Het LEGO-topic

Dreamland is natuurlijk zo achterlijk om stickers te plakken op de lego dozen.... 1 beschadigd natuurlijk

Het is last minute maar er zijn enorm goede promo's tot vandaag in de Hypercarrefour (ik was in Ninove). 21% BTW terugbetaald. De Mclaren F1 staat bijvoorbeeld aan 135€, de Super Mario basic pack aan 59,99€.

Laatst bewerkt:
Het is last minute maar er zijn enorm goede promo's tot vandaag in de Hypercarrefour (ik was in Ninove). 21% BTW terugbetaald. De Mclaren F1 staat bijvoorbeeld aan 135€, de Super Mario basic pack aan 59,99€.
stonden er nog veel van de mclaren? ik denk dat de prijs wel zal aangehouden worden van 135?

stonden er nog veel van de mclaren? ik denk dat de prijs wel zal aangehouden worden van 135?
Stuk of 7. De prijs wel, de korting er bovenop vermoedelijk niet meer (21%). Nu ja, black friday/sint/kerst zal ook wel nog interessant worden.

Zijn er hier mensen die effectief investeren en bijhouden gedurende x maanden of jaren en dan verkopen?

Stuk of 7. De prijs wel, de korting er bovenop vermoedelijk niet meer (21%). Nu ja, black friday/sint/kerst zal ook wel nog interessant worden.

Zijn er hier mensen die effectief investeren en bijhouden gedurende x maanden of jaren en dan verkopen?
ik doe dat, ik koop altijd 2 stuks. een bouwen en een op zolder... maar enkel van de jaarstukken zoals ik het noem (de porsche, lambo, Bugatti,...)

Hadden bezoek deze namiddag. Waren 2 kindjes bij die zot waren van lego. Die liepen hier precies in de winkel. Oh die wil ik ook, en die, en die? En mogen we komen helpen als je de titanic gaat bouwen? :lol:

Ik zou er beter ook bij gehouden hebben, die prijzen worden soms echt gek. Maar ja alle Lego is met gespeeld door dochter en zoon, wel spijt dat ik veel te veel lego friends gekocht heb.

Mijn ouders hebben de Sonic set gekocht voor mijn 7-jarig zoontje. Hij is fan van Sonic sinds de film en ik sinds de SEGA. Maar we hadden er niet goed op gelet en verbazingwekkend genoeg zien we 18+ op die doos staan en meer dan 1.000 stukken. Dat zijn er veel (de grootste Ninjago-sets die hij heeft, bevatten 600 stukjes), maar zal wel lukken. Maar waarom staat dat onder 18+?

De 18+ heeft vaak eerder te maken met het thema waarin de set is uitgebracht dan de daadwerkelijke moeilijkheidsgraad. Het heeft veel met marketing te maken.

Het kan bijvoorbeeld wel zijn dat er meer kleine blokjes inzitten of er bijvoorbeeld wat ingewikkeldere bouwmethoden gebruikt worden.

Mijn ouders hebben de Sonic set gekocht voor mijn 7-jarig zoontje. Hij is fan van Sonic sinds de film en ik sinds de SEGA. Maar we hadden er niet goed op gelet en verbazingwekkend genoeg zien we 18+ op die doos staan en meer dan 1.000 stukken. Dat zijn er veel (de grootste Ninjago-sets die hij heeft, bevatten 600 stukjes), maar zal wel lukken. Maar waarom staat dat onder 18+?
Sonic zal anatomisch correct zijn, goed voorzien van poten en oren?

Het zegt idd weinig over de moeilijkheidsgraad, maar lijkt eerder bedoeld om de doelgroep af te bakenen (display-stukken ipv echt speelbare dingen).

Niet enkel het aantal blokjes is een aanduiding van de moeilijkheid, maar ook de complexiteit van de instructies.
Simpel verwoord: de versnellingsbak van die Bugatti bevat minder onderdelen dan veel van die gewone setjes, maar is wel véél moeilijker om te bouwen.

Nu lijkt me in het geval van die Sonic, het inderdaad eerder het feit dat de doelgroep 18+ is, niet bepaald de moeilijkheid.
Ter info, mijn 8 jarig neefje heeft de Razor Crest gekregen met 6200 stukjes, en dat zal ook wel af geraken.

Die 18+ slaat meestal niet op de moeilijkheidsgraad maar eerder dat het doelpubliek volwassenen is en de set vooral bedoeld is om te bouwen en dan ergens uit te stallen.

En voor de 18+ sets rekenen ze ook nog wat steviger door heb ik de indruk.

Net de Lego Adidas superstar en de Ford Mustang gekocht voor de zoon (sneakerfreak). De eerste in Dreamland (nog tot morgen korting op speelgoed), maar de tweede was op bol een stuk goedkoper (129,99).

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan