Het Universum

Credit richard beery (vanuit facebook group)
Virgin raket voor de maan.

Magnifique!

Knipsel.png
 
First light nieuwe telescoop! Een quintuplet 72/400 F5.6
80x60sec light frames
20 darks flat en bias frames
Amper een goed uur data wegens jannetje maan die spelbreker was.

De orion nevel aka M42 of NGC1974.
De nevel is een stervormingsgebied waar nog steeds protosterren gemaakt worden en is ongeveer 1300 lichtjaar van ons verwijderd.
Het licht van gisterenavond die op de oude canon 450D viel werd ongeveer verzonden wanneer de chinezen het buskruit uitvonden en spanje werd veroverd door de arabieren.


orion.jpg
 
Ik ben wel blij van de scope. image is niets gecropped, Check die sterretjes in de hoeken. Nihil vervorming.
Wel een groot verschil met mijn c8.

Geloof ik gerust, Ik vind 72 vaak een sweetspot. Breed genoeg om grote nevels te fotograferen maar toch niet te zodat sterrenstelsels klein en nietig lijken.

Welk merk is het?
 
Dus i.p.v. een opzij liggende 'V', waarbij de onderkant van de 'V' het begin van de tijd is en alles geleidelijk aan versnelt / uitdijt, moeten we nu spreken over een '{', waarbij alles ineens kwam?
Tenzij de Big Bang helemaal niet het begin was en dat de theorie van iets dat ontstaat uit het niets (de grote knal in het niets) gewoon niet klopt?
En dat het gewoon een heel extreme ontploffing was in een reeds bestaand universum? (of meerder universums)

Alle ik zeg maar wat, maar mij lijkt het gewoon logischer dat het universum letterlijk oneindig is en dat tijd zuiver een verzinsel is van de mens (omdat wij oneindig niet kunnen vatten).

Als men mij de vraag stelt: Denk je dat het universum altijd bestaan heeft, hoe ver je ook terug kijkt in het verleden? Dan is het antwoord: Ja dat denk ik echt. Tijd en ruimte, bestaan alleen voor zaken die eindig zijn (zoals de mens).
 
De andromedanevel M31, foutief een nevel genoemd, in realiteit is het een sterrenstelsel die op ramkoers met ons melkwegstelsel ligt. Geen paniek, dit duurt nog 4.5 miljard jaar!
Het licht van gisterenavond werd ons aangeboden toen het pleistoceen startte 2.5 miljoen jaar geleden. Dat doet me de vraag stellen... hoeveel van die planeten in andromeda hebben in die tijdsspanne ook de stap gezet naar intelligent leven en, als deze naar ons melkwegstelsel zouden kijken, zien zij ook maar een snapshot van 2.5milj jaar geleden. Met andere woorden we kunnen beide bestaan op dezelfde moment maar het nooit weten van elkaar.
Autosave001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan