Het HORROR topic

'k Vond de 1ste IT best cool, die 2de vond k echt zo zwak dat ik precies ook maar moeilijk enthousiast kan worden voor die prequel serie nu.

Wel serieus benieuwd naar die Frankenstein van Del Toro. Wel bizar dat die rechtstreeks naar streaming gaat?
Ik vind de trailer van Derry er wel goed uitzien. Nu dat gold ook voor die van de tweede film, die inderdaad niet geweldig bleek, dus ik wacht nog even af wat het wordt.

Laatst bewerkt:
• Horror thriller uit de Arabische emiraten met een vrij unieke insteek; Polygamie. Intrigued!

• Ook deze oogt behoorlijk interessant. Serial killer? Satanic rituals? kerncentrale? Yes please.

• Deze wist op festival al goeie reviews te scoren. Een zombie thriller op grote schaal met Daisy Ridley

• In contrast met deze kleinschalige, zowel in setting als budget indonesische dark comedy zombie flick;

• en last but certainly not least, een nieuwe horror thriller incoming van Sam Raimi! (30 januari)

• Eerste poster en trailer voor Primate. Deze wist al serieus wat buzz te genereren op Fantastic Fest. Misschien al de eerste hoogvlieger voor volgend jaar?
Primateredpostermain26big591.jpg

• Een debuut van tot nog toe vanzelfsprekend onbekende regisseurs maar wel leuke productie credits er rond. Wait and see I guess.

• Best creepy vibes in deze trailer hopelijk vertaalt dat zich naar de film.

• Een estlandse horror slasher musical getiteld "Chainsaw Were Singing"? Dit wordt denk ik oftewel geniale cult of afgrijselijke drek. 😅

• Eerste trailer voor Scream nr 7 is here. Misschien volgend jaar eens de hele reeks als marathon erbij nemen. :biglaugh:

Happy Halloween y'all. 🎃

Welcome To Derry episode 2 spoiler.

Scene met het bed was echt heerlijk fucked up. Het was na de eerste aflevering ak duidelijk dat ze zich niet gingen inhouden. Dit bevestigd het, benieuwd wat er nog zit aan te komen.

Welcome To Derry episode 2 spoiler.

Scene met het bed was echt heerlijk fucked up. Het was na de eerste aflevering ak duidelijk dat ze zich niet gingen inhouden. Dit bevestigd het, benieuwd wat er nog zit aan te komen.
Vond zelf de laatste It-film niet goed en Welcome to Derry ook maar beginnen kijken uit pure verveling. Kreeg toch wel een serieus Welcome to Hawkins gevoel en niet helemaal uitgekeken... Toch de moeite om verder te kijken, dan?

Openingssequentie van de pilot was wel dope.

Vond zelf de laatste It-film niet goed en Welcome to Derry ook maar beginnen kijken uit pure verveling. Kreeg toch wel een serieus Welcome to Hawkins gevoel en niet helemaal uitgekeken... Toch de moeite om verder te kijken, dan?

Openingssequentie van de pilot was wel dope.
Het is Stranger Things maar tikkeltje meer fucked up. Must see? Nah. Maar ik vind het momenteel entertainend genoeg om te blijven kijken, niet alles werkt maar af en toe heb je iets zoals die openingssequentie en ben je locked in.

@Damasta007 yeah pretty much same here. Kzal die IT prequel reeks wel een kans geven maar als ze mij na een paar afleveringen nog niet mee heeft gaat dat toch een skip worden peinzek. Deze trailer deed mij al vast ook niet veel.

Ik geef bij deze graag toe dat mijn eerste indruk ernaast zat. Had het wat op de lange baan geschoven omdat het mij niet zo interessant leek maar uiteindelijk reken ik deze toch bij de beste series van het (vorige) jaar. Niets baanbrekends ofzo maar leuke sfeer en setting en voor een cast die half uit klein mannen bestaat ook best goeie acteerprestaties. De horror steekt maar sporadisch de kop op maar wanneer die dat doet gaat die regelmatig all out wat soms behoorlijk indrukwekkende scenes oplevert. Dat op zich maakt deze best entertainend en het kijken waard maar misschien nog belangrijker is dat er onder dat bloed en die gore ook best een stevig kloppend emotioneel geladen hart zit. Yep amusante rit. (y)

Ik heb "Terrifier" leren kennen door hier sporadisch mee te lezen in dit topic, maar nog nooit een film van gezien, buiten wat fragmenten op YouTube.

Ongeveer 2 weken geleden had ik de film dan eens een kans gegeven met Amazon Prime streaming. :) Met de eerste moord (na het interview) was de toon van de film wel gezet en ik heb hem toen ook gelijk afgezet, want toch gedegouteerd. 😖 Enkele dagen geleden dan toch maar de film hervat na die moord. Ik vind Art als villain wel goed, maar de gore gaat er toch over bij momenten, zo erg dat je het niet meer serieus kan nemen. Voor het (slasher) genre vond ik het nog wel een oké film, ik had meer het gevoel dat ik naar een jaren 80 horrorfilm aan 't kijken was. Maar ik ben niet onmiddellijk geintrigeerd om de vervolgfilms te zien.

Wel zot dat die film gemaakt is met een budget van slechts $55K. 😮

Als old school horror fan ben ik wat minder fan geworden aangezien ik jump scares geen horror acht

Welk goede horror films zijn er nog tegenwoordig. Een welgeplaatse jump scare kan natuurlijk werken.

Maar ik heb maar weinig goede horror films gezien de laatste jaren. Het beste dat ik qua horror gezien was 'Midnight Mass". Sowieso Mike Flanagan fan.

De films van Jordan Peele en Robert Eggers vond ik ook allemaal erg goed. (Telt The Lighthouse als horror?)

28 Days, Weeks, Years en Bone Temple.
The Ugly Stepsister
Weapons
Together
Bring Her Back
Sinners
The Rule of Jenny Pen
Heretic
Smile 1 en 2
The Substance
....

Ik heb "Terrifier" leren kennen door hier sporadisch mee te lezen in dit topic, maar nog nooit een film van gezien, buiten wat fragmenten op YouTube.

Ongeveer 2 weken geleden had ik de film dan eens een kans gegeven met Amazon Prime streaming. :) Met de eerste moord (na het interview) was de toon van de film wel gezet en ik heb hem toen ook gelijk afgezet, want toch gedegouteerd. 😖 Enkele dagen geleden dan toch maar de film hervat na die moord. Ik vind Art als villain wel goed, maar de gore gaat er toch over bij momenten, zo erg dat je het niet meer serieus kan nemen. Voor het (slasher) genre vond ik het nog wel een oké film, ik had meer het gevoel dat ik naar een jaren 80 horrorfilm aan 't kijken was. Maar ik ben niet onmiddellijk geintrigeerd om de vervolgfilms te zien.

Wel zot dat die film gemaakt is met een budget van slechts $55K. 😮
Terrifier is wat een bizare franchise. Ik vind het ergens wel iets hebben, maar ik snap ook de vele negatieve kritiek erop.
Het is inderdaad soms overdreven voos en gory, maar aan de andere kant vind ik Art dan de 1ste nieuwe horrorvilain in jaren die ik écht nog eens scary en memorabel vond. Toen ik voor Terrifier 2 naar de ciné ging, had ik terug dat gevoel dat ik als 16-jarige voor het eerst naar een horrorfilm ging kijken en op een bepaalde manier terug echt wat bang was voor wat er op me af ging komen.

Vond je de 1ste niets, dan gaat 2 en 3 ook niets voor jou zijn, meen ik. Alhoewel ze in de vervolgen niet langer dat bruin/donkere kleurenpallet van de 1ste gebruiken en ze er wat meer kleur insteken krijg je bvb in deel 2 een extreem gory scene tegen je tanden. Nummer 3 vond ik dan best wel cool met de santa claus-gimmick en een paar coole scenes in het begin met Art. In 2 en 3 steken ze er ook wat meer een verhaallijn in, nummer 4 (en blijkbaar de laatste) zou op vlak van verhaal wel eens cool durven zijn, afgaande van wat geteased wordt op het einde van de 3de.

• Eerste teaser voor DC hun horror thriller. Geregisseerd door James Watkins en geschreven door niemand minder dan Mike Flannegan.
HGhT1wwa4AAV-M6.jpg

• Insidious nummer zoveel is voor 21 augustus

• Teaser en trailer voor Backrooms
@ilgonwe postte hem reeds in het trailer topic maar mag hier voor de volledigheid natuurlijk niet ontbreken. De horror film van het jaar? Let's hope! 🤞

• Heeft reeds even gespeeld bij ons maar zonder al te veel fanfare hier gepasseerd. Na Skinamarink en The Backrooms zal Exit 8 na zijn brede US release hopelijk eindelijk ook zijn publiek vinden op streaming diensten. Gouden tijden voor liminal horror movies!

• Eerste teaser voor Evil Dead Burn
10 juli laten ze de deadites nog eens los.
giphy.gif

• The Terror anthology reeks schotelt met een komend 3e seizoen wederom een nieuw verhaal voor. Het tweede was iets minder maar hopelijk haalt deze het niveau van dat eerste seizoen. Gebaseerd op een hoog aangeschreven boek en met Dan Stevens hebben ze alvast een leuke naam gestrikt. Deze is voor 7 mei.

• Now last and prolly also least... eerste trailer voor Hungry featuring one hungry hungry hippo
Eerlijk, jammer dat deze er niet zo goed uitziet. We hebben al veel animal horror gezien... Haaien, apen, leeuwen, tijgers, giant alligators en anacondas, honden, beren, wolven, orcas, piranhas, vleermuizen, bijen en muggen, kikkers, mieren, ratten, spinnen, vogels, ... zelfs al killer schapen en horror waar het grote gevaar van wormen en slakken afkomstig is. Maar heb denk ik nog nooit een nijlpaard de hoofdrol weten spelen.

• Heeft reeds even gespeeld bij ons maar zonder al te veel fanfare hier gepasseerd. Na Skinamarink en The Backrooms zal Exit 8 na zijn brede US release hopelijk eindelijk ook zijn publiek vinden op streaming diensten. Gouden tijden voor liminal horror movies!
Deze vorig weekend gezien en ik vond hem best wel goed!
Eenvoudige opzet en redelijk creepy. Ik had er een beetje een Vivarium gevoel bij.

Cregger slaagt er hopelijk in om eindelijk eens een eerste goeie Resident Evil film af te leveren. 🤞
Damn, hoge verwachtingen na het zien van die trailer, laat maar komen. T lijkt gelukkig dat ze een volledig ander pad ingaan dan de vorige (nogal trashy) RE-films + k heb toch veel vertrouwen in Cregger dat hij daar iets heel cool mee gaat doen

Terug
Bovenaan