@MiniJeffrey : bij het gebruik van de app "erger" (groot woord) ik me soms aan het startscherm: daar kan je favorieten ingeven waar je naartoe wil gaan (thuis, werk, ...), maar als je een van die favorieten selecteert, probeert de app je volledig te gidsen vanaf je "huidige locatie" naar je eindbestemming.
Klinkt logisch, maar:
- de GPS-locatie update niet voldoende, zodat als je de app opstart terwijl je beweegt je al niet meer op die locatie bent (net getest: verschil was nu 1,5km omdat ik op de trein zat, ook al stond ik nét stil in het station en heb ik gerefreshed).
- zelfs als de GPS-locatie zich correct zou updaten, berekent hij zelf een fictieve snelheid die je al wandelend hebt (ik wandel echter sneller + in het station weet ik dat de trein toch altijd nog een paar minuutjes vertraging heeft, dus ik wil ook oudere verbindingen zien)
- indien je dicht bij de buurt bent van een bushalte, zal hij je toch nog die bushalte laten nemen zelfs al is het station binnen enkele honderden meters. Uitzetten van bus als reismethode werkt niet.
Het zou handiger zijn dat je de trajecten die je als favoriet instelt, ook op het startscherm kan selecteren, waarbij dan direct vertrek en aankomst ingevuld wordt OF (mss eenvoudiger te programmeren) dat je kan kiezen om als "huidige locatie" automatisch het dichtsbijzijndste station te nemen (wat in mijn geval wel ambetant zou zijn, omdat Brussel-Kapellekerk dichter is, maar in de praktijk onbruikbaar). Want de favoriete trajecten (die één specifieke verbindingen zijn) of het station zelf gebruik je als pendelaar vaak ook op andere momenten, omdat je wat langer moet werken, vroeger naar huis gaat, ...