Gonzo the Great
Active member
Ik begrijp de verontwaardiging, en goed dat men nu elders de regenboogvlaggen laat wapperen in de plaats om dit aan te kaarten.Ik vind het onbegrijpelijk wat de UEFA hier doet, zijn zij nu echt zo wereldvreemd? Ze willen hun imago opsmukken maar dan wel struikelen over zulke zaken; of misschien ergens een paar goudstaven gekregen vanuit Hongarije. Overigens dit topic is dus een politieke agenda, dan mag de UEFA ook wat mij betreft meteen paal en perk stellen aan het knielen. Dat is even goed een politiek statement dat niet thuis hoort op één voetbalveld dan ook.
Maar de UEFA begrijp ik ook. Het stadion waarin een match gespeeld wordt moet neutraal blijven. "No to racism" laten ze toe, want dat is niet tegen een bepaalde ploeg gericht, enkel een positieve boodschap in het algemeen. Heel het stadion van Munchen regenboog maken is een politiek statement "tegen" Hongarije, dat is toch al iets anders. Dan is het geen algemene pos boodschap meer, maar gericht tegen 1 van de 2 spelende landen. Dat is hetzelfde als heel Wembley blauw verven moest Italie de finale spelen, dan is het stadion niet neutraal meer.
Dat toen nog Hongarije backup was voor de finale kan misschien gespeeld hebben, maar de beslissing is toch ergens te begrijpen ook, laten we UEFA hiervoor aub geen homohaters of wereldvreemd noemen, ze kwamen hier gewoon in een spalt tussen promotie voor iets en hun intern reglement ivm neutraliteit, en ze hebben voor hun reglement gekozen. Moest Hongarije in een regenboogstadium de match verliezen en dan eisen de match te herspelen, zijt ge als UEFA verder van huis, de planning is al zo n soep en geregel door Covid.