Ik krijg echt het schijt van die gebrekkige Alfen software. Zowel Eve Connect als My Eve. Sowieso is het al een ramp met phase switching om je totale piek in te stellen, wat dus enkel op Ampere kan en niet op kW. Zo zit je met een enorm verschil als hij 1 fasig of 3 fasig werkt.
Maar daarnaast mag iemand me ook een deftig uitleggen wat het verschil is tussen gewoon laden, en zonladen op comfort modus waarbij je dus een waarde in kan stellen waarbij het voertuig oplaadt met het ingestelde vermogen, ongeacht de hoeveelheid zonen-energie die er beschikbaar is ?
Als je zonladen niet aanduidt, dan laadt je wagen toch ook op via je overtollige zonne-energie en gaat hij toch niet ineens de extra opbrengst van je panelen naar het net sturen ?
En als ik dan kies voor zonladen (extra optie die dan dus nog specificeert, gebruik zonne-energie om uw voertuig op te laden) waarbij je dan een comfortniveau kan instellen waarop je wagen altijd laadt, wel dat doet de gewone modus toch ook ????
1. In de gewone modus stel ik in, ik wil laden aan 4,2 kW. Ik wek 3kW stroom op via de panelen, ik haal er 1,2 van het net.
2. In zonladen/comfort modus stel ik in, ongeacht de hoeveelheid zon die er beschikbaar is, ik wil aan 4,2 kW opladen. ik wek 3kW stroom op via de panelen, wel de resterende 1,2 haalt hij van het net.
Verder in de software staat er in de gewone laadmodus een minimum van 4,2kW, lager gaat gewoon op geen enkele manier (wss omdat hij 3 fasig is aangesloten, dat snap ik nog wel), maar bij zonladen kan ik dan in comfort modus wel een minimum instellen van 1,4 kW ???

why ??
Anyway, ik heb mijn opmerkingen gesteld bij de leverancier, en een week ofzo terug iemand aan de lijn dat ze eens zouden langskomen om t 1 en t ander te bekijken. Ze hebben dan verschillende datums voorgesteld, maar de meeste kon ik niet tot de plandienst zei, 1 mei om 8u in de voormiddag ? Ik dacht al hmm, een feestdag maar goed, t zal wel. Ik ben thuis. Wel, nog niemand gezien