Het Laadpaal topic - thuis je EV opladen

Wat binnen 4 jaar brengt weet ik niet, maar ik weet wel dat den Elon momenteel geen fan is van bidirectioneel laden. Het is dus niet omdat de hardware aanwezig is dat ze het ook gaan implementeren.
Klopt, had ik ook gelezen.

Maar wie weet wat morgen brengt?
Nieuwe werkgever? Auto pere total en iets anders kiezen?

En binnen 4 jaar sowieso iets anders.

Dus ik twijfel om niet ineens de 600€ meer kost te doen

Die peblar kan toch niet bi-directioneel werken? Staat nergens op de datasheet.

Enige die in België kan momenteel is dacht ik nog altijd een Wallbox Quaesar en is inderdaad gigantisch duur.

Die peblar kan toch niet bi-directioneel werken? Staat nergens op de datasheet.

Enige die in België kan momenteel is dacht ik nog altijd een Wallbox Quaesar en is inderdaad gigantisch duur.

Hardwarematig zou het geïntegreerd zijn volgens hen. Het moet echter softwarematig ondersteund worden.

Dan is het afwachten of pebblar dat dan effectief correct aan het werk krijgt.

Ik heb geen idee of hetgeen ze zeggen klopt. Ik vond deze uitleg terug op hun site.

Ik zit met heel wat twijfels, ik schets kort mijn situatie.

We hebben het plan om binnen de twee jaar te verhuizen, ik kan een laadpaal nemen via lease of ik kan zelf een laadpaal bestellen of ik neem enkel een laadpas.

Ik ben te weten gekomen dat indien ik tijdens mijn leaseperiode de laadpaal zou verhuizen, dit voor eigen kosten is. Is het dan de moeite om voor die max. 2 jaar een laadpaal te installeren om hem daarna toch te moeten verhuizen ? Ik hoor nogal vaak dat er toch wel wat kan mislopen bij het installeren van laadpalen.

Mijn optie nu zou gaan naar enkel een publieke laadpas, met het nadeel dan dat ik wat comfort verlies en het feit dat ik niet kan spelen met mijn zonnepanelen en laadpaal.

Hoe zien jullie dit ? Is de miserie bij installatie en verhuis overroepen ? Is een laadpaal thuis hebben overroepen (er zijn id buurt genoeg publieke palen met plaats en ik kan op het werk laden)

Alvast bedankt !

Wat zijn zoal de opties voor een laadpaal waarbij ik zowel privé kan laden maar ook kan werken met een laadpas en aparte facturatie voor een vennootschap? Op het autosalon zo D'ieteren Energy tegengekomen met Alfen laadpaal maar neem aan dat er nog andere spelers zijn? Load balancing en maximaal solarladen met de overgebleven energie van zonnepanelen zijn een pluspunt. Het zou gaan om een monofasische aansluiting.

grmbl grmbl grmbl.

Dit is niet cool... laadpalen van 300kw beperken tot 150kw... daarmee ging mijn volledige prijsvergelijking naar de fillistijnen. Al mag ik nog niet echt klagen... prijs viel nog altijd mee met de freshmile kaart.

Nog mensen die hun onkosten terugbetaald krijgen via Shell Recharge op basis van CREG tarieven ?
Mijn afrekening van december klopt niet met de CREG Boordtabel. Het vreemde is dat ze precies voor iedere laadsessie een andere prijs per kWh gebruikt hebben. Bij vorige creditnota's was dat helemaal niet het geval. En ik kan me eigenlijk ook geen parameter inbeelden die ze op dagbasis zouden kunnen gebruiken.

Ik mag eerstdaags mijn i4 gaan afhalen, de alfen laadpaal staat hier al even geinstalleerd via numobi.
Ik dacht dat die op 11kw stond, ik zou dit lager willen laten zetten omdat ik veel thuis ben en dus trager kan laden en piek lag houden.
Op hoeveel laat ik dit best zetten?
5kw ofzo? In de auto kan ik dan zelf nog hoger/lager gaan dacht ik?

Ik weet niet of ik zelf toegang heb tot de instellingen, moet ik mij nog eens met bezig houden ook maar in eerste instantie zou ik er voor bellen om het aan te passen.

Ik pas het maximumvermogen in de Alfen Eve Connect app zelf vaak aan in functie van mijn noden. Daarvoor heb je wel het owner wachtwoord nodig van de laadpaal. Ik raad je aan om dat wachtwoord zo snel mogelijk te bemachtigen.

Als je zonnepanelen hebt kan je ook zonladen activeren (indien je al de juiste softwareversie hebt) om bij overschotten toch sneller te laden.

Helaas heeft Alfen niet echt een deftige functie voor het capaciteitstarief.

Ik ga vragen naar het owner wachtwoord maar ik vrees er enorm voor.
Load balancing is actief, dus ik vind het raar dat je zegt dat er geen goede functie is voor capaciteitstarief.
Zonneladen wil ik gewoon zelf ook wat kunnen aansturen, mijn echt piek zit op 3kW injectie op topmoment maar daarbuiten ligt dat dus veel lager. Dus eigenlijk enkel op overschotten laden zal niet handig zijn, maar ik wil wel zo laag mogelijk kunnen gaan. Laadverlies door traag laden is ook niet mijn probleem bij wijze van spreken.

Terug
Bovenaan