Het LEGO-topic

Wat is het nut van de doos bij te houden?
Voor eventueel door te verkopen?

Hier al redelijk veel gebouwd en die dozen steeds verscheurd en weggegooid :unsure: .

Maakt toch niet uit als je ze bouwt..
Mogelijk wilt ge ze ooit verkopen. Het is ook gewoon handig om de doos nog te hebben. Als je ze even weg wilt uit het interieur, dan kan je ze mooi opbergen. Ik smijt mijn dozen nooit weg. Helaas heb ik ze niet meer allemaal van m'n kindertijd.

Iemand die een goede site weet voor trein track layouts?
De geometrie van het Lego train systeem wordt hier wat uitgelegd (t.o.v. baseplates). Dat kan een goed beginpunt zijn om te weten waar de mogelijkheden/grenzen liggen.

De laatste jaren zijn er echter ook heel veel "3rd party" Lego train tracks bijgekomen, bijvoorbeeld 4DBrix:

Heb ze zelf (nog) niet in mijn bezit, maar volgens reviews schijnen ze heel goed te zijn en hard lijken op "echte" Lego. Ik ben wel van plan om die andere soorten wissels en grotere radiussen van bochten te gebruiken in een toekomstige layout...

En wat betreft layouts: ik ken geen website met kant en klare layouts voor treinsporen, maar het is toch veel leuker om zelf iets te bedenken? :) Ik kijk vooral YouTube video's voor inspiratie. Vroeger gebruikte ik wel eens Lego Digital Designer om een train layout uit te werken, maar dan ben je wel maar beperkt tot de "standaard sporen" en niet dus het 3rd party stuff hierboven vermeld.

Laatst bewerkt:
wat VIP punten ingeruild op lego.com...

Galaxy Explorer gescoord.

10497-Galaxy-Explorer-Box-1400x973.jpg

Dreamland -20% vanaf 2 sets.
Heel verleidelijk om de mario sets te kopen, zou goedkoopste ooit zijn tot nog toe...

Heeft iemand den deze?

Blijft nog altijd een twijfelgeval bij mij... zou hem pas echt overwegen met een korting van 20%. Maar vind het design en kleurenpalet ook wat tegenslagen t.o.v. de eerste echte rollercoaster (10261) die ze released hebben. Ik heb hier verder ook nog de pirate roller coaster sealed liggen en heb eigenlijk als idee om een custom roller coaster te maken in dat thema. Jammer dat ik destijds maar 1 doos daarvan gekocht heb...

Dit weekend trouwens Bricks en More in Geel met als thema "pirates" en ik ga zeker eens een kijkje nemen om inspiratie op te doen.

Heeft iemand den deze?

Blijft nog altijd een twijfelgeval bij mij... zou hem pas echt overwegen met een korting van 20%. Maar vind het design en kleurenpalet ook wat tegenslagen t.o.v. de eerste echte rollercoaster (10261) die ze released hebben. Ik heb hier verder ook nog de pirate roller coaster sealed liggen en heb eigenlijk als idee om een custom roller coaster te maken in dat thema. Jammer dat ik destijds maar 1 doos daarvan gekocht heb...

Dit weekend trouwens Bricks en More in Geel met als thema "pirates" en ik ga zeker eens een kijkje nemen om inspiratie op te doen.
Worden die exclusives ook altijd beschikbaar in andere winkels na verloop van tijd?

Ik ben aan het overwegen om dit weekend ook eens een kijkje te gaan nemen in Geel.
Wat mag ik juist verwachten van een Lego beurs?

Ik ben aan het overwegen om dit weekend ook eens een kijkje te gaan nemen in Geel.
Wat mag ik juist verwachten van een Lego beurs?
Vooral standhouders met MOC's: van kleine tot grote dingen, de zgn. diorama's.

Verder staan er ook verkopers met sealed/gebruikte sets en onderdelen apart. Verwacht daar niet dat je een goeie deal kan doen op sets die nog in productie zijn, want ze vragen vaak gewoon de adviesprijs van Lego. En als je dan toch de volle pot gaat betalen voor een Lego-set, dan kan je dat beter bij Lego zelf doen: dan krijg je tenminste nog VIP-punten die korting opleveren bij toekomstige aankopen. Soms kom je op die beurzen wel eens retired sets tegen voor een schappelijke prijs. Voorbeeld: op de vorige Bricks and More heb ik het huis van de Simpsons (retired set) sealed te koop zien staan voor 250 euro, terwijl de retailprijs destijds 220 euro was. Oké, dat is nog altijd een stuk boven de retailprijs, maar tenminste geen belachelijke woekerprijzen van x2.

Dit jaar komen er ook wat bekende gezichten uit de Lego-community, bijv. 2 ex-deelnemers van Lego Masters met een diorama. En er komt ook een goochelaar (ex-deelnemer Belgium's got Talent) een optreden geven rond de middag. En dan is er nog een tombola met redelijk wat prijzen (300 dacht ik).

Ik vind het wel de moeite, maar voor mij is Bricks en More ook de enigste Lego-beurs die ik nog doe elk jaar. Vroeger ging ik naar 3 à 4 beurzen per jaar (in België) om alleen maar te merken dat daar toch altijd dezelfde standhouders staan en dan had ik bij elke beurs opnieuw déjà vu gevoel. :)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan