Herman De Croo
Well-known member
Dat durf ik te betwijfelen, deel gerust de cijfersAls ik niet kan laden tijdens de dag op de zonnepanelen verlies ik ook per laadbeurt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat durf ik te betwijfelen, deel gerust de cijfersAls ik niet kan laden tijdens de dag op de zonnepanelen verlies ik ook per laadbeurt.
Factuur van maart nog niet binnen, maar voor februari waren dit mijn kosten met engie flow:Dat durf ik te betwijfelen, deel gerust de cijfers
Ik ga het hier t voordeligst doen voor mij. Dus ook minder gebruik er van maken. Als ik thuis ben alleen laden op zon, en op bewolkte dagen of in de winter ergens op kantoor of onderweg. Ik heb al extra kosten moeten maken door die paal aan te schaffen tis wel goed zo.Als ik niet kan laden tijdens de dag op de zonnepanelen verlies ik ook per laadbeurt.
- Een op de vier werknemers met een thuislaadpaal voor hun elektrische bedrijfswagen gebruikt die amper tot nooit.
- Ook het gemiddelde volume dat met de thuislaadstations geladen wordt, neemt af.
- Werknemers met een elektrische bedrijfswagen vrezen de financiële impact van thuisladen op hun energiefactuur.
- Sinds de invoering van het capaciteitstarief zagen we al een daling van de thuisoplaadbeurten. Maar sinds het nieuwe forfaitaire tarief om laadkosten terug te betalen, is die trend nog sterker geworden.
- Werknemers wijken steeds vaker uit naar publieke laadpalen. Al zijn die voor de werkgever dan weer duurder, omdat het laadtarief er doorgaans dubbel zo hoog is als bij thuisladen.
Ja en nee, daarvoor betaal je al VAA.Ben ik de enige die dat niet erg vindt om daar wat aan in te schieten?
Tenslotte de baas betaalt ook je privé kilometers. En je hebt het gemak van thuis te kunnen laden.
Het verlies gaat ook niet eens over grote getallen.
Die VAA betaal je als belasting, daar heeft de werkgever niets aan.Ja en nee, daarvoor betaal je al VAA.
Als je kon gaan tanken moest je ook niet bijschieten.
Dus als je het zo vergelijkt niet, maar los daarvan snap ik het ergens wel.
Heb je maandelijkse facturatie met digitale teller? Dan heb je geen negatieve impact van capaciteitstarief, dat zit er al in.Forfetair betdrag was 28,22 €/kwh voor q1. Het bedrag voor q2 (31,94) zou ook niet matchen.
Deze berekening houdt zelf geen rekening met mogelijke negatieve impact door capaciteitstarief.
Het is een kwartaal tarief blijkbaar. Niet het maandelijkse CREG tarief.Heb je maandelijkse facturatie met digitale teller? Dan heb je geen negatieve impact van capaciteitstarief, dat zit er al in.
Raar dat het forfaitair bedrag bij jou zo laag is, CREG tarief voor april 2025 is 35 cent dus dan doe je winst.
Capaciteit piek trek je 12 maanden mee. Dus of het er echt in zit geen idee. Ik dacht dat creg ook niet meer gebruikt mocht worden, enkel het forfetaire kwartaal bedrag. Dat staat ook on dat artikel.Heb je maandelijkse facturatie met digitale teller? Dan heb je geen negatieve impact van capaciteitstarief, dat zit er al in.
Raar dat het forfaitair bedrag bij jou zo laag is, CREG tarief voor april 2025 is 35 cent dus dan doe je winst.
Amai, waar jij mee bezig bent zeg... Ik zou al lang een aangetekende brief met ingebrekestelling verstuurd hebben. Korte metten mee maken.
Zal wel zo zijn, ken nog zo'n mensen die fier zijn als een gieter dat ze 'ecologisch' zijn met hun zonnepanelen, wanneer ik kijk in hun garage staat de omvormer, later gebleken, al meer dan een jaar 'uit'...
Als je het als gebruiker niet af en toe proactief opvolgt of monitoring op zet, heeft het ook weinig nut.
Als het PWR-lampje uit of rood is, heeft de splitter mogelijk extra stroom nodig. Je kan de speciale usb-c poort op de splitter zelf gebruiken voor stroom.
Ik heb ook die splitter van HomeWizard, en geen problemen hier. Let wel op: word die gevoed via een USB-C kabel in jouw situatie? Bij mij niet, omdat die voldoende stroom krijgt van de slimme meter om stabiel te werken. Maar dat verschilt dus van installatie tot installatie.
Info van HomeWizard:
Wat een plezier zeg dat thuisladen...
Blij dat ik die plannen voorlopig heb opgeborgen en besloten heb om dat geld dat ik aan een EV ging verbrassen bij de hoop ga gooien om een ander huis te kopen.
)
Inderdaad, met het weer dat we de voorbije week en komende week hebben, gratis naar het werk rijden(particulier)Wat een plezier zeg dat thuisladen...
Blij dat ik die plannen voorlopig heb opgeborgen en besloten heb om dat geld dat ik aan een EV ging verbrassen bij de hoop ga gooien om een ander huis te kopen.

Inderdaad, met het weer dat we de voorbije week en komende week hebben, gratis naar het werk rijden(particulier)![]()
Ondertussen is de laadpaal gekeurd en actief, meteen het zonladen getest om dan te merken dat het niet werkt. En daarnaast gebeuren er UI wise nog wel zeer rare dingen waarbij je er al mee bezig moet zijn om te merken dat er foutieve info getoond wordt. Oh boy hoeveel mensen gaan er niet gewoon gekloot zijn vraag ik me af.Neen, dat is in de myeve app