat ouder voor zijn. Dat zijn wel allemaal die van mijn wederhelft. Die 'van mij' zijn eigenlijk enkel Yoko Tsuno en Rozebottel).

Mijn vader had vroeger een fameuze stripcollectie en zo ben ik eigenlijk begonnen met lezen als piepjonge TsD, de klik met boeken is pas op iets latere leeftijd gekomen, maar de strips hebben men leesvermogen wel fameus gestimuleerd in die tijd...
 
Mijn vader had vroeger een fameuze stripcollectie en zo ben ik eigenlijk begonnen met lezen als piepjonge TsD, de klik met boeken is pas op iets latere leeftijd gekomen, maar de strips hebben men leesvermogen wel fameus gestimuleerd in die tijd...
Als kind ook héél graag strips gelezen, Suske en Wiske en Buck Danny waren favorieten. Zeker die oudere S&W's waren heel stimulerend omdat je er toch wel wat van opstak. Dat is gestopt op volwassen leeftijd, al heb ik wel wat uitstapjes gedaan naar volwassen comics die best te pruimen zijn.
 
Na een por van @glashelder deze topic ontdekt, ik moet nog ff uitzoeken hoe een foto te posten maar mijn "hoofd" boekenkast is momenteel een hoop namaak ikea-vierkanten-rekskes (type https://www.brico.be/nl/badkamer-keuken-wonen/meubelen/kasten/elements-kubus-kast-wit-3x1/10045979) aaneengevezen tot 2,5 × 2,5 m (bij benadering) en 2 a 3 diep getast. En dan nog een stuk of 3 boekenrekken verspreidt over de rest van het huis (en hier en daar nog wat verloren gelopen stapeltjes die ik echt nog wel ooit eens ga sorteren).

Bij de verhuis 4j geleden kwam mijn boekencollectie uit op 2 paletten bananendozen.

En zowat al mijn jeugd/kinderboeken en strips zijn nooit weg geraakt bij mijn ouders.



Mijn naam is Gromker en ik heb een probleem 😔
 
Terug
Bovenaan