BrusselmanHermans
Well-known member
Ook daarom is de Pride dus nog steeds nodig.
Vinden jullie dat een pride echt helpt om homonegativiteit te bestrijden? Ik heb absoluut niets tegen de holebi-gemeenschap en ik ken genoeg mensen die het zijn maar ik vind die pride juist het onderstrepen en het juist in the picture plaatsen van al die clichés die er rond dat milieu hangt. Die beelden dat ze er van tonen zijn toch vaak verschrikkelijk om aanzien mannen moeten zich als queens verkleden, mannen moeten zich en mannen moeten zich vrouwelijk gedragen. Plus hoe cliché maar het gebeurt gewoon zulke dagen maakt de latex industrie gewoon massa's winsten omdat er toch ook veel losse flodders geslagen worden. Dit gebeurt in weinige andere milieus's aan dezelfde hoeveelheid. Dit zijn zaken die ze in de hand hebben.
Ik erger me daar als buitenstaander enorm aan, net zoals het feit dat het songfestival plots het feestje is geworden van de homo's & lesbiennes; waardoor heel de cultuur is veranderd, heb ik één man gezien zonder op hakken te lopen? Ik vind dat het allemaal door ons strottenhoofd wordt geduwd en we aanvaarden het maar met open armen. Idem met dat BLM, onze Rode duivels hoe hypocriet kun je zijn zeg... wel een eigen vliegtuig hebben waar het personeel nog geen minimum loon krijgen of wel naar Qatar gaan waar er zoveel doden zijn gevallen. Maar daar krijgen we geen meningen over he... nee, wat met het vingertje staan zwaaien als er iets gebeurd in Amerika en dat dan ook nog durven op te dragen aan heel de wereld. Die selectieve verontwaardiging mag best wel gaan stoppen.
Wat niet wil zeggen dat er rond deze thema's van homonegativiteit en homohaat niets gedaan moet worden maar misschien moeten we de vinger eens op de wonden leggen en het eens omdraaien? Zij vinden anno 2021 dat ze allemaal gelijk zijn en dat het geen taboe meer mag zijn en dat het geaccepteerd moet worden? Vinden jullie nu niet dat zij zichzelf vaak een circuit opleggen van schimmigheid, dat zij zelf altijd hun community zo goed mogelijk afschermen van de rest en dat daar nu ook niet bepaald enige transparantie in zit of altijd de meest kuise zaken gebeuren? En ja het zou niet mogen en het zou niet kunnen dat er in Brussel omdat men andere godsdienst benijd er meer homohaat is als ergens anders, dat kan niet en dat mag niet in ons land. Maar ik denk dat er ook wel veel kan opgelost worden door transparantie. Kom eens verder dan de gay-bar - uberhaupt waarom bestaat dat in hokjes denken nog? Hetero bar, holebi bar ik hoopte dat we dat stadium eigenlijk voorbij waren maar dat houden ze daar in LGBQT community ook wel hard in ere hé, heeft nog maar weinig te maken met gelijkheid of niet.- Ook zij moeten misschien eens verder komen dan hun eigen community gaan. Moet hand in hand lopen kunnen ? ja, moet kussen kunnen? ja er mag eigenlijk geen enkel destrictie zijn voor dit hier maar hoeft dat per se? Als ik weg ging met mijn vrouw dan hoefde we dat ook niet per se tentoon te stellen voor heel de Meir? plus ik raad hen ook aan die LGBTQ communitiy om eens in eigen boezem te zien ook zij hebben hun waarden en oordelen op de maatschappij en dat is niet altijd even rooskleurig, ook daartusse zitten racisten, ook daartussen zitten mensen met slechte bedoelingen. Want zij achten zich vaak wel superieur en zijn als eerste om het calimero-gedrag te beginnen.