zwarten
Well-known member
Voila ze hebben een regenboogje op Twitter gepost!
Ze zijn inclusive want het staat op Twitter.
eat that Hongarije!
Wat een rare wereld leven we toch in.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voila ze hebben een regenboogje op Twitter gepost!
Als voetbal een sport is voor iedereen, waarom kan ik het aantal homoseksuele profvoetballers dan op een hand tellen?
Ik vind dat helemaal geen dooddoener. Ik sta daar de volle 100% achter. Maakt niet uit of je 1000 homovrienden hebt, of andere acties wel steunt, als je dan op andere vlakken de problemen niet wil zien omdat jij 'gewoon' naar de voetbal wil kijken. Da's principes hebben zolang uw eigen comfort niet in gedrang komt. Beetje zoals de UEFA dus.
De plek waar iedereen die geen andere huidskleur of geaardheid had verbroederde, bedoel je? Wat maakt het voetbal minder voetbal, door een signaal te geven dat voetbal effectief voor iedereen is?
Dat zijn opnieuw woorden he, geen acties. Een tweet durven ze wel versturen, maar een symbolische actie die wereldwijd uitgezonden wordt op tv? Dat liever niet dus.
Maar waarom zouden ze daar de lgtbq niet onder verstaan ? Het is toch niet dat er ergens homo's geweigerd worden in een voetbalstadion of het verboden is om te voetballen voor hen?Meer allesomvattend kunnen ze het niet zeggen, maar wat ze nu in München bewijzen is dat ze wel zeggen dat het voor iedereen is, maar dat ze daar duidelijk de lgbtq-gemeenschap niet onder verstaan. Anti-racisme is niet politiek (terecht), anti-homohaat blijkbaar wel. Neen, dan is die slogan dat je een inclusieve sport bent gewoon hol.
Euh ja, dat weet ik? Bedankt?
Of misschien is de wereld van topsport een vijandig milieu voor homoseksualiteit in het algemeen en hebben we nood aan campagnes en acties om onze sporten inclusiever te maken. Dat lijkt toch grotendeels bevestigd te worden door anonieme getuigenissen en als iemand die zelf meer dan 10 jaar lang in een voetbalkleedkamer heeft vertoefd, kan ik mij zeer goed voorstellen dat dit geen leuke plek is voor homoseksuele personen.Ja maar dat is ook een dooddoener dan wil ik het wel eens vergelijken met andere sporten en dan stel ik vast dat het toch ook hetzelfde met tennis, autosport, rugby en andere topsporten is. Daar komen toch ook heel weinig topsporters uit de kast? Terwijl daar de drempel minder hoog hoeft te zijn? Misschien zijn er gewoon minder in die werelden dan we effectief willen aannemen.
Ik zie echt niet in hoe deze acties uw voetbalbelevenis verstoren. Voor mij is het alleszins een pak minder storend dan "Vormer is nen homo", "Wij zijn anti-joden" of oerwoudgeluiden in het stadion te horen.Ik kan @kay-gell wel volgen om het ook gewoon zo te laten. Ik kom voor het plezier naar de voetbal zien en om mij uit te leven. Net zoals mensen naar de cinema gaan, net zoals mensen naar festivals gaan. Ik zie ze de cinema nog niet omverven tot regeboogkleuren of de stoeltjes aanpassen. Voetbal wordt teveel politiek.... of er rond misbruikt. Dat er af en toe eens een actie wordt gedaan en dat het gezegd moet worden tot daar aan toe. Maar nu wordt het een beetje door ons strot geduwd en de kapiteinsband en de kleuren van het stadion en de corner vlaggen. Straks moeten we onze clubkleuren nog gaan veranderen in de regeboogkleuren omdat iedereen er zou bij horen.
Ik zeg toch helemaal niet dat jouw mening minder waard is? Ik zeg gewoon dat je makkelijk spreken hebt wanneer je geen oproepen wil zien tegen racisme of homohaat op het voetbalveld omdat 'voetbal voetbal' moet blijven, wanneer je niet tot de gediscrimineerde groep behoort. En dat ik het hypocriet vind wanneer je beweert dat je wel degelijk strijdt voor de rechten van de lgbtq of tegen racisme, maar van zodra het uw eigen voetbalkijkcomfort 'hindert' je het allemaal niet meer wil zien.En dat de wereld meer en meer gepolariseerd wordt is dus mede door houdingen zoals de jouwe door te doen alsof iemands mening minder waard is omdat hij een bepaalde kleur, seksuele voorkeur heeft,...
Ik zeg toch helemaal niet dat jouw mening minder waard is? Ik zeg gewoon dat je makkelijk spreken hebt wanneer je geen oproepen wil zien tegen racisme of homohaat op het voetbalveld omdat 'voetbal voetbal' moet blijven, wanneer je niet tot de gediscrimineerde groep behoort. En dat ik het hypocriet vind wanneer je beweert dat je wel degelijk strijdt voor de rechten van de lgbtq of tegen racisme, maar van zodra het uw eigen voetbalkijkcomfort 'hindert' je het allemaal niet meer wil zien.
Als mensen het niet eens zijn met jou, is het polariserend. Neen, @kay-gell, ik heb gewoon een andere mening dan jij. Deal with it.
Vaak hebben die sporters daar zelf geen behoefte aan om daarmee naar buiten te kopen of per se in de picture te lopen. Niet omdat het hen dan de vrijheid geeft maar gewoon omdat men discreet wil zijn over hun privé-leven? Trouwens ik heb 4 jaar in het professionele voetbal gewerkt in één West-Vlaamse ploeg (tweede nationale), 1 ploeg uit de kempen en een Waalse ploeg. Als er een homoseksuele voetballer binnenkwam werd dit gewoon gezegd en ik heb in geen één kleedkamer geweten waar het niet werd geaccepteerd. Of het nu een buitenlander of Belg was. Moeten wij als supporter iedere keer een privelege hebben om ook privé leven te kennen van voetballer x of y? Dat ze dan vaak een vrouw inhuren om op gala's te komen, dat is belachelijk. Dat geef ik toe.Of misschien is de wereld van topsport een vijandig milieu voor homoseksualiteit in het algemeen en hebben we nood aan campagnes en acties om onze sporten inclusiever te maken. Dat lijkt toch grotendeels bevestigd te worden door anonieme getuigenissen en als iemand die zelf meer dan 10 jaar lang in een voetbalkleedkamer heeft vertoefd, kan ik mij zeer goed voorstellen dat dit geen leuke plek is voor homoseksuele personen.
Maar op het voetbal moeten zulke acties dus te onpas en te pas gebeuren als ik u moet uw standpunt moet innemen? Omdat dat niets af doet van de belevenis? Laten we dan eens beginnen bij tennis, kan Wimbledon zich ook aanpassen aub? Volledig in regenboog kleuren in plaats van dat saaie wit. We zullen is zien hoeveel draagvlak daar voor is. Of vraag aan Hamilton om zijne wagen in regenboogkleuren te spuiten...Ik zie echt niet in hoe deze acties uw voetbalbelevenis verstoren. Voor mij is het alleszins een pak minder storend dan "Vormer is nen homo", "Wij zijn anti-joden" of oerwoudgeluiden in het stadion te horen.
Helemaal niet, als mensen hun privé-leven voor zich willen houden is dat hun goed recht. Maar dan stel ik zoals u ook vast op bv. het gala van de Gouden Schoen dat er enkel heteroseksuele koppels passeren. Dan stel ik mij de vraag: zijn er geen homoseksuele voetballers in het profvoetbal of durven ze hun partner niet mee te nemen uit schrik voor de gevolgen ervan, zij het voor de reacties van spelers in de kleedkamer, de pers of fans van de tegenploeg? En is dat geen probleem dat aangekaart dient te worden?Moeten wij als supporter iedere keer een privelege hebben om ook privé leven te kennen van voetballer x of y? Dat ze dan vaak een vrouw inhuren om op gala's te komen, dat is belachelijk. Dat geef ik toe.
Ik kies mijn club zelf niet, mijn pa heeft mij als klein manneke meegepakt in het kampioensjaar (o.a. tegen Ingelmunster) en sindsdien was ik verkocht. Maar het feit dat ik al 20 jaar een abonnement heb bij Antwerp betekent toch niet dat ik akkoord moet gaan met discriminerende spreekkoren, marginalen die een combi in de fik steken of hooligans die een bus met vrouwen en kinderen aanvallen? Wij kunnen ook sfeer maken zonder al die onzin hoor.Als die gezangen u al storen op de Bosuil dan hebt ge toch echt niet de juiste club gekozen?
Dat een regenboog u meer stoort dan effectief discriminerende gezangen zegt toch genoeg over hoe diep die problematiek ingebakken zit in onze cultuur? Heat of the moment is nooit een excuus voor discriminatie. En dat Vormer zich daar niets van aantrekt, is toch volledig naast de kwestie? Vormer is niet eens homoseksueel. Het probleem is dat we een negatieve connotatie aan het woord homoseksualiteit koppelen. Net zoals kinderen elkaar op de speelplaats 'gay' noemen. Klinkt misschien onschuldig maar dat is het allesbehalve. En stel u eens voor hoe fans zouden reageren op een speler die wel uit de kast is gekomen, als we spelers als Vormer (die veel aandacht aan hun kapsel besteden) reeds uitschelden voor homo?Als die gezangen u al storen op de Bosuil dan hebt ge toch echt niet de juiste club gekozen? Als je bijvoorbeeld de gezangen tegen Vormer niet in een bepaalde context kunt plaatsen als vijand nummer 1 en dan nog eens tegen een club die niet al te beste vriendjes zijn, tja... dan is inderdaad alles een probleem. Mijn vader zaliger was een rasechte Waal en die ging ook elke week zonder één woord NL's te kunnen mee naar de Bosuil. Maar als tribune II ' Walen buiten ' stond te roepen, dan stond hij als eerste mee op de banken te zingen hoor. Het is vaak toch in een heat of the moment... vaak nog onschuldig ook en het is niet dat vormer daar wakker van ligt. Idem met die anti-joden bestaat al honderd jaar... nu wat op liggen gaan zeveren komop zeg. Ik als Antwerp-fan en normaalgezien ook Jood zijnde voel mij helemaal niet aangesproken door die gezangen van een Beerschotter of Club Bruhhe man.
Kleine noot: Hamilton heeft wel degelijk zijne wagen in andere kleuren gespoten (geen regenboogkleuren, maar goed). Hamilton is zo een beetje het slechtste voorbeeld dat je in deze kan aanhalen, aangezien die constant bezig is met maatschappelijke problemen aan te kaarten.Of vraag aan Hamilton om zijne wagen in regenboogkleuren te spuiten...
Ok dan trek ik betreffende Hamilton mijn woorden in maar ik denk er Immo duizend andere voorbeelden te vinden zijn.Kleine noot: Hamilton heeft wel degelijk zijne wagen in andere kleuren gespoten (geen regenboogkleuren, maar goed). Hamilton is zo een beetje het slechtste voorbeeld dat je in deze kan aanhalen, aangezien die constant bezig is met maatschappelijke problemen aan te kaarten.
Ik eerlijk gezegd niet, hoezeer ik ook tegen die wet ben.
Die spelers op dat veld hebben daar nu toch 0.0 mee te maken?
Ik kijk voetbal om voetbal te zien en eens niet aan iets anders te moeten denken in een wereld waar je al over alles een mening moet hebben.
En ja dan vind ik het ook wel redelijk hypocriet van bijvoorbeeld die universiteit hier dat ze UEFA te kakken willen zetten, maar zelf met geen woord reppen over landen als Turkije die meedoen of Spanje dat de Catalanen hun basisrechten ontzegt.
Zoals gezegd. Projecteer die regenboog vlag maar en spreek je uit tegen Hongarije by all means. Maar laat voetbal gewoon voetbal zijn.
Vroeger was dat de plek waar iedereen samenkwam en over kon spreken, dat mensen verbroederde. Laat dat ook gewoon zo blijven.
Beide kunnen he. Of we hebben geen homosexuele topsporters of ze willen er niet voor uitkomen. (wat ook hun goed recht is)Helemaal niet, als mensen hun privé-leven voor zich willen houden is dat hun goed recht. Maar dan stel ik zoals u ook vast op bv. het gala van de Gouden Schoen dat er enkel heteroseksuele koppels passeren. Dan stel ik mij de vraag: zijn er geen homoseksuele voetballers in het profvoetbal of durven ze hun partner niet mee te nemen uit schrik voor de gevolgen ervan, zij het voor de reacties van spelers in de kleedkamer, de pers of fans van de tegenploeg? En is dat geen probleem dat aangekaart dient te worden?
Hier misschien, maar wij zijn dan ook niet het publiek van American Football.Beide kunnen he. Of we hebben geen homosexuele topsporters of ze willen er niet voor uitkomen. (wat ook hun goed recht is)
Er is trouwens onlangs een amerikaanse 'handegger' uitgekomen dat hij homosexueel is. Zo een big deal was dat niet en ik denk dat de meeste mensen wel iets hebben van... meh... who cares.
Amai, wat een gekleurde visie weerBeide kunnen he. Of we hebben geen homosexuele topsporters of ze willen er niet voor uitkomen. (wat ook hun goed recht is)
Er is trouwens onlangs een amerikaanse 'handegger' uitgekomen dat hij homosexueel is. Zo een big deal was dat niet en ik denk dat de meeste mensen wel iets hebben van... meh... who cares.
Dat is gewoon echt niet waar. Oké, het is omdat het off-season is, maar het is ondertussen al een week een hoofdpunt in het sportnieuws, staat al sinds zijn coming out op 1 op Reddit en op Twitter. Het is echt wel een big deal. Fijn dat jij het niet bijzonder vindt, maar je neemt jouw visie aan voor de algemene consensus.We zullen zien wat de gevolgen zijn van zijn coming out. Best wel nog lange lijst op je wiki pagina.Hier misschien, maar wij zijn dan ook niet het publiek van American Football.
![]()
Homosexuality in American football - Wikipedia
en.wikipedia.org
Ja hier in Europa is het toch maar mager ontvangen. Terwijl het wel een topsporter is. Ik denk dat ik de eerste ben die het hier op het forum post. Er zijn voor minder al aparte topics aangemaakt @LoserAmai, wat een gekleurde visie weerDat is gewoon echt niet waar. Oké, het is omdat het off-season is, maar het is ondertussen al een week een hoofdpunt in het sportnieuws, staat al sinds zijn coming out op 1 op Reddit en op Twitter. Het is echt wel een big deal. Fijn dat jij het niet bijzonder vindt, maar je neemt jouw visie aan voor de algemene consensus.

Je gaat wel voorbij aan mijn follow-up question. Waarom willen ze er niet voor uitkomen? Omdat ze aan hun privacy gehecht zijn? Daar is niks mis mee. Of omdat ze schrik hebben van de reacties van hun omgeving en de voetbalwereld? Dat is wél een groot probleem.Beide kunnen he. Of we hebben geen homosexuele topsporters of ze willen er niet voor uitkomen. (wat ook hun goed recht is)
25 atleten, waarvan maar 1 (Carl Nassib, het recente geval), terwijl hij actief speelde? En dan nog enkelen "never played in the league" vind jij een lange lijst voor een ploegsport die in de VS ongeveer de grootste sport is. Okay.We zullen zien wat de gevolgen zijn van zijn coming out. Best wel nog lange lijst op je wiki pagina.
Dat lijkt me vooral een gepercipieerd probleem te zijn. Die Nfl speler die uit de kast gekomen is heeft momenteel best verkopende truitjes.Je gaat wel voorbij aan mijn follow-up question. Waarom willen ze er niet voor uitkomen? Omdat ze aan hun privacy gehecht zijn? Daar is niks mis mee. Of omdat ze schrik hebben van de reacties van hun omgeving en de voetbalwereld? Dat is wél een groot probleem.