Het HORROR topic

Jai Courtney als serial killer, I can see it. Also sharks. 👌

Pacino and Stevens out to chew scenery while exorcisin some demons

The Warrens are at it again
3jh95hqpxkze1.jpeg

Ik was niet zo gebeten door het origineel als vele anderen aangezien er destijds toch wel wat hype rond was maar kom, schuif ook wel weer aan voor deze;

Titel kan onmogelijk generischer dan dit maar t'is toch al geen simpele home invasion a la The Strangers en toch wel leuke creep vibe trhoughout.

Niets zo angstaanjagend als oude mensen

Looks like they took a wrong turn (badum tsss) maar zal hopelijk wel uitkomen op een andere bestemming.

1000031103.png

Discussie op Reddit. Favoriete vampierenfilm, ik vind het echt een moeilijke. Wat denken jullie?

Bekijk bijlage 41812

Discussie op Reddit. Favoriete vampierenfilm, ik vind het echt een moeilijke. Wat denken jullie?
Vrij uiteenlopende films, sommigen neigen eerder naar comedy, maar uit die lijst kies ik toch voor Let the Right One In. 30 Days of Night had ook wel wat tanden. Nosferatu en A Girl Walks Home Alone At Night wel nog niet gezien. De eerste aflevering van de BBC-reeks Dracula vond ik ik ook leuk en sfeervol, maar zelden een serie zo snel de afgrond in zien duiken. En dat in amper drie afleveringen, lol.

Bram Stoker's Dracula.
Only Lovers Left Alive vond ik goed omdat het zo geen typische vampierfilm is.
Shadow of the Vampire mis ik wel in dit lijstje.
Nosferatu met Max Schreck wel nog niet gezien.

Bekijk bijlage 41812

Ik zou om te beginnen Interview With a Vampire eruit zwieren en inruilen voor Carl Theodor Dreyers net-geen-stille-fillm Vampyr. Maar ik denk ook aan de og Universal Monsters verfilming van Dracula en Hammers heerlijke heruitvinding van die franchise met The Horror of Dracula. En als we dan toch non-horror gaan toevoegen, waarom niet The Addiction?

Vind het ook wel een moeilijke inderdaad net omdat ze zo verschillend zijn. Ik denk Nosferatu voor de sfeer en als klassieker. From Dusk Till Dawn, Blade of 30 Days of Night als actie films. What We Do in the Shadows als comedy en Let The Right One in voor drama. En Only Lovers Left Alive of Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person als a-typische picks. Met beetje moeite kan je ze allemaal wel selecteren voor telkens een andere categorie. 😅 Near Dark voor Bill Paxton!

Als ik er, geweer tegen het hoofd, maar 1 mag kiezen. Dan is dat natuurlijk Lifeforce ;p

Bekijk bijlage 41812

ZOveel goede vampire movies: Twilight, Morbius, Vampires (Carpenter) en Vampire's Kiss (Cage) natuurlijk :unsure:.

Van de lijst hierboven: Zonder twijfel FDTD en The Hunger, met runners up Nosferatu (vraag me over paar jaar nog eens of die blijft hangen) en Near Dark.

Al bij al wel een lekkere lijst zuh. Staat imo geen slechte of impactloze film tussen. Ik denk dat ik enkel OLLA nog moet zien (for shame als Jarmusch fan) .

Bovenop wat al gezegd is, zou ik nog toevoegen: Shadow of the Vampire, Blade 2, en eventueel Stake Land
En als ge helemaal wild wil gaan: Ganja & Hess (skip de Lee remake)

Ik zou om te beginnen Interview With a Vampire eruit zwieren
Don't agree. Ook geen onverdeeld fan, maar hoort wel in de lijst imo.

Thirst en What We Do In The Shadows absoluut.
En geen film maar wel miniserie: Midnight Mass, nog steeds de beste verfilming van King's Salem's Lot ;) .

Deze weekend nog aan getwijfeld om The Lost Boys nog eens te kijken. Heb die denk ik al 15 keer gezien
Kan je die ergens streamen? Het is ook eeuwen geleden dat ik die nog zag en nu mijn kinderen wat ouder zijn en ook into horror. In mijn nostalgische beleving is dat een ideale film om te bekijken op een warme zomernacht, dus ideaal momenteel!

Terug
Bovenaan