Hans Moleman
Well-known member
Handig om in het oog te houden via Brickwatch.Bepaalde sites? Want Lego en veel korting...
Soms 25 % maar dat is het toch

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Handig om in het oog te houden via Brickwatch.Bepaalde sites? Want Lego en veel korting...
Soms 25 % maar dat is het toch

Die blijven wat ze zijn, daarmee bedoel ik: ze komen soms uit de doos al een beetje licht gebogen. Je kan dan kiezen welke je waar plaatst om dat visueel zo goed mogelijk op te lossen. Hele leuke en mooie set, met 2 functies die feilloos werken. Daarnaast kan je overwegen om al die pins en connecters in felle kleuren met iets donker te vervangen. Er zit veel oranje, groen, geel en rood in die nogal clasht met de verder grijze build. Zo goed als alles is te vervangen door donkere kleuren, maar achteraf ga je dat (toch niet meteen) niet meer zien zitten wss. Er zijn partlists te vinden maar je kan ze zelf op de online build instructions ook opzoeken en bricklinken in een ander kleur. Voor 5€ had ik ongeveer alles. Maar 1 stuk die enkel in wit komt kon ik niet vervangen.Iemand hier die de Ornithopter set van Dune heeft?
Wat zijn de ervaringen? Blijven de ‘vleugels’ mooi na een tijd of zakken ze door?
Wil deze voor mezelf kopen voor Kerst!
Ik zou die ook in huis willen halen, maar de prijs blijft ervan hoog. Als die rond de 200 draait, zou ik die wel kopen.Komt hier jaarlijks op de kast tijdens de kerstperiode!
Mijn hedendaagse kerststal!
Ik hou ze plat bij. Dan nemen ze echt amper plaats in en dat is wel gemakkelijk!Houden jullie de dozen van jullie legosetjes bij?
Als ik mijn lego ooit wil doorverkopen gaat het meer waard zijn in de juiste kartonnen doos?
Vorige week ook weer op Kicks and Bricks in Lommel.Ook wel weer dezelfde verkopers aka scammers die je op al die beurzen ziet. Toch vind ik het dit jaar merkelijk minder qua showpieces dan de vorige jaren.
Ik ga eind deze maand misschien naar Brickmania in Antwerpen. Wat bedoel je precies met scammers? Mensen die sets verkopen aan woekerprijzen of echt namaakstukken verkopen?Ik ben er ook geweest, altijd wel leuk al vond ik de Harry Potter zone zeer teleurstellend. Daar had mijn display zeker mogen tussen staan, al zeg ik het zelf.
Ook wel weer dezelfde verkopers aka scammers die je op al die beurzen ziet. Toch vind ik het dit jaar merkelijk minder qua showpieces dan de vorige jaren.
Inderdaad zeer opvallend hoe weinig mensen online even keken wat de prijs was en gewoon kopen omdat ze denken daar een koopje te kunnen doen.Vooral inderdaad verkopen aan veel te hoge prijzen. Vaak zelfs nog hoger dan gewoon de LEGO-adviesprijs.
Uiteraard is dit ok voor retired sets, maar toch niet voor de sets die vandaag nog in de gewone retail te koop zijn.
Ik doe dat eigenlijk standaard als ik ergens in een winkel ben en lego zie (tenzij het de officiële store is voor Insider points natuurlijk). Brickwatch open; Is het verschil niet groot, dan kan het zijn dat ik m meeneem, als het verschil te groot is, dan bestel ik online.Inderdaad zeer opvallend hoe weinig mensen online even keken wat de prijs was en gewoon kopen omdat ze denken daar een koopje te kunnen doen.
Deze zou rond de 130€ zijn en bevat 1003 stenen.Zeer korte Zelda-teaser op de Lego-site verschenen van Ocarina of Time.
Het gerucht ging al langer rond dat er een nieuwe Zelda-set ging komen in 2026. Hoop alvast dat het een echte reeks wordt en niet zo maar 1 grote set van heel veel geld (zoals bijv. Star Trek). De Deku Tree was al niet mals geprijsd en nog maar 2 keer deftige korting op geweest bij Amazon.

Aaaaah, uit die sets komen die gekkleurige ronde oogbolachtige dingen vandaan. Ik heb thuis nog zo wat Lego in bulk liggen, gesorteerd per kleur, maar van die kleurtjes en vormen wist ik totaal niet wat ik er ooit van had.Via Facebook Marketplace de Celestial Stinger (6969) uit 1998 op de kop kunnen tikken. Doos is niet meer echt in super staat en quick check zag ik al 2 ontbrekende minifigures, maar voor 20€ kon ik die niet laten liggen.
Vanavond eens bouwen en hopelijk is de rest compleet![]()