Vermits ik op een appartement woon heb ik toch wel een vraag hierover.Pakketje geleverd op naam van iemand anders? FOD Economie waarschuwt voor pakketfraude
![]()
Pakketje geleverd op naam van iemand anders? FOD Economie waarschuwt voor pakketfraude | VRT NWS Nieuws
Neem niet zomaar een pakketje aan dat op naam van iemand anders bij jou thuis geleverd wordt. Dat is de boodschap van de FOD Economie. Met de drukke eindejaarsperiode is de zogeheten pakketfraude weer in opmars. Dat is een vorm van oplichting waarbij iemand een pakket laat leveren op jouw adres...www.vrt.be
Wat als het addres een appartement is?
Dan is de verkoper toch bescheten niet?
Voorbeeld:
* De bel gaat bij de bejaarde buurvrouw die gewoon de deur opent omwille van een pakje voor "Makila" (ik ben niet thuis).
* Men legt het pakje in de hal en wat later neemt iemand anders dat pakje dan mee omdat die persoon binnenglipt wanneer alweer een andere buur de deur opent. (ik ben nog steeds niet thuis).
* Wat later zegt mijn buurvrouw: Er lag hier een pakje voor jou Makila. Maar dat is verdwenen.
2 weken later krijg ik de factuur in de bus. No way dat ik deze dan betaal. Ik heb dan 'niets' aangenomen en dat bewijs is er ook helemaal niet. En een handtekening kan alleen als deze vervalst is. Ik kan ook de webshop pas contacteren na de factuur want daarvoor weet ik van niets.