Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Pakketje geleverd op naam van iemand anders? FOD Economie waarschuwt voor pakketfraude
Vermits ik op een appartement woon heb ik toch wel een vraag hierover.

Wat als het addres een appartement is?
Dan is de verkoper toch bescheten niet?

Voorbeeld:
* De bel gaat bij de bejaarde buurvrouw die gewoon de deur opent omwille van een pakje voor "Makila" (ik ben niet thuis).
* Men legt het pakje in de hal en wat later neemt iemand anders dat pakje dan mee omdat die persoon binnenglipt wanneer alweer een andere buur de deur opent. (ik ben nog steeds niet thuis).
* Wat later zegt mijn buurvrouw: Er lag hier een pakje voor jou Makila. Maar dat is verdwenen.

2 weken later krijg ik de factuur in de bus. No way dat ik deze dan betaal. Ik heb dan 'niets' aangenomen en dat bewijs is er ook helemaal niet. En een handtekening kan alleen als deze vervalst is. Ik kan ook de webshop pas contacteren na de factuur want daarvoor weet ik van niets.

Hi all! Ik had graag jullie mening of dit een (poging tot) scam is.

Context:
- Ik verkoop enkele spullen twv. €150. via Facebook marketplace
- Koper wilt het kopen, maar enkel betalen via paypal
- Koper heeft +600 vrienden en is al meer dan 10 jaar actief op facebook
- Ik heb zijn gsm nr (een BE nr).

Nu ging ik akkoord met het feit om het via Paypal te doen. Ik probeerde een betaalverzoek aan te maken, maar ik kreeg de melding dat dat niet lukte ->
462574219_1314833249694079_7521439227339900793_n.png

Hij vroeg dan vervolgens mijn e-mail adres en heeft het geld overgeschreven. Kort daarna belt hij mij op en vraagt die of ik het geld kan terugstorten, want het was van zijn bank rek. afgegaan (met de kaart die gekoppeld is), ipv van het geld dat op zijn paypal staat. Ik stort vervolgens het geld meteen terug door op "deze betaling terugbetalen" te klikken. Meteen daarna stort hij opnieuw het geld naar mij op. Ik heb dus op dit moment het geld op mijn paypal rekening staan. De laatste stap is dat ik nu de spullen naar een bpost afhaalpunt stuur, maar voor ik dat doe vroeg ik mij dus af of dit allemaal legit is of maak ik mij onnodig zorgen? :)

Thanks!

Hi all! Ik had graag jullie mening of dit een (poging tot) scam is.

Context:
- Ik verkoop enkele spullen twv. €150. via Facebook marketplace
- Koper wilt het kopen, maar enkel betalen via paypal
- Koper heeft +600 vrienden en is al meer dan 10 jaar actief op facebook
- Ik heb zijn gsm nr (een BE nr).

Nu ging ik akkoord met het feit om het via Paypal te doen. Ik probeerde een betaalverzoek aan te maken, maar ik kreeg de melding dat dat niet lukte ->
462574219_1314833249694079_7521439227339900793_n.png

Hij vroeg dan vervolgens mijn e-mail adres en heeft het geld overgeschreven. Kort daarna belt hij mij op en vraagt die of ik het geld kan terugstorten, want het was van zijn bank rek. afgegaan (met de kaart die gekoppeld is), ipv van het geld dat op zijn paypal staat. Ik stort vervolgens het geld meteen terug door op "deze betaling terugbetalen" te klikken. Meteen daarna stort hij opnieuw het geld naar mij op. Ik heb dus op dit moment het geld op mijn paypal rekening staan. De laatste stap is dat ik nu de spullen naar een bpost afhaalpunt stuur, maar voor ik dat doe vroeg ik mij dus af of dit allemaal legit is of maak ik mij onnodig zorgen? :)

Thanks!
Iemand die iets graag wil kopen gaat er echt geen punt van maken van waar zijn geld komt, die wil het gewoon betalen.

Geen idee hoe hij u momenteel kan scammen, maar het lijken mij nogal veel omwegen.

2 dagen achter mekaar telefoon gekregen van 028844941. Ik neem op, de persoon aan de andere kant reageert niet en 10 sec later legt die neer.
Ik bel niet terug omdat ik niet goed weet of dit scam is.
Als ik op;internet zoek naar deze nr, wordt ik niet wijzer.

Wrs zo'n scam waarbij, als je terugbelt, je doorverbonden wordt naar een betalend intl. nummer.

1000028124.jpg

Als ze bellen krijg ik een rood scherm "suspected spam" en de oproepen komen vanuit Liège.

Als ik de nummers Google kom ik op "Telemarketeer energie".

Toevallig hebben we net onze jaarafrekening gekregen. Hoe de F*ck weten die da?

Ik sta nochtans al jaren op de "bel-me-niet-lijst".

EDIT: solved

Gevonden online dat er zich malware gevestigd had in mijn task scheduler. Daar staat altijd een taak die heet "GoogleWeeklyUpdate" en die is legit. Maar deze malware heeft daar ook een tweede taak ingezet die "GoogleDailyUpdate' heet, en dat is waar die malware zich in genesteld had.
Taak verwijderd en het komt niet meer voor.

Ik heb geen idee waar ik verkeerd zou op geklikt hebben maar ik vermoed van wel aangezien ik hier al een paar dagen voorheb dat er plotseling een chrome tab opent die onderstaande zoekt...
Ik heb geen idee wat die 'formule' is of voor wat dat gebruikt word.
Ik ben ook geen handige harry en doe zelden klusjes of reparaties van defecte zaken zelf, dus geen idee why :rofl:
Als ik daar zelf op zoek heeft dat iets te zien met bank holdings of zo, maar kan nog altijd geen link leggen met iets persoonlijks.

Ondertussen al malwarebytes laten runnen, chrome reset en alle instellingen verwijderd. Cache gecleared, defender laten lopen + een chrome policy remover gebruikt maar zo een 3-4 keer per dag komt het toch nog voor. Willekeuring en zelfs terwijl ik aan het gamen ben.

Screenshot-2.jpg

Laatst bewerkt:

Hoe meer in den bak gedraaid hoe beter, niet meer teeh, maar taah... Van taah daah...

Gisteren terug telefoon gekregen van dezelfde nummer. Niet opgenomen en deze keer heb ik het nummer geblokkeerd.
2 dagen achter mekaar telefoon gekregen van 028844941. Ik neem op, de persoon aan de andere kant reageert niet en 10 sec later legt die neer.
Ik bel niet terug omdat ik niet goed weet of dit scam is.
Als ik op;internet zoek naar deze nr, wordt ik niet wijzer.

Telefoon van een anoniem nummer. Ik verwachtte telefoon dus ik heb opgenomen.

Ik kreeg dan een Engelstalige stem te horen (duidelijk een Indisch vrouwelijk accent) waarbij ze zich presenteert als een bankbediende die .. ik heb gewoon erg grof ingehaakt.

Ondertussen staat mijn smartphone roodgloeiend van gemiste oproepen van dat anoniem nummer. :S
Rot toch eens gewoon op.

Telefoon van een anoniem nummer. Ik verwachtte telefoon dus ik heb opgenomen.

Ik kreeg dan een Engelstalige stem te horen (duidelijk een Indisch vrouwelijk accent) waarbij ze zich presenteert als een bankbediende die .. ik heb gewoon erg grof ingehaakt.

Ondertussen staat mijn smartphone roodgloeiend van gemiste oproepen van dat anoniem nummer. :S
Rot toch eens gewoon op.
Ik krijg de laatste tijd opvallend veel oproepen van +44 nummers... meestal pak ik niet op maar deze keer wel. Weer zo dat klassieke patroon bij het opnemen eerst secondenlang zowat achtergrondlawaai van een callcenter en dan plots zo'n Indisch-Engelse stem waar je eerlijk gezegd weinig van kan maken buiten de woorden "investment account" en een bank waar ik nog nooit van zen leven van gehoord heb :shutup:

Het kan bijna niet anders want anders zouden ze het niet doen... maar hoe zijn er mensen die daar ooit intrappen???

Bekijk bijlage 35977

Als ze bellen krijg ik een rood scherm "suspected spam" en de oproepen komen vanuit Liège.

Als ik de nummers Google kom ik op "Telemarketeer energie".

Toevallig hebben we net onze jaarafrekening gekregen. Hoe de F*ck weten die da?

Ik sta nochtans al jaren op de "bel-me-niet-lijst".
Ben je zeker dat dat niet zo'n site genre aanbieders of iets dergelijks is? Als je ooit via daar een energiecontract hebt afgesloten of je hebt recent gezocht naar een nieuw contract dan durven die gasten nogal eens bellen...

Gisteren weer twee keer, 1 minuut na elkaar.
De eerste was de „Cyber Politie“ met Noord Afrikaanse tongval. Er was geconstateerd dat wij vanuit ons ip adres malware verspreidden en daarop stond een boete. Dat konden we overmaken of anders ze kwamen even langs, om het bedrag cash te innen. Nou, gezellig! Gevraagd of ze koffie of thee wilden. Er werd gelijk opgehangen.

Een minuut later, belde „iemand“ van Amazon: onze aankoop was mislukt of we even €689,- wilden overmaken met onze credit Card. Je moet je voorkeur intoetsen en dan wordt je doorverbonden met een callcenter in Pakistan.

Ben je zeker dat dat niet zo'n site genre aanbieders of iets dergelijks is? Als je ooit via daar een energiecontract hebt afgesloten of je hebt recent gezocht naar een nieuw contract dan durven die gasten nogal eens bellen...
Ik heb nog nooit iets van sites genre aanbieders gedaan.
Voor energie kijk ik altijd op VREG, en ik regel ons energiecontract altijd rechtstreeks met de firma. Ons energiecontract staat ook op mijn vrouw haar naam.

Ik ben klant bij Luminus.
Een e-mail ontvangen dat ik mijn gegevens online moet updaten waarbij ik ook mijn bankrekeningnummer moet aangeven.Maar het telefoonnummer waar ik kan naar bellen klopt niet.
Het email komt van info Luminus aan info web.be.
Of ben ik te achterdochtig?Maar dat e-mail is wel perfect opgemaakt.

Terug
Bovenaan