Het HORROR topic

Is da diene met 'het grasmachien' ?
bingo.png

Ik kan nog niet echt oordelen over die lijst want ben de horror aan het opsparen. Halloween ziet er al bijzonder goed uit dit jaar!
3gRnWQk.png

en dan moet Weapons, Dangerous Animals en Together daar nog bij. Eating good this year! :woohoo:
Had nog niet van Mads gehoord maar bij deze dus al maar direct op de lijst gesmeten.

Ze nemen 2024 er ook bij en op dat vlak; met Oddity, Late Night with the Devil en Heretic helemaal bovenaan, is de lijst echt wel on point imo.

Ik kan nog niet echt oordelen over die lijst want ben de horror aan het opsparen. Halloween ziet er al bijzonder goed uit dit jaar!
3gRnWQk.png

en dan moet Weapons, Dangerous Animals en Together daar nog bij. Eating good this year! :woohoo:
Had nog niet van Mads gehoord maar bij deze dus al maar direct op de lijst gesmeten.

Ze nemen 2024 er ook bij en op dat vlak; met Oddity, Late Night with the Devil en Heretic helemaal bovenaan, is de lijst echt wel on point imo.
Horror opsparen kan ik niet, dat kijk ik direct 😋

Dangerous Animals al gezien en die is redelijk. Weapons en Together kijk ik wel naar uit!
Mads was wel goed.

Ik vond Bring her back zéér goed. Zijn er nog films die wat ‘in die lijn’ liggen?

Talk to me vond ik maar pover. :unsure:

Ik vond Bring Her Back ook zeer goed. Hereditary komt zowel qua thema als soort horror het meest in buurt, vind ik. Midsommar en Speak No Evil hebben een vergelijkbare opbouw: vanaf het begin voel je dat er iets niet pluis is en dat gevoel wordt steeds sterker naarmate het verhaal vordert. Get Out zoals hierboven vermeld vind ik om dezelfde reden ook wel vergelijkbaar.

Pet Sematary leunt er dan weer thematisch heel dicht bij aan, maar dat is eerder een dertien-in-een-dozijn jumpscare-horrorfilm.

Ik vond Bring her back zéér goed. Zijn er nog films die wat ‘in die lijn’ liggen?

Ja

Talk to me vond ik maar pover. :unsure:
Het contrast!!! Zeer goed tov pover. Zo een grote gap zit er toch niet tussen die films? Gelijkaardig qua onheilspellende sfeer en cinematografie en beiden twee van de meest degelijke horrorfilms van de voorbije jaren qua acteerprestaties, gelaagd verhaal en sfeer.

Wat vond je goed aan Bring Her Back?

Ik zou idd zeggen:

Midsommar
Hereditary
Martyrs
Get Out

Eerste trailer voor Rabbit Trap
"A married couple of musicians move from London to a cottage in Wales to complete their new album. They accidentally record a mystical sound never heard before and gradually disconnect from reality." Leuk concept, geluid dat je van de realiteit ontkoppelt, maar had deze precies liever lovecraftian cosmic horror zien gaan ipv de fantasy folk horror die ze lijken te gaan voorschotelen.

MV5BNzhlYzNiYWEtYjhjNi00MzM5LWE5ZjctNDMwYmYxM2Q5ZTA3XkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

"A filmmaker documents her boyfriend's violent parasomnia during their holiday at a remote cabin in the woods."
Love the poster, love the concept maar trailer ziet er jammer genoeg beetje low budget uit. Hopelijk schuilt er meer achter dan de one trick pony jump scares. Van Freddy Krueger tot Come True, Im a sucker for anything sleep related so will watch.

Trailer voor Do Not Enter van en met een bunch of nobodies.

Trailer voor Hold the Fort. Comedy Horror. Ziet er nog wel een geinig tussendoortje uit.

Poster en trailer voor Bone Lake. Het feit dat dit geen komedie is wekt weinig vertrouwen. 😅
mpc9qlcyvfif1.jpeg

Trailer voor Queen of Bones
A folktale about twin siblings who suspect their father is hiding secrets of their deceased mother's connection with the supernatural.

Trailer voor Shelby Oaks
A woman's desperate search for her long-lost sister falls into obsession upon realizing that the imaginary demon from their childhood may have been real.

Eerste poster voor Good Boy. Not to be confused with the 2 other movies releasing this year also called Good Boy. 🤦‍♂️
Deze wordt een Horror Comedy Thriller
fjtufq05amhf1.jpeg

A loyal dog moves to a rural family home with his owner Todd, only to discover supernatural forces lurking in the shadows. As dark entities threaten his human companion, the brave pup must fight to protect the one he loves most. Huisdieren die naar niets lijken te staren hebben inderdaad een creepfactor dus heeft wel potentieel.

Jordan Peel produced. Not really into sport anything but this looks pretty good.
Body horror is back in a big way. Thx Substance! 🥂

@Bernie.be Bleecker Street producties krijgen hier ook wel vaak een theatrical release dus wordt nog even afwachten peinzek

Eerste poster voor Good Boy. Not to be confused with the 2 other movies releasing this year also called Good Boy. 🤦‍♂️
Deze wordt een Horror Comedy Thriller
fjtufq05amhf1.jpeg

A loyal dog moves to a rural family home with his owner Todd, only to discover supernatural forces lurking in the shadows. As dark entities threaten his human companion, the brave pup must fight to protect the one he loves most. Huisdieren die naar niets lijken te staren hebben inderdaad een creepfactor dus heeft wel potentieel.

Beetlejuice 2 staat in die lijst, dus ik zou die toch ook allesbehalve serieus nemen :crazy:

Daarnaast scoort Companion daar precies heel hoog, terwijl dat naar mijn mening toch een redelijk generische, middelmatige film was.

Ook klein momentje om Smile 2 wat in de spotlight te zetten. Quasi perfecte sequel maar is precies redelijk onder de radar gevlogen overal.
Heb die gezien in een klein cinemazaaltje in Mexico Stad met het volume ver boven de Belgische toegelaten grens. Ondanks dat ik op vlak van horror redelijk wat gewend ben, heb ik mij bij het verlaten van de ciné op een terrasje een pint moeten pakken om terug op mijn effenen te komen, amai. Is wel het jump scare-type horror, maar ze doen het in die film zo goed dat je echt geen seconde op je gemak zit.

Die Noren hebben de smaak voor big monster movies duidelijk te pakken. I am a simple man, I see tentacles, I share :oi22:

De 1984 slasher Silent Night, Deadly Night is toevallig net aan bod in BGs favoriete film thread.
Kbetwijfel of deze de "charme" van het origineel gaat meehebben.

Full trailer voor Perkins aankomende nieuwe

Na 20 jaar is Silent Hill nog steeds de beste videogame adaptation film dus zou mooi zijn moest deze beter doen;

Terug
Bovenaan