Het HORROR topic

Vraag voor de horrorfans:
Ik las een artikel op VRT over de Conjuring films (de serie stopt blijkbaar) en daarin vond ik deze passage vreemd:

Het succesverhaal is deels te danken aan de ervaring van regisseur James Wan, die met 'Saw' (2004) en 'Insidious' (2010) al bewezen had dat hij het horrorgenre meester was. Zijn specifieke stijl van "slow burn" horror (lees: het mag allemaal wat trager) gecombineerd met goed getimede schrikeffecten, staat in schril contrast met veel 'goedkope' jumpscare films.

Ik heb maar enkele films gezien van de hele Conjuring-serie, juist omdat ik dat "goedkope jumpscare films" vind. Paar jaar geleden 1 gezien in de ciné (omdat we te laat waren om een andere film te zien), en zoals ik het mij herinner was dat gewoon een super cheesy verhaal waarin ze constant de ene na de andere jumpscare op je af vuren. Enige film die ik mij echt herinner, was die originele "The Nun", maar die klasseer ik toch ook gemakkelijk onder datzelfde genre :thinking:

Misschien heb ik enkel de verkeerde films gezien?

Link naar het artikel:

Vraag voor de horrorfans:
Ik las een artikel op VRT over de Conjuring films (de serie stopt blijkbaar) en daarin vond ik deze passage vreemd:

Het succesverhaal is deels te danken aan de ervaring van regisseur James Wan, die met 'Saw' (2004) en 'Insidious' (2010) al bewezen had dat hij het horrorgenre meester was. Zijn specifieke stijl van "slow burn" horror (lees: het mag allemaal wat trager) gecombineerd met goed getimede schrikeffecten, staat in schril contrast met veel 'goedkope' jumpscare films.

Ik heb maar enkele films gezien van de hele Conjuring-serie, juist omdat ik dat "goedkope jumpscare films" vind. Paar jaar geleden 1 gezien in de ciné (omdat we te laat waren om een andere film te zien), en zoals ik het mij herinner was dat gewoon een super cheesy verhaal waarin ze constant de ene na de andere jumpscare op je af vuren. Enige film die ik mij echt herinner, was die originele "The Nun", maar die klasseer ik toch ook gemakkelijk onder datzelfde genre :thinking:

Misschien heb ik enkel de verkeerde films gezien?

Link naar het artikel:
Ik zou ze nooit als slow burn horror omschrijven. Ik vind wel dat de main conjuring films (vooral 1 en 2 dan, 3 vond ik minder) het voorbeeld zijn van goede jumpscares. En waar de film niet enkel steunt op de jumpscares maar ook genoeg tijd en moeite steekt in het verhaal, de personages en ja, ook de spirits/ghosts.

Ja, vind ik ook. Vooral die spinoffs zijn meer dan ooit gericht op goedkope jumpscares. Bij de OG Conjuring films is dit veel minder.

Laatst bewerkt:
• This will no doubt suck maar na die juvenile eerste poster zijn ze er in geslaagd met hun tweede poster nog net wat kinderachtiger te gaan;
G06O5HUWQAA7IAX.jpg:large

Poster en trailer voor Bone Lake. Het feit dat dit geen komedie is wekt weinig vertrouwen. 😅
mpc9qlcyvfif1.jpeg

• Staat in bruut contrast met deze poster :love:;
ml9yaxly2znf1.jpeg

The descent is 20 jaar oud! (ik denk dat er net iets in mijn rug geschoten is met dat te lezen :baard:)
Krijgt een 4k restoratie en een re-release op 24 oktober. Juist op tijd voor de hoogmis van het jaar dus.

• Netflix opent hun Halloween seizoen met een nieuwe in hun monster reeks; Charlie Hunnam als Ed Gein.

• Real life couple Justin Long en Kate Bosworth lead in horror comedy Coyotes van Colin Minihan (Grave Encounters)

• Ethan Hawke keert terug voor het vervolg op The Black Phone

• Body Horror thriller comedy over een vrouw wiens aging looks haar carriere kansen in de weg staan. Sounds familiar ;p Straight to video on demand voorspelt niet veel goeds maar hey, Kate Hudson & Elisabeth Moss, I'm signing up.

• Deze heeft dan weer zware folksy horror midsommar vibes. Ook straight to VOD dus wait and see but could be neat.

• Poster en trailer voor The Foetus
651vto438ymf1.jpeg

"A couple become pregnant with a half-human, half-demonic fetus with a thirst for blood-and must uncover its terrifying origins before it's too late." Ik verwacht me aan een horror comedy genre It's Alive. :biglaugh:

• Eerste poster en teaser voor de actie drama horror thriller Dust Bunny met Mads Mikkelsen, Sigourney Weaver en David Dastalmachian. Regisseurs debuut van schrijver/producer Bryan Fuller (Star Trek: Voyager & Discovery, Hannibal, Dead Like Me, Pushing Daisies, American Gods) 🍽️:woohoo:
DustbunnyhorrorPostmainimg599.jpg

De film is de hype waard. Beginnen kijken zonder er eerst iets over te lezen of trailers te bekijken en ben aangenaam verrast.
Samen met Bring Her Back de horror toppers van het jaar. Beter dan Sinners, Together en 28 Years Later imo.

Ook onlangs gezien. Inderdaad samen met Bring Her Back de betere horror van dit jaar. Ik had wel al gelezen dat veel mensen verdeeld waren over de tweede helft, maar persoonlijk vond ik die switch helemaal niet zo extreem als in Barbarian, wat overigens ook een topper was. Het einde kwam wel binnen, zeker als vader.

De hype rond Sinners ontgaat me wel volledig. Veel te trage opbouw en het zang- en dansaspect sprak me niet genoeg aan.

Full trailer voor de IT prequel; Welcome to Derry. Try as I might, I just can't get excited for this. 🤷‍♂️

• De Lesser Fanning, Dakota, krijgt een bizarre doos cadeau wat duidelijk een vergiftigd geschenk blijkt te zijn.

• Nieuwe poster en trailer voor Good Boy
anmo02nms6of1.jpeg

"If the dog dies we riot!" is a sentiment I fully support.

• Trailer voor Queens of the Dead. Horror Comedy waarin een eclectische groep drag queens, club kids, & frenemies het opnemen tegen zombies. Met onder andere Katy O'Brian in de cast ziet deze er best leuk uit.

• Final trailer voor Stuckmann's Shelby Oaks, produced by Mike Flanagan.

• Trailer voor een remake maar zogezegd toch niet van The Hand That Rocks the Cradle. Het origineel had best wel een vuile vibe maar de regisseur beloofd met deze niet voor een rehash te gaan maar een nieuwe insteek af te leveren. Starring Mary Elizabeth Winstead en Maika Monroe.

• Oscar genomineerde documentaire maker Pedro Kos wist op film festivals te verbazen met zijn narratief debuut; In Our Blood. Benieuwd.

• Jessie Buckley, Christian Bale, Peter Sarsgaard, Annette Bening, Jake Gyllenhaal en Penélope Cruz in een nieuwe van Maggie Gyllenhaal; The Bride! Set in 1930s Chicago. This looks proper weird. :woohoo:

• Voor Gyllenhaal's Frankenstein krijgen we eerst nog die van Del Toro's met Oscar Isaac, Jacob Elordi, Mia Goth en Christoph Waltz. Krijgt 17 oktober een limited theatrical release maar ik denk niet bij ons. 7 November op Netflix.

Full trailer voor de IT prequel; Welcome to Derry. Try as I might, I just can't get excited for this. 🤷‍♂️

• De Lesser Fanning, Dakota, krijgt een bizarre doos cadeau wat duidelijk een vergiftigd geschenk blijkt te zijn.

• Nieuwe poster en trailer voor Good Boy
anmo02nms6of1.jpeg

"If the dog dies we riot!" is a sentiment I fully support.

• Trailer voor Queens of the Dead. Horror Comedy waarin een eclectische groep drag queens, club kids, & frenemies het opnemen tegen zombies. Met onder andere Katy O'Brian in de cast ziet deze er best leuk uit.

• Final trailer voor Stuckmann's Shelby Oaks, produced by Mike Flanagan.

• Trailer voor een remake maar zogezegd toch niet van The Hand That Rocks the Cradle. Het origineel had best wel een vuile vibe maar de regisseur beloofd met deze niet voor een rehash te gaan maar een nieuwe insteek af te leveren. Starring Mary Elizabeth Winstead en Maika Monroe.

• Oscar genomineerde documentaire maker Pedro Kos wist op film festivals te verbazen met zijn narratief debuut; In Our Blood. Benieuwd.

• Jessie Buckley, Christian Bale, Peter Sarsgaard, Annette Bening, Jake Gyllenhaal en Penélope Cruz in een nieuwe van Maggie Gyllenhaal; The Bride! Set in 1930s Chicago. This looks proper weird. :woohoo:

• Voor Gyllenhaal's Frankenstein krijgen we eerst nog die van Del Toro's met Oscar Isaac, Jacob Elordi, Mia Goth en Christoph Waltz. Krijgt 17 oktober een limited theatrical release maar ik denk niet bij ons. 7 November op Netflix.
'k Vond de 1ste IT best cool, die 2de vond k echt zo zwak dat ik precies ook maar moeilijk enthousiast kan worden voor die prequel serie nu.

Wel serieus benieuwd naar die Frankenstein van Del Toro. Wel bizar dat die rechtstreeks naar streaming gaat?

@Damasta007 yeah pretty much same here. Kzal die IT prequel reeks wel een kans geven maar als ze mij na een paar afleveringen nog niet mee heeft gaat dat toch een skip worden peinzek. Deze trailer deed mij al vast ook niet veel.

Yeah weer een push van Netflix om hun subs te verhogen I guess? Zelfs de US krijgt maar een limited theatrical release dus hopen ze misschien gewoon kans te maken op wat technische oscars met die move? Ik weet het niet. Inderdaad best allemaal grote namen voor hier de cinemas compleet over te slagen.

I'll take IT all in 😜
Misschien wordt het geen topper maar ik vond IT 1 & 2 best wel ok dus ik geef het sowieso een kans.

Zojuist eens 1 van de gaten uit m'n horrorfilmcatalogus opgevuld en naar The Blair Witch Project gekeken.
Verwachtingen waren laag, maar did that disappoint, amai.

Quasi anderhalf uur shaky cam beelden met veel close ups van de lokale flora. Meest scary deel was tijdens 1 van de nachtscènes waarin ze 'rare geluiden' hoorden. Niet zozeer door de film, maar omdat ik serieus hard aan het focussen was om ook maar iets te horen en de chauffage hier plots nogal luid in gang schoot.

Laatste scène had me dan wel wat mee, maar na die laatste shot had ik echt iets van: is dit het dan?

Op business vlak moet die film wel de shit geweest zijn. Budget van quasi niets en toch giga hype creëren.

K heb hier die sequel ergens op blu-ray liggen maar nooit bekeken. Toont die iets meer?

Zalige over-the-top B(ish)-film!
Beetje in de stijl van Hobo with a Shotgun.

@Damasta007

Die film had serieuze impact toen die net uitkwam. Ik kan mij inbeelden dat als je die hedendaags voor de eerste keer gezien hebt totaal niet hetzelfde effect heeft. Desondanks vind ik het toch nog steeds een goede film.
Sequel is minder goed maar de remake van 2016 vond ik nog behoorlijk.

Ed Gein serie op Netflix.
Redelijk verwarrende mix tussen fictie en echte feiten.
Beetje teleurgesteld en hardop gelachen als ze hem 20 jaar later gaan bezoeken en ze hem alleen wat grijs haar hebben gegeven :rofl:

Vorig week Found gezien, niet slecht, best wel één van de meer duistere horror films die ik gezien heb.
Zojuist eens 1 van de gaten uit m'n horrorfilmcatalogus opgevuld en naar The Blair Witch Project gekeken.
Verwachtingen waren laag, maar did that disappoint, amai.
Dat is imo één van de beste horrors aller tijden, toen hij uitkwam bestond dat hele found footage genre nog niet en zij openden goed sterk ermee. Het is wel een film waarvoor je "in the vibe" moet zitten en je mee moet laten sleuren in het verhaal (en best een voorkeur voor die found footage hebben).

Vorig week Found gezien, niet slecht, best wel één van de meer duistere horror films die ik gezien heb.

Dat is imo één van de beste horrors aller tijden, toen hij uitkwam bestond dat hele found footage genre nog niet en zij openden goed sterk ermee. Het is wel een film waarvoor je "in the vibe" moet zitten en je mee moet laten sleuren in het verhaal (en best een voorkeur voor die found footage hebben).
Inderdaad, k heb die bekeken na een hele dag druk te verhuizen, doodmoe in m'n zetel. De mindset zal er idd ook mee te maken hebben dat het niet zo goed binnenkwam.
Misschien geef ik het later nog eens een herkansing + de remake staat hier op de watchlist.

Terug
Bovenaan