Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hasselt = eindstation.
Sukkelaars
Trein 1714 met defect etcs uitrusting. Jij had trein 2214 neem ik aan?En onze trein staat stil in Diegem.
Er scheelt niks aan, maar die voor ons heeft panne en daarom kunnen wij ook nie verder rijden. Wat een gedoe
Ja blijkbaar.Weeral?
Ik heb dat maandag én dinsdag meegemaakt, gisteren en vandaag thuiswerk.
Het lijkt gewoon de nieuwe standaardmethode van de NMBS te zijn. Vertragingen maskeren door 't eindstation in te korten, en reizigers die verder moeten reizen op dezelfde lijn treffen met meer vertraging zonder compensatie of deftige aansluiting.
2214 inderdaad.Trein 1714 met defect etcs uitrusting. Jij had trein 2214 neem ik aan?
Deze word beperkt zodat hij op de terug rit in Hasselt op tijd vertrekt anders is hem voor rest van de avond te laat aan rijden.
Dat is omdat u trein vlak achter de andere was. In Diegem zijn 4 sporen maar als je er vlak achter zijt zonder wissels kun je de defecte trein niet voorbij.Ja blijkbaar.
Deze week 1 dag de trein en ik heb weer prijs.
2214 inderdaad.
Wat er voor de rest gebeurd boeit mij eerlijk gezegd nie zoveel en gelukkig moest ik maar in Hasselt zijn..
Grappige is dat wij in Diegem stonden en er langs 2 kanten (ene zelfde kant uit, de andere richting Brussel) wel gewoon treinen bleven rijden.
Treinen met teveel vertraging worden regelmatig beperkt zodat de volgende rit wel op tijd kan rijden. Vertragingen kan je altijd online ingegeven en vanaf x aantal minuten krijg je dan compensatie.Het lijkt gewoon de nieuwe standaardmethode van de NMBS te zijn. Vertragingen maskeren door 't eindstation in te korten, en reizigers die verder moeten reizen op dezelfde lijn treffen met meer vertraging zonder compensatie of deftige aansluiting.
Vanaf x aantal vertragingen van 10 of 15 minuten (volgens de NMBS) binnen de 6 maand..Treinen met teveel vertraging worden regelmatig beperkt zodat de volgende rit wel op tijd kan rijden. Vertragingen kan je altijd online ingegeven en vanaf x aantal minuten krijg je dan compensatie.
En ivm deftige aansluitingen ja daar moet ik je gelijk geven, dat loopt veel te vaak helemaal mis. :-/
Treinen met teveel vertraging worden regelmatig beperkt zodat de volgende rit wel op tijd kan rijden. Vertragingen kan je altijd online ingegeven en vanaf x aantal minuten krijg je dan compensatie.
En ivm deftige aansluitingen ja daar moet ik je gelijk geven, dat loopt veel te vaak helemaal mis. :-/
zo'n waterfonteintje delen met 1% van de duizenden treinreizigers per dagWaterfonteintjes in plaats van betalende automaten zouden bij warmer meer ook welkom zijn,

Nmbs biedt de mogelijkheid aan om gecompenseerd te worden voor frequente vertragingen op je vast traject. Je moet er uiteraard een heel klein beetje moeite voor doen. Ik heb het net even opgezocht hoe dat in zijn werk gaat en echt veel tijd kruipt daar volgens mij niet in hoor.Heb ik niets aan als mijn vertraging van oorspronkelijk 25 minuten opgeblazen wordt tot meer dan 50 omdat ik moet wachten en overstappen op een volgende trein en de NMBS vertragingen pas vergoedt vanaf 60 minuten, of je al een hele boekhouding moet gaan bijhouden van kwartiertjes of halfuurtjes. Weet niet of dat met een Flex-abonnement zelfs nog gaat, een vergoeding vragen, want uiteindelijk is het ook maar symbolisch.
Ingekorte of afgeschafte trein zou volledig vergoed moeten worden. Reken de vergoeding maar door aan de idioten die op de sporen zijn gaan lopen in Brussel dinsdag (maar goed, in de praktijk vaak moeilijk natuurlijk...).
Minste wat ik zou verwachten zijn dan gratis toiletten in het station waar je gedumpt wordt, nu mag je nog een muntje inwerpen. Zeker bij vertraging zou dat gratis moeten zijn. Waterfonteintjes in plaats van betalende automaten zouden bij warmer meer ook welkom zijn, want ik voorzie me wel op een treinreis van de geplande duur, niet op zomaar een extra uur onderweg
ik snap u he, maar op de luchthaven is dat óók, en die WC's zijn permanent open, gratis, en goed onderhouden (en zelfs gemoderniseerd).En wat betreft de gratis wc's tja daar mag je de reizigers/pendelaars voor bedanken. De wc's worden in de stations gesloten of betalend gemaakt doordat er teveel vandalisme is of mensen die er maar niet in slagen een toilet proper achter te laten, of verstoppen, de wc rollen mee naar huis nemen,...
Ja maar hoe vaak zie je daar een poetsploeg passeren om dat allemaal zo proper te houden?ik snap u he, maar op de luchthaven is dat óók, en die WC's zijn permanent open, gratis, en goed onderhouden (en zelfs gemoderniseerd).
maar goed: overheidsgeld vs privé, da's anders.
In Charleroi ook nog?ik snap u he, maar op de luchthaven is dat óók, en die WC's zijn permanent open, gratis, en goed onderhouden (en zelfs gemoderniseerd).
maar goed: overheidsgeld vs privé, da's anders.

Geen idee, maar dat is sowieso een minderwaardige luchthavenIn Charleroi ook nog?![]()
Laat mij raden, je werkt bij de NMBS maar hebt het zelf nog nooit gebruikt?Nmbs biedt de mogelijkheid aan om gecompenseerd te worden voor frequente vertragingen op je vast traject. Je moet er uiteraard een heel klein beetje moeite voor doen. Ik heb het net even opgezocht hoe dat in zijn werk gaat en echt veel tijd kruipt daar volgens mij niet in hoor.