Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Mijn account is alsnog vrijgegeven nadat men dit onderzocht heeft dat er effectief een 'veiligsheidslek' was.]
Het klinkt alsof een iemand van Instagram op een level zit dat alleen kan bannen, al dan niet tijdelijk, en dat vervolgens het hoofd van de afdeling er nog naar moest kijken om een definitieve beslissing te nemen. Die tijdelijke ban kan ook puur en alleen ter bescherming van verdere hack pogingen zijn geweest, of dat nu een hack was op jouw andere accounts of die van andere users.

Van dik hout zaagt men planken eerder dan van enige elegantie of voorzichtigheid of een poging rekening te houden met de tenen/inborst van hun gebruikers.

I'm Attorney John Patrick Tierney, a credible attorney assigned by National Centre For Victims Of Crime (NCVOC) to guide you for your compensation fund by the United States Financial Intelligence Unit on Cyber Crime and Internet Fraud. So I'm your legal representative at this point.

I'm sure that you are not aware of the $1,000.000.00-One Million United States Dollars that has been Approved by the United States Government to compensate you and One Thousand other Cyber Crime Victims for all that have been lost to Internet Scammers. We recovered $1 Billion Dollars from Internet Fraud Stars this year and we will share the money to One Thousand Lucky Internet scam victims which you are one of them.

I have a better option in which you will receive the Compensation funds without spending much money.

If you are interested in receiving your compensation funds of One Million United States Dollars, You should get back to me so that I will give you the best option to receive your fund without spending much money.

I await your swift response.

Best Regards

Attorney John Patrick Tierney
Principal Attorney The Tierney Law Group,LLC
Address: 1259 US Highway 46, Bldg , # 133,
Parsippany New Jersey 07054 USA

De onderstaande deed mij toch twijfelen maar is naar de spam folder gegaan,

Afzender : "itsme" <[email protected]>

Geachte ***@telenet.be

U heeft tot op heden de digitale sleutel nog niet bijgewerkt.
Vanaf 07 01 2025 bieden we nieuwe, veilige sleutels aan om onze diensten te gebruiken.
Wij verzoeken u vriendelijk uw sleutel te controleren en bij te werken.
Indien u dit niet voor 07-01-2025 heeft gedaan, kan uw toegang worden gedeactiveerd.
Werk uw gegevens bij via de onderstaande link.
Digitale sleutel bijwerken

Met vriendelijke groet,
itsme Helpdesk
Bereikbaar op werkdagen van 8:00 - 22:00 uur (Belgische tijd)

Gedaan met werken , ik ben binnen :cool: Nederlandse Antillen here I come :cool:

Afzender : "Mr. Mark Portman" <[email protected]>;
Antwoord aan/ "info portm mark" <[email protected]>;

Beste ontvanger,

Gelukkig nieuwjaar voor jou en je familie.

Dit is om u te informeren dat de Watchdog-organisaties de afgelopen week een reeks bijeenkomsten hebben gehad en een besluit hebben genomen
om genoegen te nemen met alle middelen die je dit nieuwe jaar 2025 verkeerd aan de oplichters geeft.

U heeft een compensatiepakket ontvangen van in totaal US$ 2.750.000,00, dat kan worden overgedragen
elektronisch naar de door u opgegeven bankrekening of, naar uw voorkeur, naar een MasterCard met daarop de vermelding
overeenkomstige waarde wordt doorgestuurd naar uw geverifieerde thuisadres.

Dit is goed nieuws om het nieuwe jaar mee te beginnen en gefeliciteerd voor u en uw gezin.

Contactpersoon: Mark Portman
E-mail: [email protected]

Valideer uw informatie:

1: Volledige naam
2: Huidig ??thuisadres
3: Land
4:Telefoonnummer
5:ID-kaart (door de overheid uitgegeven)

Groeten
Mark Portman

================================================= ========================
VRIJWARING

"Deze e-mail (inclusief bijlagen) is uitsluitend bedoeld voor persoonlijk en vertrouwelijk gebruik door de aangewezen ontvanger(s). Als u niet de beoogde ontvanger bent, wordt u er hierbij van op de hoogte gesteld dat elke beoordeling, verspreiding, distributie of kopiëren van deze e-mail (inclusief bijlagen) is ten strengste verboden en u moet deze e-mail (inclusief bijlagen) onmiddellijk verwijderen. Alle informatie in deze e-mail vertegenwoordigt niet de officiële mening van het Ministerie van Financiën, tenzij dit uitdrukkelijk is overeengekomen als onderdeel van de officiële communicatie tussen de afzender. en ontvanger".

Rare mail gekregen, zelfs niet tegengehouden door de google spamfilters.

Een invoice uit de states over een aankoop van BTC, het bedrag komt ongeveer overeen met wat ik momenteel aan BTC staan heb, maar die aankoop is jaren geleden en het aantal coins komt niet overéén, hun vermeld aantal is een factor 10 hoger. Als je de huidige koers van de BTC ziet zou de invoice dus ook 10x zo hoog moeten zijn.

Geen linken in naar spamsites, gewoon: dit heb je gekocht bij ons, dit heb je betaald met paypal (which I have not...) en onze support fee (die blijkbaar ook al betaald is, is 21$ )

Wat zouden ze hiermee willen bereiken? Er is wel een wallet address vermeld maar je kan daar niet op klikken.

invoice komt van
BTC_Vendor Trustees
2850 Davenport Street Northwest
Washington
DC 20008
United States

Rare mail gekregen, zelfs niet tegengehouden door de google spamfilters.

Een invoice uit de states over een aankoop van BTC, het bedrag komt ongeveer overeen met wat ik momenteel aan BTC staan heb, maar die aankoop is jaren geleden en het aantal coins komt niet overéén, hun vermeld aantal is een factor 10 hoger. Als je de huidige koers van de BTC ziet zou de invoice dus ook 10x zo hoog moeten zijn.

Geen linken in naar spamsites, gewoon: dit heb je gekocht bij ons, dit heb je betaald met paypal (which I have not...) en onze support fee (die blijkbaar ook al betaald is, is 21$ )

Wat zouden ze hiermee willen bereiken? Er is wel een wallet address vermeld maar je kan daar niet op klikken.

invoice komt van
BTC_Vendor Trustees
2850 Davenport Street Northwest
Washington
DC 20008
United States
Mss hopen dat mensen die geen bitcoin hebben gekocht laten contact opnemen? En dan wrs allerlei persoonlijke informatie proberen te achterhalen.

Staat niks op can contact info: naam van bedrijf en een adres in washington. Geen tel/mail/website.
Mss hebben ze valse google ads, zodat wnr je ze googled dat je bij hen terecht komt...?🤷‍♂️
Geen idee. Maar zo komen ze mss voor veel mensen geloofwaardig over.

Close but no cigar :cool:

Van: "mypension.be" <[email protected]>
Aan: "*****" <*********@telenet.be>

Geachte lezer,

Uw Digitale sleutel is verouderd
Uw digitale sleutel voor toegang tot uw mypension is verouderd.
Activeer uw sleutel voor 15-1-2025 om deactivatie te voorkomen via onze site: www.mypension.be

Verificatie

Om gebruik te kunnen blijven maken van uw mypension dient u door middel van IDIN (Identificeren en inloggen) te verifiëren.

Aanvraag (link)

Indien u de verificatie niet voltooit voor de bovenstaande datum, zullen wij overgaan tot deactivatie.
Dat zal betekenen dat u uw mypension volledig opnieuw moet aanvragen.
Na de aanvraag ontvangt u binnen 2 tot 5 werkdagen uw nieuwe inloggegevens via de post.

Met vriendelijke groet,

mypension Helpdesk

Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Een reactie op dit bericht wordt niet gelezen of beantwoord.
pension stuurt altijd een link naar de website.
Ontvangt u een e-mail van itsme met daarin een link, dan is dit een echte e-mail.
Ga daarom altijd naar de website van itsme via de link in de mail. (==> nooit doen)

Ik kreeg zonet voor de 1000ste keer een berichtje dat er zogezegd een pakje geleverd wordt via GLS.
En dat is tot op heden altijd 'scam'. Hmm hey wacht even. Het emailaddres lijkt ditmaal wel heel erg op GLS zelf. :unsure:

Oeps. Blijkbaar is het ditmaal voor de afwisseling toch eens geen scam. Het is effectief een pakje dat ik verwacht.
Hopelijk komt het heelhuids aan want deze koerier heeft geen al te beste reputatie.

Ma wtf,

ik registreer in januari een nieuw domein. Heb daar 1 mailadres op met mijn naam. En tis al van da. Mijnen ebox hangt trouwens aan mijn privé adres. hoe geraken ze daar zo snel aan, heb er enkel een google account op gemaakt?

Geachte ,​
U heeft een nieuw bericht ontvangen van Vlaamse Belastingdienst in uw eBox.
Om uw belasting tijdig terug te betalen hebben we soms bijkomende informatie nodig.​
U kan dit bericht inkijken tot 31/12/2024.​
Bekijk dit bericht via My eBox :​

Een telefoontje voor mijn partner want zij hebben hem nodig om fondsen te openen die op zijn naam staan. Hij werd alleen steeds aangeduid als een “zij”. Accent leek wel eerder te neigen naar chinees dan naar pakistaans of indiaas. Vanavond bellen ze weer want “zij” was er niet. Moet nog bedenken waarmee ik ze bezig zal houden.

Ma wtf,

ik registreer in januari een nieuw domein. Heb daar 1 mailadres op met mijn naam. En tis al van da. Mijnen ebox hangt trouwens aan mijn privé adres. hoe geraken ze daar zo snel aan, heb er enkel een google account op gemaakt?
Dat is naar mijn idee *de* reden waar veel van de telefonische spam vandaan komt die wij ontvangen.

Ma wtf,

Wel same here : voor de schoonouders (+85) hebben we voor het gemak een Telenet mailadres aangemaakt (na het nodige protest) want die mensen gebruiken geen internet en hebben zelfs geen aansluiting laat staan een pc of ipad/iphone.
Dit mailadres is maar bij een paar instanties zoals de nutsvoorzieningen etc ... bekend.

Toch ontvangen ze spam op dat mailadres??

Terug
Bovenaan