Film Het HORROR topic

Zijn dat films volgepropt met jump scares?

Dan ga ik u niet kunnen helpen. Ik haat dat. Dat is gewoon schrikken, easy.
Is de film creepy omwille van verhaal, sfeer, omgeving, dialogen,... that's what I like.

Kun je mij eens een lijstje fixen met aanraders? Ben zelf ook fan van dit soort horror. Ik vond bijvoorbeeld 10 Cloverfield Lane zeer goed door de setting en dialoog terwijl sommigen dit geen horror vinden.
 
Kun je mij eens een lijstje fixen met aanraders? Ben zelf ook fan van dit soort horror. Ik vond bijvoorbeeld 10 Cloverfield Lane zeer goed door de setting en dialoog terwijl sommigen dit geen horror vinden.
Een aantal die ik al kan aanraden:







 
Gisterenavond The First Omen gekeken. Niet zo goed als de eerste film (waar deze een prequel van is), maar toch wel een goed filmpje.


Andere (horror-)films die dit (na)jaar uitkomen:

Nieuwe Alien film :cheer:

Remake van Nosferatu met Bill Skarsgard

Beetlejuice 2 (niet echt horror, maar bon)

The Watchers

Terrifier 3


Die film deze week gezien en ik vond het toch maar heel mwah'tjes. Ik zie David Dastmalchian graag spelen, maar dan vond ik bv. The Boogeyman pakken beter. Maar dat ligt misschien eerder aan mij, want van die psychologische horror films is meestal niet echt mijn ding.

Haha hoezo maken die sjarels nu weer een remake van Speak No Evil :crazy:

Qua horror "recent" dit pareltje uit Argentinië gezien, is hier misschien al gepasseerd, maar in dat geval raad ik hem nog is extra aan ;)

 
Die film deze week gezien en ik vond het toch maar heel mwah'tjes. Ik zie David Dastmalchian graag spelen, maar dan vond ik bv. The Boogeyman pakken beter. Maar dat ligt misschien eerder aan mij, want van die psychologische horror films is meestal niet echt mijn ding.
Ik vond hem top. Het hele talkshow verhaal rond de Halloween periode maakt het origineel.
De acteurs spelen het ook allemaal heel overtuigend.
 
Gisterenavond The First Omen gekeken. Niet zo goed als de eerste film (waar deze een prequel van is), maar toch wel een goed filmpje.


Andere (horror-)films die dit (na)jaar uitkomen:

Nieuwe Alien film :cheer:

Remake van Nosferatu met Bill Skarsgard

Beetlejuice 2 (niet echt horror, maar bon)

The Watchers

Terrifier 3



Die film deze week gezien en ik vond het toch maar heel mwah'tjes. Ik zie David Dastmalchian graag spelen, maar dan vond ik bv. The Boogeyman pakken beter. Maar dat ligt misschien eerder aan mij, want van die psychologische horror films is meestal niet echt mijn ding.

Fysieke prop van Alien Romulus, heel creepy ding:
 
Ik vond hem top. Het hele talkshow verhaal rond de Halloween periode maakt het origineel.
De acteurs spelen het ook allemaal heel overtuigend.

Acteurs waren wel goed, maar vond de film in het algemeen gewoon saai. Ben denk ik 10 keer bijna in slaap gevallen.
Zelfs een aflevering van De Zevende Dag is imo nog een grotere psychologische horror dan deze film. :oi22:
 
Youtube heeft mij geleid naar Hellraiser. Het ziet er wel cva uit met veel lore.

Maar kan iemand mij even een TLDR geven? Want ik snap er niks van :unsure:
 
Waar ik clips van heb gezien heet Judgement
Ik zou me beperken tot de eerste twee vd originele reeks.
Hellraiser en hellbound. De rest is rommel. 3 & 4 zijn nog te bekijken, maar kunnen niet tippen aan de eerste twee.
En dan heb je nog de recente reboot. Heeft niks met de originele films te maken.
Is goed, maar mist toch de sfeer van de originele films
 
Terug
Bovenaan