Hoe groot is jouw bordspelcollectie?

Hoeveel bordspellen (expansions niet meegerekend) bezit je?

  • [0,24] Hey, er zijn spellen die leuker zijn dan Monopoly...

    Stemmen: 3 7,1%
  • [25,49] Wat bestaat er verder nog naast Catan of Ticket to Ride...

    Stemmen: 9 21,4%
  • [50,74] Deze hobby begint geld te kosten...

    Stemmen: 7 16,7%
  • [75,99] Oei, geen plaats meer... naar de IKEA voor nog een KALLAX

    Stemmen: 7 16,7%
  • 100+ I've gone off the deep end...

    Stemmen: 16 38,1%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .

KnightOfCydonia

Well-known member
Crowdfunder FE
De vraag lijkt mij duidelijk, behalve dan misschien: ik stel voor uitbreidingen niet mee te tellen als afzonderlijke spellen, tenzij ze ook standalone zijn (bv. Wingspan Asia).

Ik zit op 81 spellen in bezit (weliswaar inclusief ook 3 à 4 die klaarliggen voor tweedehandsverkoop), 34 uitbreidingen (die helaas niet altijd allemaal gebruikt worden) en nog 5 Kickstarters die "ooit" moeten aankomen.

Eén van mijn voornemens is volgend jaar wel minder en minder boardgames te kopen, dit jaar ook in "geslaagd" (weliswaar er toch nog een tiental bijgekocht).
 
Hier 55 en 5 uitbreidingen en er zullen er met de feestdagen nog wel bijkomen 🙈😂. Momenteel staat het boardgamen op een laag pitje, maar daar komt met de kerstvakantie normaal/hopelijk verandering in.

EDIT: ohja, ook nog 2 kickstarters. Legacy of Yu (+ Hadrian’s Wall) en ik dacht dat die voor volgende zomer was. En dan nog Clash of the Ardennes, waarvan ik twijfel of die er effectief nog zal komen.
 
Ik ga niet stemmen in de plaats van mijn kameraad, maar een screenschot van Bgg zegt genoeg denk ik :crazy:
De paar keer dat ik zin heb om te boardgamen moet ik alleszins zelf geen aankopen doen :biglaugh:

Screenshot-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb een gelijkaardige vriend

928 main games en 503 expansies...

Ikzelf heb er 180 en 65 expansies.

Ik ben wel van plan om er eens grote kuis in te houden want ik wil me beperken tot 100 games max.
Enkel de verkoop zie ik niet zitten, al dat gedoe :(
 
Ik probeer steeds rond de kaap van de 100 te blijven....soms zit ik erboven en dan is het tijd om te verkopen......en dan is er weer plaats voor nieuw gerief. Ik koop wel minder en minder (alleen zijn de titels die ik dan koop joekels van dozen en helpt dat dus niet met de shelf space).
 
Hier een stuk of 30. Ben gestopt met aanschaffen gezien ik mijn games nu al te weinig speel. Wel veel vrienden met andere collecties die aangroeien dus ik ontdek wel van tijd tot tijd nieuw gerief.
 
Ik weet al hoe het komt, BGG telt idd ook standalone expansions (dice throne, aeon's end, sword & sorcery, ...) als aparte spellen terwijl dat in mijn hoofd maar 1 spel is. Dan zit ik rap aan 10-15 spellen extra.
 
ergens in de 60 spellen, maar in 2022 geen nieuwe spellen gekocht, behalve een game via crowdfinder die ik nog moet spelen. 2 jonge kinderen hebben helpt wel.
 
Terug
Bovenaan