Het LEGO-topic

Op voorhand best eens vragen in de winkel. Bij Krefel kan je enkel maar dingen mee kopen die onder ecocheques vallen, MediaMarkt aanvaarde het vorige week althans op alles.
Als dat op je sodexo kaart ofzo komt kan je dat (volgens mij) wel gebruiken in de dreamland ofzo..?

Het korte antwoord is nee.

De huidige consumptiecheque is een mix tussen maaltijdcheque en ecocheque. Beide niet van toepassing op Lego.
Heb ondertussen ook antwoord van hun klantendienst:
"Beste
Mijn excuses voor het laattijdige antwoord.
Je nam contact op in verband met het betalen met consumptiecheques.
Je kunt in onze winkels betalen met consumptiecheques die opgeladen werden op de digitale kaart van edenred, sodexo of monizze.
Ik wens je nog een fijne dag verder.

Met vriendelijke groet,
Joshua
DreamLand klantendienst"


Lijkt mij inderdaad van winkel tot winkel af te hangen.
 
Heb ondertussen ook antwoord van hun klantendienst:
"Beste
Mijn excuses voor het laattijdige antwoord.
Je nam contact op in verband met het betalen met consumptiecheques.
Je kunt in onze winkels betalen met consumptiecheques die opgeladen werden op de digitale kaart van edenred, sodexo of monizze.
Ik wens je nog een fijne dag verder.

Met vriendelijke groet,
Joshua
DreamLand klantendienst"


Lijkt mij inderdaad van winkel tot winkel af te hangen.
Dan zijn er gewoon winkels die de wetgeving fout toepassen.


IMG_3208.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mijn zoontje wou hier zijn 'lego' kamer tonen nadat ik afgelopen vakantie wat geschilderd heb en op het idee kwam om 2 kallax kasten aan elkaar te kleven met een bureaublad erop. De 'tafel'is dus 160x80cm en heeft 2x 8 vakken, waarvan de helft gevuld is met van die stoffen IKEA bakken.

Hij is nu 11 en wil al jaren lego, maar hij heeft veel sets uit elkaar gehaald en alles in een paar grote bakken gestoken. Nu steekt dat allemaal in zijn ikea bakken (6 stuks zitten vol...). Dat gaat dan van minecraft tot treinen, politie- en brandweerkazerne, pretpark etc. Nu heeft hij daar spijt van. Alhoewel we de boekjes nog hebben, ziet hij er tegenop om alles uit te zoeken.
Hij houdt nieuwe sets dus compleet en doet voor de rest aan vrij bouwen.

53450930105_04bacde8cd_z.jpg


Ook spijt van zijn stabelbed ipv een hoogslaper, maar hij sliep bij zijn mama in een stapelbed en wou dat hier ook. Jammer, anders was er meer ruimte te creëren :D.

Ikzelf heb een paar legosets, de Porsche 911 RSR, de Mclaren F1 wagen en de Ducati motor. Al is de Porsche ondertussen helemaal vergeeld ipv wit...
 
Mijn zoontje wou hier zijn 'lego' kamer tonen nadat ik afgelopen vakantie wat geschilderd heb en op het idee kwam om 2 kallax kasten aan elkaar te kleven met een bureaublad erop. De 'tafel'is dus 160x80cm en heeft 2x 8 vakken, waarvan de helft gevuld is met van die stoffen IKEA bakken.

Hij is nu 11 en wil al jaren lego, maar hij heeft veel sets uit elkaar gehaald en alles in een paar grote bakken gestoken. Nu steekt dat allemaal in zijn ikea bakken (6 stuks zitten vol...). Dat gaat dan van minecraft tot treinen, politie- en brandweerkazerne, pretpark etc. Nu heeft hij daar spijt van. Alhoewel we de boekjes nog hebben, ziet hij er tegenop om alles uit te zoeken.
Hij houdt nieuwe sets dus compleet en doet voor de rest aan vrij bouwen.

53450930105_04bacde8cd_z.jpg


Ook spijt van zijn stabelbed ipv een hoogslaper, maar hij sliep bij zijn mama in een stapelbed en wou dat hier ook. Jammer, anders was er meer ruimte te creëren :D.

Ikzelf heb een paar legosets, de Porsche 911 RSR, de Mclaren F1 wagen en de Ducati motor. Al is de Porsche ondertussen helemaal vergeeld ipv wit...
Ha, mega toevallig vorig weekend ook aan begonnen.
Wij hebben 3 IKEA kasten aan elkaar gezet met daar een mdf plaat op. 36 bakjes in totaal en 140x180 ofzoiets (met wieltjes!).

Ik koop weinig officiele sets meer voor grote aantallen (droids, clone troopers, spidermans) en builds die ik zelf in gedachten heb (een zwarte BB-8 bijvoorbeeld.

Alle boekjes zijn online te vinden tegenwoordig.

Happy building!
 
Was er zo ook geen app waarmee je een hoop blokjes op foto kon scannen en dat ie zei welke sets je ermee kon maken?

Of was dat gewoon om "iets" te maken met die blokjes?
 
Dayum son, die lego technic zit goed in elkaar, echt wel dikke fun om zoiets te maken... Chapeau voor de makers. En al 2 a 3 keren een foutje moeten rechtzetten (verkeerde kleur van blokjes, of in de verkeerde richting geplaatst), maar die foutjes komen vroeg of laat toch naar boven. Moet je soms even je geheugen aanspreken, of boekje backtracken.

Zakjes 3 van 5 bijna af, de body zelf dus en het achterwiel so far, zit ingenieus ineen, en zalig die focus dat je in geraakt...

Moet een showpiece worden op mijnen bureau, en weet niet of ik nog sets ga bouwen, omdat ik niet weet waar ik ze zou zetten, dus ik geniet ervan bij deze build, niks rushen. Ga denk ik een led setje erbij kopen om het geheel af te maken.

Fotootjes van work in progress:

20240110_160401.jpg

20240110_165153.jpg


Maar zonder video guide zou ik verloren zijn, niet voor de onderdelen, maar wel hoe je die onderdelen moet monteren op het geheel.

Beste aankoop ooit, mijn favoriete bike, en al jaren deze op mijn desktop van mijne pc staan. Hoop gewoon dat de stickers op de body iet of wat goed zullen geplakt worden, is het meest stresserende vanal...
 
Ben deze week begonnen met dat Sanctum van Dr Strange. Eerste keer dat ik een "gebouw" set bouw. Meestal alleen Star Wars schepen of zo characters of auto's. Is wel eens iets anders :)
 
20240112_184243.jpg


Net den échappement derop gedraaid, ben aan de laatste stretch bezig, nog wat ornamenten erop zetten en dan eens proberen photoshoot te doen in zijn natuurlijke habitat... Alleen zien dat er niet teveel rommel mee op de foto staat :unsure:

Ik moet rond mijnen bureau stappen om mij op mijne stoel te zetten, en deze komt in een vitrine waar ik dus 360 graden view op zal hebben. Ben wel tevreden van die vitrine, heeft wat gekost, maar is kwaliteit...
 
Het is af, en het resultaat is geweldig goed. Redelijk wat uurtjes in gestoken, foto's zeggen meer dan woorden, en dus bij deze:

TranscodedWallpaper.jpg

Bovenstaande is mijn bureaublad op mijne PC


En het eindresultaat:

foto 4 bmw sd.jpg


foto 3 bmw sd.jpg


foto 1 bmw sd.jpg


foto 2 bmw sd.jpg



En hierbij de bike in zijn natuurlijke habitat:

foto 5 bmw sd.jpg


foto 6 bmw sd.jpg


foto 7 bmw sd.jpg


Ik kon niet meer tevreden zijn van het eindresultaat, wat een leuke build ook :love:

Die case is wel echt goed materiaal. Super goede fit ook van de bike
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan