Het NMBS topic

Maar ik vermoed dat die M4's ergens anders gaan ingezet worden in de plaats van ouder/afgeschreven materieel. Wss op een plek waar ze die nieuwe M7's niet willen inleggen wegens vandalisme, nog minder reizigers,...

Of hopen ze met het nieuwe, aantrekkelijkere materieel meer volk op die trein te krijgen om latere treinen wat te ontlasten? (Ik kies bvb geregeld een vroegere of latere trein om maar niet op een Desiro te moeten zitten bvb. MS96 zijn m'n favorieten :love2: )

Of komt het zo uit dat na "uw" rit dit materieel een andere rit doet waar de extra capaciteit wel nodig is.

Of een hoge piet, politieker,... neemt die trein en heeft gelobbyd...
Hmm... M4's zijn van eind de jaren 70/begin 80. Veel ouder materiaal zal er niet zijn, zeker?
Die M4=>M7 zorgt wel voor een extra leuke treinverbinding tussen Gent & Brussel, dat kan wel.
ANdere rit met extra capaciteit is het geval niet, die staat de ganse dag stil (tenzij ze dat zullen veranderen)
en over een hoge piet zwijg ik gezien het traject zou dat wel kunnen :p

Edit: ben je trouwens zeker dat het vanaf december M7's gaan zijn? Want volgens mij zijn ze nog volop bezig met de planning IVM de nieuwe dienstregeling vanaf december.
De huidige "nieuwe" dienstregeling is pas begin juni gestart. (En ze zijn nu bezig met die half om te gooien omdat er veel niet klopt).
het was een treinbegeleidster die zei dat ze aan het oefenen waren, dat ze opleiding krijgen. En dat ergens eind dit jaar ze in de loop zouden gebracht worden. Misschien gaat dat over vroeger dan december en wordt in december dan mss terug alles veranderd?

@Vrouwtje Theelepel ik weet niet of je L15/L19 geregeld doet? Ze zijn een studie aan het doen om die treinen aan te passen. De 43xx/44xx die in Mol steeds koppelen/ontkoppelen gaan ze aanpassen. Extra tijd in de stopplaatsen en niet meer (ont)koppelen in Mol. Maar 1 trein Antwerpen - Hamont en een navette tussen Mol en Hasselt.
We hebben enkele diensten op die lijn maar niet veel. Ik ben er dit jaar nog maar 1 of 2 maal geweest denk ik. 😁
Ik dacht dat er nu al meer navette gereden werd tussen Hasselt en Mol?

@Waelvis of @Vrouwtje Theelepel : kunnen jullie verklaren waarom men blijkbaar bij ons de piekuurtreinen op de lijn Poperinge-Schaarbeek (M4's) zal vervangen door nagelnieuwe M7's vanaf december?

Ik vind dat héél vreemd dat ze piekuurtreinen M7's gaan geven, zeker omdat ze nu ook niet overdreven vol zitten (de P7008 die net voor 8 in Brussel aankomt toch niet)

Allez, ik klaag niet, die M7 is zeker een verbetering tegenover de M4s, maar is het zo erg gesteld met die M4s dat ze vlug uit roulatie moeten gaan? Want je zou toch eerder verwachten dat de MS96's op de lijn Antwerpen-Poperinge/LF een M7 zouden krijgen, want daar is er wél een capaciteitstekort.

De M4 moeten er allemaal asap uit en worden idd vervangen door M7. het vreemde is dat de huidige M4 enkel die 2 P-ritten doen en voor de rest gewoon stilstaan in de bundel. Dat zou wat zonde zijn van het M7 materieel. Dus het zou me niet verbazen dat ze tussen de ochtendrit en avondrit nog wat extra gaan rijden.

Een vraag voor de kenners, denk ik, maar is het niet mogelijk om in de reisplanner aan te geven wanneer een trein met verminderde samenstelling rijdt? Of wordt pas laat beslist welke treinstellen die dag hersteld moeten worden?
Geef je op zn minst de optie aan de reiziger om een trein vroeger/later te nemen.
T zat al ff in de website, maar nu ook in de app. Goed bezig! :)

Een vraag voor de kenners, denk ik, maar is het niet mogelijk om in de reisplanner aan te geven wanneer een trein met verminderde samenstelling rijdt? Of wordt pas laat beslist welke treinstellen die dag hersteld moeten worden?
Geef je op zn minst de optie aan de reiziger om een trein vroeger/later te nemen.

Er zijn geplande onderhouden en onvoorziene onderhouden, defecten etc.

De planning van de treinen houdt met het eerste rekening, als het 2e echter voorvalt kan je trein korter zijn dan verwacht of met een ander treintype rijden bv. Dus dat is in de praktijk vaak last minute inderdaad. Nu, we weten perfect wat theoretisch voorzien is en wat in de praktijk rijdt, dus wat jij bedoelt is bv een melding die bij de trein geplaatst wordt die erop wijst dat de trein met een kleinere samenstelling rijdt (lees: minder zitplaatsen)?

We doen dat nu al in onze chatbot, ik zal eens intern checken of het een idee is voor app/website.

Er zijn geplande onderhouden en onvoorziene onderhouden, defecten etc.

De planning van de treinen houdt met het eerste rekening, als het 2e echter voorvalt kan je trein korter zijn dan verwacht of met een ander treintype rijden bv. Dus dat is in de praktijk vaak last minute inderdaad. Nu, we weten perfect wat theoretisch voorzien is en wat in de praktijk rijdt, dus wat jij bedoelt is bv een melding die bij de trein geplaatst wordt die erop wijst dat de trein met een kleinere samenstelling rijdt (lees: minder zitplaatsen)?

We doen dat nu al in onze chatbot, ik zal eens intern checken of het een idee is voor app/website.
Zoals ik al zei een paar posts hierboven: het zit nu in de app en op de website. :)

Het is letterlijk de beginvraag van mijn post.

De vraag was of je kan zien of een trein met verminderde samenstelling rijdt. Nee dat kan je niet op de website of app, tenzij je echt een treinkenner bent en dus weet wat er normaal op je lijn rijdt. Er is geen melding in de app/website dat de trein onvoorzien korter is.

De vraag was of je kan zien of een trein met verminderde samenstelling rijdt. Nee dat kan je niet op de website of app, tenzij je echt een treinkenner bent en dus weet wat er normaal op je lijn rijdt. Er is geen melding in de app/website dat de trein onvoorzien korter is.
Nee, maar als je altijd dezelfde trein neemt, kan je wel gaan zien hoe lang die is en weet je of dat korter is dan gewoonlijk. Da's al een hele stap vooruit.
Zoals vanmorgen, de samenstelling was 8 wagons waar het er normaal 10 zijn. En ik wist dat ik iets minder achteraan het perron kon gaan staan. :)

Fuck me, treinbestuurder die gewoon een station overslaat. Dat is toch helemaal overboord. "Ja mijnheer, dat gebeurt soms"

Dan lig je toch te slapen als treinbestuurder

Terug
Bovenaan