Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
eigenlijk opvallend dat je ten zouden van de maas nog nauwelijks rechtstreekse treinen hebtIk heb onlangs een toffe tool gevonden die aangeeft naar welke bestemmingen je vanuit een bepaald station een rechtstreekse verbinding hebt.
Hieronder het resultaat voor Brussel Zuid:
![]()
Niet zo vreemd, de reisafstanden zijn gewoon heel lang daar en er is nauwelijks bevolking, dus ook geen nut voor snelle treinverbinding.eigenlijk opvallend dat je ten zouden van de maas nog nauwelijks rechtstreekse treinen hebt

Gewoon weinig treinen tout-court. Wat heb je. Luik-Spa, Luik-Gouvy (en dan naar Luxemburg), Luik-Marloie-Libramont-Aarlen, Namen-Marloie-Libramont-Aarlen en Namen-Dinant-Bertrix-Aarlen. Dat zijn 4 grote lijnen en een minilijntje, en that's it.eigenlijk opvallend dat je ten zouden van de maas nog nauwelijks rechtstreekse treinen hebt
Wat is daar nu zo vreemd aan als je kijkt naar de bevolkingsdichtheid daar?Gewoon weinig treinen tout-court. Wat heb je. Luik-Spa, Luik-Gouvy (en dan naar Luxemburg), Luik-Marloie-Libramont-Aarlen, Namen-Marloie-Libramont-Aarlen en Namen-Dinant-Bertrix-Aarlen. Dat zijn 4 grote lijnen en een minilijntje, en that's it.eigenlijk opvallend dat je ten zouden van de maas nog nauwelijks rechtstreekse treinen hebt
Niet alleen ginder, ook in Vlaanderen zijn redelijk wat spoorlijnen opgebroken in de jaren 70.Vroeger waren er daar veel meer spoorlijnen, die zijn nu allemaal opgebroken.
Interessante tool! Ik merk wel dat het sommige van de Thalys/TGV/ICE verbindingen ontbreekt, tenminste die naar Parijs - Gare du Nord.Ik heb onlangs een toffe tool gevonden die aangeeft naar welke bestemmingen je vanuit een bepaald station een rechtstreekse verbinding hebt.
Hieronder het resultaat voor Brussel Zuid:
Onbewust. 90% weet het heel goed dat ze in eerste zitten. Tijdens het werk (werk voor nmbs) zit ik ook first class en dan zijn er veel die zeggen oh first class maar als er controle is zeggen we wel dat we dachten dat het 2de class was.Niet alleen ginder, ook in Vlaanderen zijn redelijk wat spoorlijnen opgebroken in de jaren 70.
In die nieuwe dubbeldekkers valt het mij op dat veel mensen onbewust in eerste klasse gaan zitten zonder juist ticket.
Net eens de wiki gelezen over de M4:Reizigers weten niet eens hoe ze de binnendeuren moeten openen op de M7, laat staan dat ze door hebben dat ze in eerste klasse zitten.
.'s morgens lust ik wel een croissant (en
) als ik de trein tussen 5 en 6 neem. De lokale bakkers zijn dan nog niet open 
Ik weet niks van trein types, maar je hebt zo'n trein die helemaal door loopt... daar is er toch geen enkel verschil tussen eerste klasse en tweede klasse?Reizigers weten niet eens hoe ze de binnendeuren moeten openen op de M7, laat staan dat ze door hebben dat ze in eerste klasse zitten.
Afwerking is wat luxueuzer en overal stopcontacten, maar vooral, je zit er rustiger.Ik weet niks van trein types, maar je hebt zo'n trein die helemaal door loopt... daar is er toch geen enkel verschil tussen eerste klasse en tweede klasse?
Ik weet niks van trein types, maar je hebt zo'n trein die helemaal door loopt... daar is er toch geen enkel verschil tussen eerste klasse en tweede klasse?