Het LEGO-topic

Zelf niet helemaal overtuigd. Buiten de grote Ganon vind ik het maar povertjes.

Lumbricks is een mooi alternatief. Ook niet zo goedkoop als de Temu-crap maar wel met lichtjes inbegrepen. Zitten ook wel mooie dingen bij en zou ze graag wel eens proberen, maar mijn Lego-Puristen hartje zou teveel bloeden vrees ik. (of schrik om overtuigd te geraken, kan ook)
Zitten wel mooie sets tussen maar ik heb besloten dat ik mijn oude lego terug in mekaar ge trachten te boxen eerst. Heb hier 3 volle tonnen staan en moet alles eerst wassen want dat heeft 20 jaar in de kelder gestaan en is gewoon vies vind ik zo. Komt een heel muffe geur uit die bakken. Heb al wat plannetjes gevonden van sets die ik vroeger had en waar ik al meerdere stukken van herken in die dozen dus ga me daar mee bezig houden de komende week (of weken).

Eigenlijk had ik als kind belachelijk veel Lego, zeker van de ridders en piraten. Niet normaal hoeveel sets ik meteen herken als ik de plannetjes nog maar zie staan.

Zelf niet helemaal overtuigd. Buiten de grote Ganon vind ik het maar povertjes.
Ondertussen beschikbaar voor pre-order, maar dus geen GWP erbij. :-) Dat wordt geduldig afwachten op een korting, zoals bij de Deku Tree, want spijtig genoeg weer dure set.

Ze hebben de minifigs wel genailed, vind ik. De rest van de "display attributes" stelt wel weinig voor, maar leuk detail is wel dat er in die toren een Megaton Hammer zit.

Zitten wel mooie sets tussen maar ik heb besloten dat ik mijn oude lego terug in mekaar ge trachten te boxen eerst. Heb hier 3 volle tonnen staan en moet alles eerst wassen want dat heeft 20 jaar in de kelder gestaan en is gewoon vies vind ik zo. Komt een heel muffe geur uit die bakken. Heb al wat plannetjes gevonden van sets die ik vroeger had en waar ik al meerdere stukken van herken in die dozen dus ga me daar mee bezig houden de komende week (of weken).

Eigenlijk had ik als kind belachelijk veel Lego, zeker van de ridders en piraten. Niet normaal hoeveel sets ik meteen herken als ik de plannetjes nog maar zie staan.
top tip -> https://brickognize.com/
foto's trekken van speciale stukjes en dan kom je op bricklink uit waar je dan kan zien in welke sets het zit.

Dit helpt mij enorm als ik grote bakken lego wil sorteren in de aparte sets

Welke kasten gebruiken jullie om de Lego in te zetten?

Nu bezig met rivendell en Zweinstein staat hier ook nog en die eerste is blijkbaar 50cm diep. Was al aan het kijken naar pax kasten van Ikea, maar iemand nog een ander systeem?

Nu bezig met rivendell en Zweinstein staat hier ook nog en die eerste is blijkbaar 50cm diep. Was al aan het kijken naar pax kasten van Ikea, maar iemand nog een ander systeem?
Hier Billy en Kallax, maar daar passen die dus niet in. Je gaat effectief naar kleerkasten moeten kijken als je iets van 60cm die wil (en dan nog zien dat ze ook breed genoeg zijn)

Momenteel nog geen, maar we gaan dit jaar wel een kamer inrichten met enkele van die IKEA Kallax'en.

Die staan hier ook op de verlangslijst. Heb er al veel over gezocht, maar er is niet echt een "betaalbaar" alternatief vind ik.
Als je Bricksie opzoekt op youtube zie je dat die ook zijn hele collectie in Billy's steekt :). Voor de meeste sets is 38cm diepte zeker genoeg. Rivendell is idd wel de uitzondering

Hou er rekening mee dat in een Kallax bijna alle grote sets niet passen he.
Volledig van bewust (bron: mijn zus heeft zo een 4x4 kallax staan als boekenrek) en het is sowieso ook voor gemengd gebruik. Het voorlopige idee is een hoge en lage kallax op 1 rij. De bovenste plank van de lage kallax kan dan nog dienen als ruimte voor de iets grotere (hogere) sets, maar er komt ook nog een aparte tafel voor een layout met baseplates o.b.v. constructiehout + MDF-platen.

Vorige maand hebben we hier ook nog een IKEA EVARLI geïnstalleerd als "room divider" van een speelkamer van ongeveer 35m2. Met dat systeem kan je zelf ook een soort van rek/kast maken waarmee je wel plaats kan creëeren voor displays. Onze zoon heeft daar momenteel zijn Lego Mario Kart en Creator 3-in-1 sets (huis, kasteel, spookhuis) op staan. @Silence

Vorige maand hebben we hier ook nog een IKEA EVARLI geïnstalleerd als "room divider" van een speelkamer van ongeveer 35m2. Met dat systeem kan je zelf ook een soort van rek/kast maken waarmee je wel plaats kan creëeren voor displays. Onze zoon heeft daar momenteel zijn Lego Mario Kart en Creator 3-in-1 sets (huis, kasteel, spookhuis) op staan. @Silence

Als roomdivider is dat idd wel een goeie optie, maar bij ons zou die echt tegen een muur komen dus liefst een kast met achterwand

Zal dus waarschijnlijk gewoon enkele pax kasten worden, ik had gedacht dat er misschien iemand iets van andere merken/winkels had vandaar de vraag

Heeft er hier iemand die grote f1 autos? Is da wat de moeite? Want ze zijn wel prijzig
Zeker de moeite! Ook groter als ik initieel dacht! Maar als ze er staan zijn er wel indrukwekkend! Minifig ter reference. Heb de Mclaren ook nog ongebouwd liggen maar weet niet of ik die wel ga houden. Der zou een leak zijn dat in maart/april een nieuwe McLaren zou uitkomen maar dan meer in deze stijl. Vind die nu iets te 'technic' lijken :p

Zeker de moeite! Ook groter als ik initieel dacht! Maar als ze er staan zijn er wel indrukwekkend! Minifig ter reference. Heb de Mclaren ook nog ongebouwd liggen maar weet niet of ik die wel ga houden. Der zou een leak zijn dat in maart/april een nieuwe McLaren zou uitkomen maar dan meer in deze stijl. Vind die nu iets te 'technic' lijken :p

Wauw. Leuke collectie ! Dieje redbull is echt prachtig, enkel zo prijzig :(

Wauw. Leuke collectie ! Dieje redbull is echt prachtig, enkel zo prijzig :(
Brickwatch volgen! Daar zie je soms koopjes :). Zelf heb ik de Red Bull voor 140 euro ofzo gekocht bij Dreamland (ergens november). Super-promo :D. Zelf meer Ferrari-fan :D.

Ga ze wel nog eens naast elkaar hangen ana de muur, weer beetje kastruimte gespaard :p

Dit weekend de Delorean Speed Champions gekocht en gebouwd. Leuke set! Wss ga ik hem nog eens kopen zodat ik ook de versie van de 2e film heb en ze naast elkaar kan zetten.
Gelukkig heb ik voor de rest heel weinig met auto's of ik had mij blauw gekocht aan die kleine dingen. €25 per stuk is zo'n prijs die je snel en makkelijk neertelt tussendoor maar dat loopt wel op als je zo'n hele collectie wil.

Dit weekend de Delorean Speed Champions gekocht en gebouwd. Leuke set! Wss ga ik hem nog eens kopen zodat ik ook de versie van de 2e film heb en ze naast elkaar kan zetten.
Gelukkig heb ik voor de rest heel weinig met auto's of ik had mij blauw gekocht aan die kleine dingen. €25 per stuk is zo'n prijs die je snel en makkelijk neertelt tussendoor maar dat loopt wel op als je zo'n hele collectie wil.
Vind het ook wel tof dat ze de 2 versies er hebben in zitten. Echter, er bestaan er 3, zouden ze beter alle 3 mogelijk maken, dan zou ik ze echt nog allemaal kopen. Nu zou het incompleet voelen :p.

Of moet ooit nekeer aan 3 van de grote bakken geraken :p

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan