Het Laadpaal topic - thuis je EV opladen

En komt de app dan overeen met uw eind factuur voor die maand?
Gezien wij verwarmen met warmtepomp, wil ik het liever gespreid houden maar dan weet eigenlijk nooit echt de werkelijke kost.
Spreiden gaat toch moeilijk met een EV? Of je zou al heel goed moeten inschatten hoeveel je per jaar gaat verbruiken waardoor je bij de afrekening amper gaat moeten bijbetalen/terugkrijgen.

Spreiden gaat toch moeilijk met een EV? Of je zou al heel goed moeten inschatten hoeveel je per jaar gaat verbruiken waardoor je bij de afrekening amper gaat moeten bijbetalen/terugkrijgen.
Hetzelfde voor verwarming. Afhankelijk van als het een warme of koude winter wordt. Maar ik weet wel redelijk goed hoeveel ik rij op jaarbasis, dus ik reken daarmee. Maar het blijft inderdaad een berekende schatting, dus een buffer achter de hand hebben als de afrekening is wel verstandig. Ik hoop voldoende te dekken met 150euro/maand voor een geschatte afname van 6000kWh en 5000kWh injectie.

Voor mijn tarief (dag/nacht direct) verandert de prijs wanneer de gemiddelde dagprijs van Augustus volledig gekend is.
In ieder geval heb ik maandelijkse afrekening waardoor ik mijn betaalde tarief exact kan vergelijken met wat ik terug krijg van de werkgever.
Betaal je dan elke maand EXACT je verbruik (en de vaste kosten van je contract gedeeld door 12)? Of zijn dit dat nog steeds voorschotfacturen. Ik veronderstel dat je al een digitale meter hebt dan?

Hier analoge meter en moeilijk te zeggen wat mijn maandprijs voor elektriciteit is ...

Het CREG tarief voor DM met EV staat op 29cent voor augustus 2023. Vraag mij af wie er dat effectief betaald aan zijn leverancier? Meeste zitten daar toch boven?
Zijn daar andere tarieven voor als je een EV hebt bij engie??

Dan moet ik dat eens bekijken als ik dit weekend of volgende week een EV heb.
Hoe doe je dat of hoe geef je dat aan?

Zijn daar andere tarieven voor als je een EV hebt bij engie??

Dan moet ik dat eens bekijken als ik dit weekend of volgende week een EV heb.
Hoe doe je dat of hoe geef je dat aan?
Dit gaat over terug betalen van de laadkosten via de werkgever. Dat kan op basis van VREG, CREG of andere tarieven. Ik had CREG bekeken voor augustus en vond dat zeer laag.
Je hebt wel van die EV contracten bij Luminus en Engie, maar zo voordelig zijn die niet. Je moet eigenlijk het contract vinden met de laagste kWh prijs.

Betaal je dan elke maand EXACT je verbruik (en de vaste kosten van je contract gedeeld door 12)? Of zijn dit dat nog steeds voorschotfacturen. Ik veronderstel dat je al een digitale meter hebt dan?

Hier analoge meter en moeilijk te zeggen wat mijn maandprijs voor elektriciteit is ...

Dat is elke maand het exacte verbruik. Dus geen eindafrekening meer op het einde van het jaar.
Kan uiteraard enkel met digitale meter.

Bij ons betalen ze terug aan de hand van de boordtabel van de CREG op basis van die 31 cent. En niet op basis van die 29 cent. Dat lijkt mij fair? Die 29 cent is echt wel (te) laag.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat mijn ix3 echt traag oplaadt. 48% nu en het duurt nog 4u tot 90% (van 160km tot zo’n 300km)

Ik heb iemand betaald om 3fasig te kunnen opladen thuis. In de app zie ik dit staan: stroombegrenzing AC laden 16A

Is dat niet 1-fasig?

Ik vind dat mijn ix3 echt traag oplaadt. 48% nu en het duurt nog 4u tot 90% (van 160km tot zo’n 300km)

Ik heb iemand betaald om 3fasig te kunnen opladen thuis. In de app zie ik dit staan: stroombegrenzing AC laden 16A

Is dat niet 1-fasig?
16A kan zowel 1 fasig (+-3.7 kW) als 3 fasig (+-3*3.7 kW = +-11 kW) zijn
4u laden van 48 tot 90%, is wel degelijk 3 fasig. Helaas gaat opladen nog niet zo heel snel (tenzij via die superladers)

Is dat niet 1-fasig?
Wat verwacht je dan? Dat je thuis aan 150kW kan laden? :p

Ik wist niet dat ze laadkabels van 15 -20 en zelfs 25 meter hadden.
Kan ik mss toch een wallbox zetten zonder gans de oprit open te breken voor een dikkere kabel.

Kan aan de kast door de muur werken en vandaar dan met zen lange laadkabel opladen

15 meter haal ik net niet denk ik .
20 meter wel
Is dit eigenlijk ideaal op deze manier?
Hoe langer hoe meer laadverliezen ??

Is dat niet 1-fasig?

Is dat niet 1-fasig?
In welke app kijk je? Van de laadpaal of auto?
Heb je een digitale meter? Zoja, druk een paar keer op de groene knop tot de codes hieronder tegen komt en geef even de waarden door. Belangrijk ik wel om dit te doen als het buiten donker is als je zonnepanelen hebt. Aan de hand van waardes van die codes kan je zien als je 1 of 3 fase aan het laden bent en het effective vermogen.
1.7.0
31.7.0
51.7.0
71.7.0

Misschien vergeten te zeggen dat ik een tesla oplader heb, en niet eentje van bmw
Zou niet mogen uitmaken denk ik. Een oplader is een oplader.
Post die waardes eens, dan weten we direct als de max capaciteit niet gehaald wordt of als hij op 1 fase blijft hangen.

Ik zie nergens een groene knop, ik denk niet dat wij een digitale meter hebben
Wij hebben zonnepanelen met terugdraaiende teller die al jaren op 0 staat (omdat hij niet in min kan gaan)

bij Tesla ging het 2x zo snel (in kilometers) dat is het enige wat ik ondervind

in principe is het "ok"
meestal zal ik hem al opladen op 45% en dus na 4u heb ik terug 90%

maar dan denk ik... er is maar 150km bijgekomen op die tijd... bij Tesla was dat 300km op 4u
(zelfde lader dus, andere wagen)

Terug
Bovenaan