Ik heb nergens gezegd dat iets niet mag besproken worden. voor de zoveelste keer. Als het kind iets vraagt, antwoord je.
Maar je wilt wel dat de huidige eindtermen worden veranderd. Want daar moet het actief over zulke dingen gaan.
Religies in vraag stellen, waardoor er ruzies zijn in gelovige gezinnen.
Homoseksuele kinderen die enige twijfel hebben pushen naar gender dysphoria, terwijl ze echt niet van geslacht willen veranderen.
Met absoluut rampzalige gevolgen later als ze er spijt van hebben.

Enkele voorbeelden van niet ondenkbare situaties die kinderen beinvloeden.
Dus nee, laat kinderen gewoon zelf exploreren.
"Welcome to 2023" is niet goed genoeg.

Ik vind voor die redenen LGBT promoten een net negative voor de holebi gemeenschap.
Dit zijn allemaal verzinsels die niet gebeuren.
Ironisch genoeg deels uit onwetendheid, dus net een goed bewijs dat het niet ideaal is om de voorlichting over te laten aan ouders. Maar homoseksualiteit heeft niks te maken met genderdysforie. Het ene gaat over seksualiteit, het andere over gender en identiteit. Twee verschillende dingen. En genderdysforie is niet iets waar je naar "gepusht" kunt worden.

Je doet ook alsof we iets willen aanpassen door nu al voorlichting te geven. Dat bestaat al van toen ik naar school ging. En dat is heus niet 2023.
 
Geen bestaansrecht ?! Mijn dochter is bi. Stop met te fantaseren aub.
Dus voor LGBT gemeenschap gaan we intolerant zijn naar religieuze gemeenschappen toe ?

Nu, als we LGBT uit de leerstof halen, dan zijn we naar niemand toe intolerant denk ik dan.
Je zegt letterlijk dat we studenten niet mogen onderwijzen over bv. homoseksualiteit of transgender personen omdat we anders intolerant zijn ten opzichte van religies die zulke mensen verketteren.
 
Je zegt letterlijk dat we studenten niet mogen onderwijzen over bv. homoseksualiteit of transgender personen omdat we anders intolerant zijn ten opzichte van religies die zulke mensen verketteren.
Ja onderwezen moeten ze worden ja, maar uiteindelijk bij de exploratie van jezelf kom je het meest te weten over jezelf.
 
Ja onderwezen moeten ze worden ja, maar uiteindelijk bij de exploratie van jezelf kom je het meest te weten over jezelf.
Ik raad je aan onderstaande post eens te lezen.


Hoe wil je dat een kind ooit aan zelfexploratie inzake seksualiteit en gender gaat doen zonder het kennis, context, normen en waarden mee te geven?
 

Onbegrijpelijk dat het zo moeilijk is om mensen gewoon gelukkig te laten zijn en hun ding te laten doen.
 

Onbegrijpelijk dat het zo moeilijk is om mensen gewoon gelukkig te laten zijn en hun ding te laten doen.

Als de biologische ouder zwaar ziek wordt of sterft, heeft de niet-biologische ouder ook geen enkel recht op de kinderen en kunnen die toegewezen worden aan andere familieleden of zelfs de pleegzorg.

Als je dit dan leest dan vraag je je toch af waar sommige mensen mee bezig zijn.
De gezondheid en ontwikkeling van zo een kind moet toch altijd prioritair zijn. Hoe kan je je eigen ideologie zo voor op zetten op de gezondheid en levenskwaliteit van een kind?
En al zeker wetende als zowat alle studies uitwijzen dat kinderen die opgroeien bij homo-koppels die bewust voor kinderen kiezen het over het algemeen beter doen dan andere.
 

Tiens, dat moet hier precies onder de radar gepasseerd zijn voor sommigen.

Maar in Genk werd er dus op vlaggen gespuwd en Allah Akhbar geroepen door grote groepen jongeren op het college.
 

Tiens, dat moet hier precies onder de radar gepasseerd zijn voor sommigen.

Maar in Genk werd er dus op vlaggen gespuwd en Allah Akhbar geroepen door grote groepen jongeren op het college.
Dat staat hier toch al in een andere thread?
 

Tiens, dat moet hier precies onder de radar gepasseerd zijn voor sommigen.

Maar in Genk werd er dus op vlaggen gespuwd en Allah Akhbar geroepen door grote groepen jongeren op het college.

Staat al in een andere thread. Maar bon, gay/holebi zijn is onder schoolgaande jeugd nooit populair geweest ongeacht of ze nu wit, geel, bruin of oranje zijn. Ik denk dat de meeste jongens tijdens het middelbaar, onder de peer pressure, ook wel de stereotype "janet"/"homo"-roepers waren, maar dan daarna, bv. tijdens hun periode aan de unief/hoge school hebben 'ingezien' dat er aan LGB's (transgenders is nog een totaal andere dimensie) niets mis is.

Het zijn alleen de losers die in hun volwassen leven (virulent) homofoob blijven. Veel moslims vallen onder diezelfde noemer, zeker als je ziet dat die homofobie grotendeels voortkomt uit hun geloof in de man in de wolk. Maar dat evolueert waarschijnlijk wel. Je moet maar eens grindr opendoen (van horen zeggen eh 😅) in wijken waar veel moslims wonen. Niemand zal er een profielfoto hebben, maar de Marokkaanse vlagjes zullen uw hele beeld vullen. 😂
 
Staat al in een andere thread. Maar bon, gay/holebi zijn is onder schoolgaande jeugd nooit populair geweest ongeacht of ze nu wit, geel, bruin of oranje zijn. Ik denk dat de meeste jongens tijdens het middelbaar, onder de peer pressure, ook wel de stereotype "janet"/"homo"-roepers waren, maar dan daarna, bv. tijdens hun periode aan de unief/hoge school hebben 'ingezien' dat er aan LGB's (transgenders is nog een totaal andere dimensie) niets mis is.

Het zijn alleen de losers die in hun volwassen leven (virulent) homofoob blijven. Veel moslims vallen onder diezelfde noemer, zeker als je ziet dat die homofobie grotendeels voortkomt uit hun geloof in de man in de wolk. Maar dat evolueert waarschijnlijk wel. Je moet maar eens grindr opendoen (van horen zeggen eh 😅) in wijken waar veel moslims wonen. Niemand zal er een profielfoto hebben, maar de Marokkaanse vlagjes zullen uw hele beeld vullen. 😂
Ergens denk ik dat (mede dankzij het internet) alle activiteiten cfr drag queen story hour, zoals hier een paar paginas geleden gepost eigenlijk avers werken op bepaalde homogene gemeenschappen.
Iemand Janet / homo naroepen is erg maar het gedrag naar de regenboogvlag was dermate erg dat de burgemeester blijkbaar een klacht indient.
Burgemeester Wim Dries (CD&V) zal een klacht indienen bij de politie: "We laten het hier niet bij", zegt hij. "De agressie tegen onze medewerkers en de vrijwilliger van OGWA kan absoluut niet. Je moet het niet eens zijn met elkaar, maar er moet minstens altijd respect zijn."
Dat lijkt me een teken aan de wand dat er nog heel wat werk is en dat bepaalde methodieken mss niet geschikt zijn voor iedereen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05/12/atlascollege/
 
Ergens denk ik dat (mede dankzij het internet) alle activiteiten cfr drag queen story hour, zoals hier een paar paginas geleden gepost eigenlijk avers werken op bepaalde homogene gemeenschappen.
Iemand Janet / homo naroepen is erg maar het gedrag naar de regenboogvlag was dermate erg dat de burgemeester blijkbaar een klacht indient.

Dat lijkt me een teken aan de wand dat er nog heel wat werk is en dat bepaalde methodieken mss niet geschikt zijn voor iedereen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05/12/atlascollege/

Is natuurlijk ook 'maar' één school eh. Tegenwoordig moet je al heel goed zoeken wil je een school vinden waar er geen grote hoop moslims zitten, en toch hoor je niet in elke school zo'n nieuws. Is er een probleem met moslims? Sowieso. Voor mij is elke religie (buiten misschien het relatief übertolerante boeddhisme) problematisch, en in een ideale wereld zou ik vanaf vandaag op morgen willen dat er niemand meer gelooft in de fictieve man in de wolk en volgens zo'n achterlijk achterhaald wereldbeeld leeft. Maarja, de mensen hebben hun sprookjes nodig eh, dus dat zal blijven bestaan.
 
Ergens denk ik dat (mede dankzij het internet) alle activiteiten cfr drag queen story hour, zoals hier een paar paginas geleden gepost eigenlijk avers werken op bepaalde homogene gemeenschappen.
Iemand Janet / homo naroepen is erg maar het gedrag naar de regenboogvlag was dermate erg dat de burgemeester blijkbaar een klacht indient.

Dat lijkt me een teken aan de wand dat er nog heel wat werk is en dat bepaalde methodieken mss niet geschikt zijn voor iedereen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05/12/atlascollege/

Is natuurlijk ook 'maar' één school eh. Tegenwoordig moet je al heel goed zoeken wil je een school vinden waar er geen grote hoop moslims zitten, en toch hoor je niet in elke school zo'n nieuws. Is er een probleem met moslims? Sowieso. Voor mij is elke religie (buiten misschien het relatief übertolerante boeddhisme) problematisch, en in een ideale wereld zou ik vanaf vandaag op morgen willen dat er niemand meer gelooft in de fictieve man in de wolk en volgens zo'n achterlijk achterhaald wereldbeeld leeft. Maarja, de mensen hebben hun sprookjes nodig eh, dus dat zal blijven bestaan.
Gisteren in de Afspraak haalde Demir kei hard uit naar Erdogan. Via de moskeeën uiten hij en z'n partij blijkbaar erg negatieve berichten over homo's en het verbaast haar dus niet dat er nu net rond de verkiezingen zoiets naar boven komt. Ze had natuurlijk wel geen bewijs mee om haar claims te staven 😏
 
Gisteren in de Afspraak haalde Demir kei hard uit naar Erdogan. Via de moskeeën uiten hij en z'n partij blijkbaar erg negatieve berichten over homo's en het verbaast haar dus niet dat er nu net rond de verkiezingen zoiets naar boven komt. Ze had natuurlijk wel geen bewijs mee om haar claims te staven 😏

Ja, het is één van Erdogans campagnepunten geweest om op te treden tegen de LGTB gemeenschap. Dus ver gezocht is dat niet van Demir.
 
Gisteren in de Afspraak haalde Demir kei hard uit naar Erdogan. Via de moskeeën uiten hij en z'n partij blijkbaar erg negatieve berichten over homo's en het verbaast haar dus niet dat er nu net rond de verkiezingen zoiets naar boven komt. Ze had natuurlijk wel geen bewijs mee om haar claims te staven 😏

Moskeeën hebben daar de hulp van Erdogan niet voor nodig; homofoob zijn ze toch al.
In ieder geval, van een partij en een leider die met hun neuzen zo diep in de Koran zitten kan je echt niet verwachten dat ze op dat vlak any better zijn dan de gemiddelde salafist. Turkije onder Erdogan is een hellend vlak, en z'n track record bewijst dat alleen. Moest Erdogan het in de 2e ronde effectief halen (wat wrs ook gaat gebeuren), dan is dat een heel spijtige dag voor de weinige 'normale' mensen in Turkije en de vele queers ginder.
 

Dit is toch wel de oplossing. Mensen straffen als ge niet wilt opkomen tegen homofobie. Groot gelijk, geen regenboogvlagsken willen dragen , bam straf. ( opgelet deze post bevat sarcasme )
Waarom sarcasme? Vind je het goed dat profspelers, die overduidelijk een rolmodel zijn voor velen, een probleem hebben met het uitdragen van gelijkheid voor iedereen en een het veroordelen van haat tegen mensen op basis van hun geaardheid?
 
Terug
Bovenaan