Het zonnige zonnecrème topic

Dat zou nog ergere misleiding van de consument zijn, die factor zou toch op meetresultaten moeten gebaseerd zijn en niet zomaar "we roepen maar iets" :p
Klopt, maar het zou dus gaan over een 97% bescherming tov 98-99% 🤷‍♀️ Dan zal het verschil wel nog aantoonbaar/bewijsbaar zijn maar is de vraag wat de klinische meerwaarde nog is.
 
Ik meen gelezen te hebben in mijn geschikte-zonnecreme-voor-kinderen-queeste dat het verschil tussen 30 en 50 dan weer net verwaarloosbaar is, waardoor 50 eigenlijk een soort artificieel in het leven geroepen factor is, terwijl je met 30 al goed genoeg af bent... maar het bos van de zonnecreme(filters) is zo dichtbegroeid dat ik er na een tijdje ook niet meer de bomen in zag ;) 🤷‍♀️
Klopt, daarom dat je geen factor 70 of 100 meer in de winkel ziet. Vroeger bestond dit wel maar is verboden omdat het een vals gevoel van veiligheid geeft. Tussen 30 en 50 is er al amper verschil, boven de 50 is het al helemaal verwaarloosbaar.

De studies omtrent bescherming zijn ook altijd gedaan met veel dikkere lagen dan mensen typisch gebruiken dus daar valt al meer winst te boeken eigenlijk. (+ om de twee uur opnieuw insmeren + elke keer je in het water bent gegaan)
 
Klopt, daarom dat je geen factor 70 of 100 meer in de winkel ziet. Vroeger bestond dit wel maar is verboden omdat het een vals gevoel van veiligheid geeft. Tussen 30 en 50 is er al amper verschil, boven de 50 is het al helemaal verwaarloosbaar.

De studies omtrent bescherming zijn ook altijd gedaan met veel dikkere lagen dan mensen typisch gebruiken dus daar valt al meer winst te boeken eigenlijk. (+ om de twee uur opnieuw insmeren + elke keer je in het water bent gegaan)
Op dat vlak vind ik "waterproof" dan ook een vals gevoel van veiligheid aanpraten. Elke keer ik me eens stevig heb verbrand was dat ook op een strand, waar ik me niet snel genoeg opnieuw had ingesmeerd. Als je dan ergens relatief dicht bij de evenaar zit, auch.
 
Wat is de top 2 van beste kwaliteit/geen schadelijke ingrediënten bij die recente test van TestAankoop?

Vroeger was dit Cien van Lidl, dus kocht ik die altijd.
Die staan niet in het artikel, enkel de 'slechte' staan erin.

Maar ik herinner mij ook wel zo'n test dat Cien er inderdaad als beste uit kwam.
 
Wat is de top 2 van beste kwaliteit/geen schadelijke ingrediënten bij die recente test van TestAankoop?

Vroeger was dit Cien van Lidl, dus kocht ik die altijd.
de mama zei recent dat testaankoop die van den action als beste had aangeduid, heb het artikkel wel niet zelf gelezen.
 
Gezien ik over enkele weken naar Turkije ga, toch een interessante thread. Was bv niet op de hoogte van het minieme beschermingsverschil tussen factor 30 en 50. Goed nieuws, want bij factor 30 heb je wel een pak meer keuzemogelijkheden.

Als rosse sproetenkop is het wel van relatief belang dat ik me goed insmeer...
 
Wat met Aftersun trouwens? Welke wordt er gebruikt? Wat is de zin of de onzin van al die extra geurtjes en kleurtjes tegenwoordig bij Aftersun? Niemand een handig artikel daaromtrent?
 
Wat met Aftersun trouwens? Welke wordt er gebruikt? Wat is de zin of de onzin van al die extra geurtjes en kleurtjes tegenwoordig bij Aftersun? Niemand een handig artikel daaromtrent?

:smile:Opnieuw dus wel met de nuance dat zij ook haar eigen commerciële lijn heeft. Algemeen zijn haar informatieve blogs wel correct onderbouwd en in lijn met wat ik elders lees.
 
Ik gebruik zonnecrème echt veel te weinig. Ik verbrand 1 keer bij de eerste zon, 2 dagen later is dat bruin en dan bruin ik gewoon.
Maar 't is niet omdat ik niet verbrand dat het gezond is natuurlijk.

Ik haat dat plakkerig gevoel.
 
Ik gebruik zonnecrème echt veel te weinig. Ik verbrand 1 keer bij de eerste zon, 2 dagen later is dat bruin en dan bruin ik gewoon.
Maar 't is niet omdat ik niet verbrand dat het gezond is natuurlijk.

Ik haat dat plakkerig gevoel.
Dat plakkerig gevoel is gek genoeg het ergste bij die sprays die je niet moet smeren vind ik.
Wij gebruiken die blauwe flesjes niveau en je handen plakken wat van het smeren, maar als je die goed uitsmeert plakt die niet echt op de huid vind ik.
 
Die van het kruidvat vind ik NOG minder plakken dan Nivea zelfs. Daarbij "moet" ik mijn handen niet wassen nadien, ik vind dat vettig gevoel ook vreselijk!
 
Screenshot_20230612-151553.png


Deze net gaan halen bij de apotheek. Een spray. In principe wel een goeike denk ik. Alé ten minste werd mij zo aangeraden....

Al diene vettigen brol van insmeren niet zo fan van
 
Wij gebruiken alles van La Roche-Posay, al jaren lang en voor mijn gezicht gebruik ik La Roche-Posay Anthelios Nevel Gelaat SPF 50. Deze gebruik ik het hele jaar door.
 
Iemand tips welke zonnecreme goed is om mee te sporten? De meeste zonnecreme komt dan 1 waterige boel waardoor ik precies zweet voor dood maar het is zuiver van de zonnecreme.

Vorig jaar had ik goeie. Was precies water die direct in mijn vel trok, maar geen idee meer welk merk het was.
 
Ik probeer sinds vorig jaar Belgisch, milieubewuste bodycare te kopen, en voor zonnebescherming zweer ik voornamelijk bij Skin by Dings. Niet goedkoop in aankoop, absoluut niet. Maar ik heb nogal een gevoelige huid en ik merk wel dat ze daar veel beter tegenkan.

Vorig jaar had ik bewust de body mist gekocht voor het lichaam en de "first things first" als primer voor het gelaat (met SPF 30) apart. Voor een alles-in-Ă©Ă©n-product zou ik nu eerder deze aanraden.
 
Terug
Bovenaan