Laat mij raden, je werkt bij de NMBS maar hebt het zelf nog nooit gebruikt?
Ik heb dat een tijd geleden geregeld ingevuld, mee gestopt omdat het teveel moeite was. Dit is
elke keer afgekeurd en via de ombudsdienst moeten gaan. Een bloemlezing van wat er voorgevallen is:
- Eerst keer heb ik de werkelijke vertragingen ingevuld, namelijk wanneer ik toekwam in het station. Afgekeurd omdat het niet overeen kwam met hun cijfers...
- De keer erna (was nog met de oude routeplanner die makkelijk raadpleegbaar was en waar je terug kon gaan in de tijd voor gereden ritten!) een script geschreven sinds ik toch dagelijks dezelfde trein pakte. Die hield automatisch de vertragingen bij op mijn traject op basis van de routeplanner van de NMBS. Afgekeurd omdat het niet overeen kwam met hun cijfers...
- Volgende keer maar het script aangepast. Nu hield het automatisch de vertragingen bij op mijn traject + een pdf van de printout op basis van de routeplanner van de NMBS! Bundeltje van 200+ blz afgegeven aan het loket. Afgekeurd omdat het niet overeen kwam met hun cijfers...
En dan nog de praktische problemen ermee toen:
Kon enkel afgegeven worden in een loket, op papier...
Compensatie was op je "elektronische portefeuille" van de NMBS. Op zich geen probleem dat je hiermee enkel NMBS producten kon kopen, maar dit kon enkel aan een loket en niet aan een automaat. Bij mijn weten is dit nog steeds zo, zelfs nadat ze zoveel loketten afgeschaft hebben...