Silence
Well-known member
Ik ben nu speciaal naar huis gekomen om op te laden maar om daarvoor altijd naar huis te rijden?
Ik laad ook 3-fasig aan 11kW maar mijn zonnepanelen geven max 4 kW dus ook hier zijn we niet goed bezig. Ik zou moeten traag en lang opladen, maar daar heb ik geen tijd voor (ik moet straks door) en traag is geen optie want straks om 17u produceren de zonnepanelen nog amper iets. Eigenlijk zie ik maar 5u opbrengst op een hele dag.
Man man man; wat een klucht. Voor mensen die overdag niet thuis zijn, is dat dus gewoon een waste of money. Want de zonnepanelen leveren op maar ze doen er niets mee.
Ok, je kan de vaatwas en was overdag programmeren maar dat kost nu ook niet zooooveel aan elektriciteit.
Bedoeling is idd lang en traag laden, een slimme laadpaal kan daarbij blijkbaar helpen
Het is allemaal een beetje zoeken. De auto moet ook niet elke dag tot zen max worden opgeladen. Max laadsnelheid zou ik sowieso niet aanraden voor idd capaciteitstarief
Vandaag bv 32kWh opgewekt, om 13u moest ik weg dus maar 12kWh zelf gebruikt waarvan 11 in de auto gestoken en nog 3kWh van het net gehaald
Morgen dus vertrekken met 52% maar geen probleem voor woon-werk. Vrijdag een hele dag thuiswerk en dan kan die op zen gemak laden
Altijd en continu op zonnestroom laden zal niet lukken, maar elke kWh is er één gewonnen en "gratis"