Muñoz
Well-known member
Toevallig,
die vreemde buur waar ik al paar keer van heb gepost hier: zelfde bedje ziek.
Zij werkt als treinbegeleider NMBS
hij werkt als technicien bij De Watergroep.
Beiden zijn die al van begin dit jaar thuis wegens "burn out".
Ik vind dat toch allemaal niet meer normaal hoor. Eens ze bij een grote firma (beiden door staat gesubsidieerd zeker?) zitten,
hebben die iets van : nu is ons broodje gebakken, ons krijgen ze hier nooit meer buiten.
Maar ik kom ze wel regelmatig tegen op café. daar zie je weinig aan hoor. Die amuseren zich gewoon rot. Alle tijd van de wereld voor hun kids te zorgen, en met hun ziekte uitkering leven die perfect hoor. (hebben net een nieuwbouw gezet, en de woning naast hen is ook van hen, die verhuren ze. Die komen makkelijk rond hoor zo).
Ik spreek mij hier niet uit over deze mensen (want dat lijkt wel te toevallig: een burn-out als technieker en treinbegeleider en dan nog allebei op hetzelfde moment), maar een burn-out is vaak wel iets helemaal anders dan een depressie waar je vaak totaal uitgeput ligt te bleiten in de zetel.
Een burn-out wordt veroorzaakt door langdurig te hevige overprikkeling van (werk)stress en te weinig plezier/ontspanning. Iemand die je tijdens een échte burn-out dus vaker plezier ziet scheppen (lange reis, veel sporten, feesten) is allesbehalve slecht. Reizen of 'feesten' kost geen moeite, elke dag bv. een klotejob doen waar je wordt uitgeperst wel.
Nuja, in dit geval zal het idd eerder 'ziek' aan de kriek/profiteren zijn.