Nja dat is gwn zo.De titel boeit niet, het is een kopie van "het verhaal van Denemarken" en "het verhaal van Nederland", dat zijn ook allemaal recente constructies; "België" is evenzeer een recente politieke constructie. De kern van het programma is: wat is er allemaal gebeurd op de plaats waar je woont? Het lijkt me perfect logisch dat het "Vlaanderen" is omdat het gemaakt is door de VRT in het Nederlands en de kijkers ook allemaal Vlamingen zijn. Waarom moet het dan per se "het verhaal van België" zijn, enkel en alleen om niet meteen beschuldigd te worden van Vlaams-nationalistische propaganda te zijn? Los daarvan zijn we in aflevering 1 al naar Wallonië geweest, heeft de prehistorie niets te maken met een Vlaamse identiteit, zegt Tom Waes hierboven letterlijk dat er 0 druk was en ze volledig vrij waren, zijn er allerlei historische experts (ook over de taalgrens) aan het woord enzoverder enzovoort.
Ik krijg het idee dat omdat er "Vlaanderen" in de titel staat en er Vlaamse subsidies zijn men gewoon automatisch concludeert dat het dan wel Vlaams-nationalistische propaganda moet zijn. Ik vind dat erg kort door de bocht.
DVL is mss wel een loser maar die kan wel half België trollen door het woord ‘Vlaming’ op een trui te zetten.
En mss doen ze dat wel met een communistisch symbool op de T-shirt waaronder miljoenen in doodskampen stierven.
Maja wie geeft om die sjarels?

. Even via VRT Max de eerste twee aflevering bekeken. Aflevering 1 was gewoon ok iets te veel flauwe grapjes. Maar de tweede aflevering was afgelopen voordat ik het door had zeer goed dus (maar hou ook wel van het romeinse tijdperk). De volgende periodes zouden in theorie nog interresanter moeten worden.