Hoe hoog staat de verwarming bij jou?

Deze ochtend wel koud in de badkamer, klein loodgietertje had de thermostaatkop dicht gedraaid...
Een jaar of twee terug was het plots koud in de keuken op een ochtend. Ik ging zien naar die kop, je weet maar nooit dat die per ongeluk toe gedraaid werd, maar de kop was weg. Teruggevonden in mand van een vd honden. Terug op gezet. Hij had hem blijkbaar op 0 gezet tijdens het knabbelen er op, om hem dan volledig er af te trekken. :unsure:
Werkt nog steeds trouwens, ziet er gewoon niet uit met die tandgaatjes. :laugh:
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Wij hebben een gasketel met radiatoren (vrijstaand huis).

Living/keuken: Thermostaat op 22 graden overdag en 16 's nachts. Thermostaat gaat op nachtstand om 22h en wanneer ik ga slapen is het meestal afgekoeld tot 20 graden.
Bureau/slaapkamer: 20-21 graden overdag (thuiswerk) en tegen dat ik ga slapen is het afgekoeld tot 17 graden omdat vriendin al even aan het slapen is met de raam op een kier.
Badkamer: raam staat continu open (tenzij we niet thuis zijn) om het vocht buiten te krijgen, gezien we geen ventilatie hebben. Radiatorkraan staat dus ook permanent dicht. In de winter is het er 14 graden, maar tijdens het douchen stijgt de temp naar 17 graden.
Rest van het huis: radiatorkranen staan altijd dicht.

Als we niet thuis zijn gaat de thermostaat automatisch op 9 graden.
 
20,5° als we samen thuis zijn, 19° als ik alleen thuis ben want heb het anders te warm.
16° als we niet thuis zijn of slapen.
 
Beneden en in de badkamer ligt er vloerverwarming, vroeger stond deze altijd op 22°, echter nu naar 21° terug gezet en gemerkt dat dit ook voldoende is. Badkamer heeft nog aparte 'lange radiator' (type om handdoeken ana te hangen) deze verwarmt 's morgens even bij tot 22° voor we in de badkamer gaan, voor de rest van de dag vraagt deze geen warmte. De rest van de kamers boven en de zolder hebben aparte chauffages, maar deze staan nooit aan, blijft altijd 17°-18° in de winter.
 
20,5° ingesteld op de vasthangende thermostaat in het midden van de living. Voor mij meestal net te warm, maar ok voor de kindjes en de vrouw. 's nachts of als we er niet zijn op 16°.
 
Nieuwbouw 2 jaar oud, vloerverwarming op gas.

Schommelt tussen de 20.5 en de 21° (thermostaat in de open living), badkamer ligt de VVW dichter op elkaar waardoor het daar (zonder thermostaat) altijd wel iets warmer is).

Schommeling is afhankelijk van de gemoedstoestand van de wederhelft.. : )
 
De verwarming staat toch op anderhalve meter hoog schat ik.

nu serieus: als ik thuis ben, 20.5°C living, indien niet thuis, 15°C
Badkamer wordt enkel 's ochtends verwarmt voor heel korte periode naar 22°C
Rest van de ruimtes is 12°C maar daar geraakt deze nooit omdat die kamers boven de living zijn.

Hier ook een tado systeem. Zeer tevreden van.
 
Bij ons zetten we het op 21 om te verwarmen overdag, en 's nachts of als we niet thuis zijn 19 en daar gaat het nooit onder. Ben dus wel tevreden van de isolatie hier.
 
Mijn verwarming staat op 21 graden maar denk dat het maar verwarmt naar rond de 20.5

Slaapkamer is 16-17 graden, daar staat ze gewoon nooit op.

Heb van de radiatoren hier maar 2 opstaan, eentje in de living en eentje in de badkamer.

3D printer kamer zit momenteel op 16 graden, als ik print gaat da naar 20-21 graden

Als ik niet thuis ben voor lange tijd (maand of langer) zet ik de ketel af.

In huis dat ik met men ex had wast wel wa anders, dan stond het ingesteld op 22 graden overal buiten de slaapkamer en badkamer, en de badkamer was dan 26 graden ofzo, allemaal met vloerverwarming dus da ding moest nogal pompen. Ik ben blij dat ik die gas rekening ni ga moeten betalen me de huidige prijzen :D
 
Hier ook 1 thermostaat in de living.

's nachts en niet thuis staat die op 16 of 17 graden.

Overdag normaal 20 of 20,5. 's Avonds als de zetel roept of als ik een hele dag stilletjes zit door telewerk al wel eens een graadje hoger.
Zelfde hier. Mijn bureau (kamer van +- 12 m²) verwarm ik wel elektrisch bij als ik thuiswerk doe.
 
21,5°

In de slaapkamers staat de verwarming uit.
In de badkamer hebben we nog een extra elektrisch vuurtje bijgezet om het sneller warm te krijgen.

Niet thuis = 16°
 
Vandaag eens een vergelijking gemaakt. We hebben in de maand december rond de 3600 kWh gas verbruikt voor een gezin van twee, vrijstaand gerenoveerd huis, water + koken + verwarming. Nu heb ik geen flauw benul of dit veel of weinig is? Wat hebben jullie verbruikt in de maand december?
 
Vandaag eens een vergelijking gemaakt. We hebben in de maand december rond de 3600 kWh gas verbruikt voor een gezin van twee, vrijstaand gerenoveerd huis, water + koken + verwarming. Nu heb ik geen flauw benul of dit veel of weinig is? Wat hebben jullie verbruikt in de maand december?
Ons gasverbruik 1883 kwh in december. Alleenstaande woning bj 2010 2 personen en baby (water en verwarming ook sporadisch gashaard).
 
Terug
Bovenaan