Het LEGO-topic

Nog eens in verband met die kasten:
Het is eigenlijk zoiets dat ik zoek:
kast.jpg


Moeilijk te vinden aan een deftige prijs.
 
Nog eens in verband met die kasten:
Het is eigenlijk zoiets dat ik zoek:
kast.jpg


Moeilijk te vinden aan een deftige prijs.
 
De vitrine kast van ikea? Maar die is maar half zo groot dus misschien te klein voor heel wat builds?
Had zelf ook al gekeken bij Ikea.
Staat niet echt iets bij wat ik wil.
Het dichtst in de buurt komt nog die Milsbo kast.
Maar die heeft dan weer zo onhandige poten (voor waar ik ze wil zetten toch) :unsure: .
 
Ik had de modular ook al zien passeren. Ik ben niet echt fan van de gebruikte kleuren... Mijn andere modulars zijn veel subtieler dan dat fel blauwe en gele. De minifigs en het interieur ziet er wel leuk uit.

Ik ga hem in ieder geval niet kopen...
 
Waar halen jullie losse legostukken?
Ik zie dat het kan op www.lego.com, maar daar is niet alles voorradig. Ook iets duurder.
Ik las hier ook ergens over www.brickowl.com, maar dat komt van verschillende winkels dan?
of halen jullie deze in fysieke legowinkels?
Suggesties iemand?
 
Naast de gewone Lego website en de winkel vind je op bricklink meestal alles wel terug. Wel wat omslachtig vind ik om alles te zoeken. Ook goed opletten van welk land de verkoper juist is in verband met verzendkosten. Maar er zijn ook zeker genoeg Belgische verkopers actief daar.
 
Wicked Brick heeft (dure) stands en display cases. Zoals gezegd: prijzig maar imo z'n geld wel waard. Die stand voor de Falcon bv: ik kan die met die stand oppakken en ronddragen. Mijn Saturn hangt aan de muur met ne mount van

Wicked Brick heeft (dure) stands en display cases. Zoals gezegd: prijzig maar imo z'n geld wel waard. Die stand voor de Falcon bv: ik kan die met die stand oppakken en ronddragen. Mijn Saturn hangt aan de muur met ne mount van daar.
Iemand ervaring met bestellen op die website van Wicked Brick? Blijkt een Engelse firma te zijn en aangezien dit niet-EU is vroeg ik mij af hoe het zit met invoerkosten en taksen?
 
Iemand ervaring met bestellen op die website van Wicked Brick? Blijkt een Engelse firma te zijn en aangezien dit niet-EU is vroeg ik mij af hoe het zit met invoerkosten en taksen?
Is bij mij al van vlak voor de Brexit. Toen was het wat onduidelijk (besteld voor Brexit, levering er na).

Ik denk dat je nu gaat moeten bijbetalen:
  • You, the buyer, are responsible for any VAT, tariff, duty, taxes, handling fees, customs clearance charges, etc. required by your country for importing consumer goods.
  • As an international consumer, please do your research to ensure there are no surprise charges when clearing your package through customs, and to have an idea of what the additional cost may be. If you are unfamiliar with customs fees and charges, please speak to your local postal or customs office for more information. It is your full responsibility to verify the customs, duties charges, and procedures in your country prior to placing your order.
  • If customs fees and charges are refused at the time of delivery, your order will be returned and you will not receive a refund for shipment costs.
 
Ik heb zowat heel mijn 80's en 90's lego in ere hersteld via brickowl. Enkele tientallen bestellingen gedaan en steeds content van. Maar idd: goed kijken naar de prijs, van waar het komt...Ik had ook mijn limieten. 50 Euro voor de grote piratenvlag van het oude piratenschip vond ik er wat over...Is natuurlijk enkel met die set uitgegeven geweest, maar toch...
 
Heeft er iemand ervaring met Lego blokjes die verkleuren door daglicht/zonlicht? Ik heb namelijk enkele sets met veel witte blokjes die wit zouden moeten blijven en niet vergelen. Mijn sets staan in een (acryl) display opgesteld.
 
De Ferrari is bijna af, morgen nog een goed uurke schat ik. Ging best heel vlot, dus wel content dat 'm bijna af is nu nét voor de kerstvakantie. Mijn vingers hebben al afgezien met dat bouwen :)
 
Zo, in totaal een goeie 16u aan bezig geweest. Precies toch al wat meer geoefend ivgl met Lambo Sian waar ik ongeveer 19u aan ben bezig geweest, ondanks dat die enkele onderdelen minder heeft dacht ik.

lGXoqFk.jpg

FvADcSo.jpg


De deuren zitten wel goed in elkaar, en de versnellingsbak ook, die is immers quasi hetzelfde als in de Lambo.
De achterkant is nice, maar zit wel relatief snel in elkaar en is nu geen rocket science.
Echter heb ik het gevoel dat de rest wat slapkes in elkaar zit, zeker de motorkap voelt maar slap aan en het dak kan je er zo afnemen waardoor het precies een cabrio lijkt en dan voelt het geheel (ook met het dak erop) wat broos aan in het midden van het chassis
 
Heeft er iemand ervaring met Lego blokjes die verkleuren door daglicht/zonlicht? Ik heb namelijk enkele sets met veel witte blokjes die wit zouden moeten blijven en niet vergelen. Mijn sets staan in een (acryl) display opgesteld.
Waterstofperoxide 3% en enkele dagen in zonlicht. Zijn weer wit als nieuw
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Naar een LEGO-exhibitie geweest in Gdansk, hier in Polen. Een 60-tal foto's geschoten, ik ga ze niet hier 1 voor 1 plaatsen want dan ben ik de hele avond zoet.

Je kan ze hier bekijken:

(kwaliteit is niet bijzonder, middelmatige camera en veel volk om me heen dus goeie posities was niet altijd een optie)

Meer dan 5 miljoen Lego-blokjes verwerkt in alle modellen/kasten, inclusief een levensgrote Batmobiel van 900.000 stukjes.
Veel Star Wars, enkele Pokemon, wat echte schilderijen nagebootst, een map van Middle Earth, London Tower Brdige, Gdansk binnenstad, kastelen, piratenschepen, etc.
Alles wat je ziet is compleet uit LEGO opgebouwd, dus geen holle plastieken/kartonnen blokken die fungeren als natuur of opvulling of fundament.

Ik was toch heel zwaar onder de indruk, jammer dat vrouwlief niet zo onder de indruk was en me na 30 minuten reeds naar buiten sleurde :laugh:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan