Het LEGO-topic

Wij ook naar Bricks and More geweest op zaterdag. Ik vond de displays persoonlijk iets minder dit jaar. Als treinfanaat blijf ik altijd wat op mijn honger zitten bij de meeste Lego-beurzen (geen classic 9V/12V trains, geen Emerald Night / Horizon Express, ...). Ook maar weinig rollercoasters gezien. Maar al bij al wel een goed georganiseerde beurs waar weinig op valt aan te merken. Brickmania binnenkort in Antwerpen slaan wij over dit jaar.

En jezus, wat een woekerprijzen ze vragen in die verkoophoek voor sommige sets. :oops:

Onze zoon is de laatste tijd wel into speed champions en hij had er de Ferrari 512 M uitgekozen voor 20 euro. Is online wel een beetje goedkoper te vinden, maar het gaat natuurlijk ook om de beleving voor het kind. :) Vond ik zelf ook nog wel een heel leuke speed champion.

Paar setjes op de kop kunnen tikken via het forum hier 😀
Hé, die komen mij bekend voor. ;)

Ga je een hele display maken? Want precies wel veel castle sets gekocht aan eerdere posts te zien. Veel bouwplezier alvast.

De focus shift hier vanaf volgend jaar naar het bouwen van een Lego-stad van ongeveer 250 baseplates met treinen, dus het was keuzes maken in de bestaande verzameling. :)

Hé, die komen mij bekend voor. ;)

Ga je een hele display maken? Want precies wel veel castle sets gekocht aan eerdere posts te zien. Veel bouwplezier alvast.

De focus shift hier vanaf volgend jaar naar het bouwen van een Lego-stad van ongeveer 250 baseplates met treinen, dus het was keuzes maken in de bestaande verzameling. :)
Dat is idd (ooit) de bedoeling!
Zal helaas nog zeer lang duren als ik verder bouw aan het tempo dat ik nu bezig ben 😿 .

Heb hier op zolder nog lego gevonden van toen ik klein was.
Ook veel voekjes en handleidingen. Plastiek zak foto is vol boekjes.
Vraag is of daar nog iets tussenzit van waarde.
Wel veel door elkaar.

Mijn zoon had net commentaar op de bouwinstructies van zijn set. :lol: Papa, dit hadden ze toch beter kunnen oplossen hé???

Ipv een blokje van 1x1 en ééntje van 2x1 hadden ze beter de 2x2 hoek gebruikt!! Veel steviger.

lego-medium-green-brick-2-x-2-corner-2357-1304619.jpg

beetje fier :love:

Moest in Brussel zijn, dus naar Lego store geweest, had er precies meer van verwacht.

Wou gewone blokken van 4 en 8, maar in 4 kleuren beschikbaar, al de rest ook andere vormen.

Wel paar dingen voor kerst mee om in de boom te hangen 👌 en een zwart witte kat voor mijn schoonma.

Maar bon, blijft dus moeilijk om standaard blokken te vinden zonder veel andere soorten tussen.

Moest in Brussel zijn, dus naar Lego store geweest, had er precies meer van verwacht.

Wou gewone blokken van 4 en 8, maar in 4 kleuren beschikbaar, al de rest ook andere vormen.

Wel paar dingen voor kerst mee om in de boom te hangen 👌 en een zwart witte kat voor mijn schoonma.

Maar bon, blijft dus moeilijk om standaard blokken te vinden zonder veel andere soorten tussen.
Die kan je toch gewoon via de Lego Website bestellen? Of via Bricklink, Brick Owl, Rebrickable, ...

Ik wil al even de avenger tower maar vind 500 euro redelijk veel.
Nu staat deze in dreamland aan 337 euro en heb deze dus gereserveerd.

Kan ik nu nog voordeelbonnen kopen met 5% korting via engie en die gebruiken bij afrekenen in de winkel?
Dat zou de set op 322 euro brengen wat volgens mij een koopje is.

Ik heb onlangs een set gereserveerd voor afhaling in een Dreamlandwinkel en ik kon aan de kassa mijn aankoopbonnen gebruiken die ik via m'n werk kan verkrijgen (8% korting).

Ik wil al even de avenger tower maar vind 500 euro redelijk veel.
Nu staat deze in dreamland aan 337 euro en heb deze dus gereserveerd.

Kan ik nu nog voordeelbonnen kopen met 5% korting via engie en die gebruiken bij afrekenen in de winkel?
Dat zou de set op 322 euro brengen wat volgens mij een koopje is.
Natuurlijk kan je dat. Dreamland scant gewoon de waarde van die bons. Wat jij ervoor betaalt hebt, kan hen worst wezen.

Ik denk dat ze wat voorbarig geweest zijn met de kortingen, alles is precies een stukje duurder geworden opnieuw.

Ik heb dit weekend nog gekeken en toen was de concorde geprijsd aan €160, terwijl de originele prijs €200 was. Eerder vandaag was die dus €112, nu ondertussen €140.

Mij lijkt dat ze die 30% dus eerst op €160 hebben verrekend (wellicht automatisch), terwijl het de bedoeling was om 30% korting te geven op de originele prijs, wat het nu dus is geworden.

Uiteindelijk nog steeds een mooie korting

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan