Het Universum

Kunnen we die aliens discussie niet in een nieuwe thread houden, misschien? Ik hou het hier liever bij feiten.
Ja, dat denk ik ook. Zeker als je de aliens in hun UFO's er bij wil nemen.

Ik denk trouwens dat we het ontdekken van buitenaards leven (in eenvoudigere vorm) zeker nog zullen meemaken.

EDIT: zal de topic meteen ook aanmaken.
 
De maan, gestacked (50 fotos) en een kleine edit in photoshop om de echte kleuren tevoorschijn te toveren.
Op earth day hoort de maan erbij!
al bij al niet zo arbeidsintensief. Het opzetten van de telescoop was meer werk.
fotos op en al 10 min, edit photoshop 20 min
Final.jpg
 
Toch prachtig al die maanfoto's. Bij elke krater vraag ik me dan af hoe die is ontstaan, hoe oud die is, wat het verhaal erachter is.
 
Interessante ontdekking.

Volgens de eerste onderzoeken is dit een neptunus-achtige planeet qua structuur. Maar de gemiddelde temperatuur zou echter dicht bij die van de aarde liggen. Waarschijnlijk is de planeet niet bewoond door freaky aliens :tongue: , maar het is wél een interessante planeet om verder te onderzoeken.
 
Ik moest te vroeg uit mijn bed vandaag :headshake:

Nu de ervaring leert mij dat ik zelden geluk heb tijdens de Perseiden, loopt altijd met sisser af...
 
Ik moest te vroeg uit mijn bed vandaag :headshake:

Nu de ervaring leert mij dat ik zelden geluk heb tijdens de Perseiden, loopt altijd met sisser af...
Kheb ook toch een goeie 20 minuten moeten wachten, maar er vielen er toch ineens redelijk wat.
Ik ben wat te laat uit mijn bed geraakt, uiteindelijk maar 1 echt goed gezien
Dat is ook al iets hè
om 11 begonnen... bewolkt... wekker gezet om twee uur... bewolkt.. ffs ben echt lastig.
Zelfs speciaal verlof er voor genomen vandaag.
Oeioei, van welke regio komt ge? Bij mij begon het na 3u enorm goed op te klaren.
 
Kheb ook toch een goeie 20 minuten moeten wachten, maar er vielen er toch ineens redelijk wat.

Dat is ook al iets hè

Oeioei, van welke regio komt ge? Bij mij begon het na 3u enorm goed op te klaren.
kanten aalst. Vanavond lijkt het wel beter te zijn qua weer.
 
Ik moet wel zeggen sinds de fenomenale passage van Neowise vorig jaar, zullen een paar meteorieten me een worst wezen :p


Theorie vs de praktijk = Theorie na 40 jaar effectief bevestigd :tongue:
Het is dus niet omdat iets tientallen jaren lang, nooit wordt waargenomen dat de theorie daarom automatisch fout is hé. :)

Dit gebeurt wel vaker, heel veel van de theorieën die begin de 20ste eeuw uitgeschreven zijn, kunnen nu in labo's zoals het CERN gesimuleerd worden. Wat natuurlijk fantastisch is.
 
Terug
Bovenaan