Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kan je iets laten weten aub, zodat ik zeker weet of dit wel de juiste kaart is om te laden aan de meeste laadpunten of dat er nog een apart RFID pasje nodig is? Thanks!Heb dezelfde kaart. Ik denk dat ik hem best ook eens probeer vooraleer ik hem eens echt nodig ga hebben…
Dat dacht ik dus ook, maar ik begon te twijfelen en melde het dus maar voor de zekerheid.De magneetstrip en QR code zijn volgens mij niet relevant. Dat werkt met RFID.
ik bedoel dus wel rood aan de wagen zelf. Niet aan de laadpaal. Ter verduidelijking.De magneetstrip en QR code zijn volgens mij niet relevant. Dat werkt met RFID. Het rode lichtje lijkt te bevestigen dat je kaart uitgelezen wordt.
Maar het rode lichtje geeft denk ik ook aan dat je kaart niet werkt. Dus ga je dat bij je fleet manager moeten aangeven.
Kan je iets laten weten aub, zodat ik zeker weet of dit wel de juiste kaart is om te laden aan de meeste laadpunten of dat er nog een apart RFID pasje nodig is?
Ja ik heb een shell recharge account en de kaart staat daar als 'actief' (ik heb die daar geactiveerd een maandje geleden).Vrij zeker dat er geen apart pasje is. Alles zit in dezelfde kaart.
* Chip + pincode die je per brief kreeg = om gewoon te tanken (bvb als je een PHEV hebt, of voor vervangwagen)
* Ingewerkte RFID = om te laden, ook voor je eigen Shell Recharge laadpunt (maar dat kan je disablen, wat ik direct gedaan heb, gezien mijn laadpunt in mijn garage hangt).
* QR-code (+overeenkomstige alfanumerieke code) = om in je Shell Recharge account je laadpas aan jouw account te koppelen (en zo bvb ook aan je eigen laadpunt thuis).
* Magneetstrip = geen idee waarvoor die nog gebruikt wordt. Misschien voor legacy tankstations.
EDIT: heb je al een Shell Recharge account ? Gratis aan te maken op account.shellrecharge.com (of via de Shell Recharge app) . Misschien moet je laadpas toch gekoppeld zijn aan een account vooraleer hij actief is. Bij ons hadden ze nochtans wel gezegd dat die kaart gewoon direct werkt van zodra je ze krijgt, maar ze hebben wel meer dingen gezegd die niet bleken te kloppen.

...
Maar dan nog, stel je staat ergens in the middle of nowhere en dmv één of ander technisch probleem krijg je uw wagen nergens opgeladen. -> Wat dan ??? Snel een motelleke zoeken en daar de volgende dag nog eens proberen?![]()
Er zijn momenteel wel veel meer tankstations voor oa diesel en benzine he. Je moet een kat een kat noemen.Wat doe je als je in de middle of nowhere staat en niet kan tanken door een technisch probleem?
- Correctie 'NOG NIET'Maar de VAB kan wel een “jerrycan” met elektriciteit komen brengenEn je kan geen jerrycan met elektricitieit meenemen![]()

Kan je iets laten weten aub, zodat ik zeker weet of dit wel de juiste kaart is om te laden aan de meeste laadpunten of dat er nog een apart RFID pasje nodig is?
. Best dat de auto er ook een melding van geeft in het dashboard.Haha ivm dat laatste. Toen ik gisteren thuiskwam, was de laadklep dus inderdaad nog open. Ik was die vergeten dicht te doen.Maar zal wel kwestie van gewoonte zijn... Net zoals er aan denken van op het einde ook nog je laadklep terug dicht te doen. Best dat de auto er ook een melding van geeft in het dashboard.
Dus als je het wil weten: Nope mijn dashboard geeft daar alvast, geen melding van.Zie je dat niet in je zijspiegel? (Afhankelijk van de locatie van laadklep natuurlijk)Haha ivm dat laatste. Toen ik gisteren thuiskwam, was de laadklep dus inderdaad nog open. Ik was die vergeten dicht te doen.
Ik ben zo dus naar huis gereden.Dus als je het wil weten: Nope mijn dashboard geeft daar alvast, geen melding van.
Niet dat dit zo erg is, maar de bestuurders achter mij die konden hun lach waarschijnlijk niet inhouden ..
Ik weet dat je probleem opgelost is, maar vandaag toch ook eens bij wijze van test publiek geladen terwijl ik de boodschappen deed en laadpas deed het zonder problemen.
Ik moet zeggen dat ik toch wel blij ben dat ik thuis een laadpunt heb. Ik vind het en public toch wel een gedoe om je laadkabel (die met 8m dan natuurlijk ook veel te lang is) uit je koffer te moeten halen, te moeten aansluiten en op het einde weer op te rollen.
Maar zal wel kwestie van gewoonte zijn... Net zoals er aan denken van op het einde ook nog je laadklep terug dicht te doen. Best dat de auto er ook een melding van geeft in het dashboard.
HAHAHA, Ik ben dus duidelijk niet de enigeHaha ivm dat laatste. Toen ik gisteren thuiskwam, was de laadklep dus inderdaad nog open. Ik was die vergeten dicht te doen.
Ik ben zo dus naar huis gereden.Dus als je het wil weten: Nope mijn dashboard geeft daar alvast, geen melding van.
Niet dat dit zo erg is, maar de bestuurders achter mij die konden hun lach waarschijnlijk niet inhouden ..

Tot nu toe een 10-tal keer publiek gaan halen en ben het ook al meermaals vergeten. Moet er toch eens een reflex van maken van die meteen dicht te doen zodra ik de kabel uit trek.Mede door bovenstaande betrap ik mezelf er wel op hoe weinig ik in mijn rechter achteruitkijkspiegel kijk. Één van mijn vorige wagens had zo'n parkeer-functie in de rechterspiegel waarbij die tijdens het achteruitrijden automatisch naar beneden draaide om de stoeprand te zien. Werkte wel niet altijd 100%, en bleef zo nu in die stand staan bij het wegrijden. Vaak merkte ik pas halverwege mijn rit of bij het toekomen op mijn bestemming dat die nog altijd naar beneden stondZie je dat niet in je zijspiegel? (Afhankelijk van de locatie van laadklep natuurlijk)

Toch wel.En je kan geen jerrycan met elektricitieit meenemen- Correctie 'NOG NIET'
Wat je eigen laadkabel betreft, ik overweeg om mij zoiets aan te schaffen => https://www.reichelt.com/be/nl/kabe...oCB-Oyh7CQzKPrpC7RiGu3-fJyLs2KfhoCmFIQAvD_BwE
De hendel staat vrij dicht bij de grond en dan sla je je kneukels open op de vloer tijdens het oprollen.Wat je eigen laadkabel betreft, ik overweeg om mij zoiets aan te schaffen => https://www.reichelt.com/be/nl/kabe...oCB-Oyh7CQzKPrpC7RiGu3-fJyLs2KfhoCmFIQAvD_BwE
Iemand toevallig ervaring mee?
Toch wel.
Koop deze modulaire batterij met een output van 230V AC en sluit je stopcontact lader er op aan.
.