Het LEGO-topic

Ook de 8880 set jlaar gelegd om eens te bouwen. Instructies eens bekeken en damn, wat waren die Spartaans.
35 stappen om die volledige wagen in elkaar te zetten. Ben benieuwd naar de bouwervaring. Heb er wel veel zin in.

Mja sommige van die stappen bestaan ook nog eens uit X aantal substappen, valt allemaal goed mee.

Iemand ervaring met kopen bij bluebricks?
Staan paar sets die ik wel tof vind.
Mezelf is quoten.

Heb deze aangeschaft:
https://www.bluebrixx.com/en/bluebrixxspecials/100731/Panzer-VI-Tiger-BlueBrixx-Special

Het resultaat mag er best zijn.
Kwaliteit moet eigenlijk niet veel onderdoen voor lego (al zijn sommige stukjes iets minder verfijnd).
Instructies zijn redelijk oldskool, soms echt goed kijken waar wat moet komen.

tank.jpg

Eens een leuk tussendoortje om te bouwen, zeker nu de prijzen van sommige sets toch wel echt hoog zijn.

En net 8464 (aka 8459 aka 8439) op de kopt getikt. De laatste van mijn persoonlijke must-have 90’s sets. Collectie zal nooit 100% compleet zijn, maar hiermee heb ik toch zowat alles van de meer complexe “studded-era” sets…

… misschien moet ik nu gaan zien welke sets interessante B-modellen hebben en die ook kopen 😅

De modular voor 2024 is gelekt.
Het wordt een Natural History Museum (48 x 32 studs) en zou later deze maand bekend gemaakt worden.

Om 1 of andere reden vond ik van mezelf dat ik nog geld teveel had dus ik heb mijn eerste modular besteld (10255, €259 bij Dreamland).
Proberen van er nog een paar bij te scoren voor ze uit de handel gaan en ik er echt mijn nieren voor ga moeten verkopen. Boekenwinkel en Politiebureau staan op de site als laatste kans dus ik zou ik graag nog dit jaar aanschaffen.

Op zich wel het idee dat deze meer "waar voor hun geld" zijn dan al die licensed zaken, maar dat kan aan de eerste indruk liggen.

Om 1 of andere reden vond ik van mezelf dat ik nog geld teveel had dus ik heb mijn eerste modular besteld (10255, €259 bij Dreamland).
Proberen van er nog een paar bij te scoren voor ze uit de handel gaan en ik er echt mijn nieren voor ga moeten verkopen. Boekenwinkel en Politiebureau staan op de site als laatste kans dus ik zou ik graag nog dit jaar aanschaffen.

Op zich wel het idee dat deze meer "waar voor hun geld" zijn dan al die licensed zaken, maar dat kan aan de eerste indruk liggen.

Ik heb hier 11 modulars staan, dus sowieso wel grote fan. Er zijn er enkele fake lego wegens niet meer beschikbaar en véél te dure tweedehandsprijzen, maar in het algemeen zijn ze hun geld vaak wel waard ja. Interessante bouwtechnieken en vaak ook heel leuke verwijzingen naar andere sets.

Hier ook grote fan van de modulars. Degene die dit jaar uit handel gaan heb ik al, voor kerst komt er de Jazz club of het Boutique hotel. Welk van de twee weet ik nog niet.

Hier ook grote fan van de modulars. Degene die dit jaar uit handel gaan heb ik al, voor kerst komt er de Jazz club of het Boutique hotel. Welk van de twee weet ik nog niet.
Mijn verjaardag komt nog voor kerst dus ik ben van plan om mezelf voor beide "feesten" het politiebureau en de boekenwinkel cadeau te doen.
Jazz club en boutique hotel is voor ergens in 2024 want die lijken nog niet direct uit de handel te gaan.

En vanaf dan is het enkel bijhouden wat er nieuw uitkomt maar de prijzen daarvoor swingen niet zo hard de pan uit als al die Star Wars en Harry Potter sets waar ik ook wel interesse voor heb maar gewoon te duur vind.

Tussendoor amuseer ik me wel met te luisteren naar ons moeder "dat er meer groen in huis moet" en dus de botanicals op mijn vensterbanken te zetten 😅

Bon, eindelijk 8865 en 8880 op de kop kunnen tikken. Die laatste zelfs met de doos. Die twee sets wou ik als kind al en heb me jaren zitten blind staren op foto's en de catalogus van toen. Binnenkort foto's :)
Dat maakt mijn vintage collectie weer iets completer en wat dat betreft gaan we er ver zijn. Zeg nooit nooit natuurlijk...Ja, van 6990 dromen we waarschijnlijk allemaal wel, maar die heeft toch wel een serieus prijskaartje.

Laatst bewerkt:
De Orient Express trein ook wat gelekte foto's. Ziet er leuk uit om rond de kerstboom te laten rijden :unsure:

8880 op te kop kunnen tikken. Die laatste zelfs met de doos. Die twee sets wou ik als kind al en heb me jaren zitten blind staren op foto's en de catalogus van toen.
Die 8880 zou je zelfs 2x kunnen kopen, want het B-model daarvan is schijnbaar ook van zo'n hoge kwaliteit dat het gemakkelijk een standalone model zou kunnen zijn (beter & leuker dan de échte F1 modellen van latere Technic)

Die 8880 zou je zelfs 2x kunnen kopen, want het B-model daarvan is schijnbaar ook van zo'n hoge kwaliteit dat het gemakkelijk een standalone model zou kunnen zijn (beter & leuker dan de échte F1 modellen van latere Technic)
Ik herinner me dat ik die ooit gebouwd heb. Maar ni veel meer dan dat :D

ik verkoop mijn politiebureau.
pm if interested.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan