Film Het HORROR topic

Iemand nog suggesties voor 'scare movies', ik weet de juste naam niet, op Netflix/Disney/Prime?
 
Iemand nog suggesties voor 'scare movies', ik weet de juste naam niet, op Netflix/Disney/Prime?
Zijn dat films volgepropt met jump scares?

Dan ga ik u niet kunnen helpen. Ik haat dat. Dat is gewoon schrikken, easy.
Is de film creepy omwille van verhaal, sfeer, omgeving, dialogen,... that's what I like.
 
Iemand nog suggesties voor 'scare movies', ik weet de juste naam niet, op Netflix/Disney/Prime?
Ik gok dat gij uw gading het meest zult vinden in de Insidioussen en Conjurings en Grudges en RECs en Paranormal Activities en Rings van deze wereld?

Dat zijn de films met veruit het meest aantal jump scares. Dat gezegd zijnde, zijn dat meestal niet de sterkste films, en hoe meer jump scares ge hebt, hoe minder effectief.

De betere zijn degene die maar een paar jump scares hebben, maar waar ge effectief van tegen het plafond plakt. De beste jump scare momenten die ik uit mijn hoofd kan bedenken zitten in The Descent, Hereditary, It Follows (ondanks dat ik geen grote fan ben), The Thing.
En dan geen horror films, maar Mulholland Drive en Twin Peaks hebben ook top10 ever jump scares.
 
Haunting of Hill House (ookal is het geen film).
Verder:
Host (kortfilm)
The Autopsy of Jane Doe
The Night House
Hereditary
Talk To Me
Gonjiam: Haunted Asylum
Shutter (originele Thaise versie)
Hell House LLC
The Taking of Deborah Logan
The Ritual
Sinister

EDIT Damn sorry, had het laatste deel niet gezien, geen idee qua beschikbaarheid op Netflix/Prime/Disney
 
Laatst bewerkt:
De betere zijn degene die maar een paar jump scares hebben, maar waar ge effectief van tegen het plafond plakt. De beste jump scare momenten die ik uit mijn hoofd kan bedenken zitten in The Descent, Hereditary, It Follows (ondanks dat ik geen grote fan ben), The Thing.
En dan geen horror films, maar Mulholland Drive en Twin Peaks hebben ook top10 ever jump scares.
The Exorcist III niet vergeten!
 
Ik vind dat een goede film maar is jammer genoeg een van de zoveelste slachtoffers van studio interference. Na het immense succes van The Exorcist wou de studio zo snel mogelijk een sequel en heeft daarom die dwaze nonsens van The Heretic goedgekeurd, een bizarre fantasy horror die absoluut niet lijkt te begrijpen waar de eerste film eigenlijk om draaide. Jaren later begon William Peter Blatty, de auteur van het boek The Exorcist, aan een verfilming van zijn eigen roman Legion. Maar de studio wou ook van deze productie een cash grab maken en eisten dat de film zou uitgebracht worden als The Exorcist III ipv Legion en dat er dan ook een exorcisme zou plaatsvinden in de third act, wat geenszins de bedoeling was van Blatty. Needless to say, de film die een soort existentiële, spirituele serial killer drama had moeten worden is geëindigd als een beetje schizofrene (maar imo nog steeds goede) thriller ‘slash’ horror. En naast enkele uitstekende performances van oaGeorge C. Scott en Brad motherfucking Dourif, bevat die, naar mijn bescheiden mening, een van de allerbeste jump scares in cinema!
 
Zijn dat films volgepropt met jump scares?

Dan ga ik u niet kunnen helpen. Ik haat dat. Dat is gewoon schrikken, easy.
Is de film creepy omwille van verhaal, sfeer, omgeving, dialogen,... that's what I like.

Ik gok dat gij uw gading het meest zult vinden in de Insidioussen en Conjurings en Grudges en RECs en Paranormal Activities en Rings van deze wereld?

Dat zijn de films met veruit het meest aantal jump scares. Dat gezegd zijnde, zijn dat meestal niet de sterkste films, en hoe meer jump scares ge hebt, hoe minder effectief.

De betere zijn degene die maar een paar jump scares hebben, maar waar ge effectief van tegen het plafond plakt. De beste jump scare momenten die ik uit mijn hoofd kan bedenken zitten in The Descent, Hereditary, It Follows (ondanks dat ik geen grote fan ben), The Thing.
En dan geen horror films, maar Mulholland Drive en Twin Peaks hebben ook top10 ever jump scares.

Haunting of Hill House (ookal is het geen film).
Verder:
Host (kortfilm)
The Autopsy of Jane Doe
The Night House
Hereditary
Talk To Me
Gonjiam: Haunted Asylum
Shutter (originele Thaise versie)
Hell House LLC
The Taking of Deborah Logan
The Ritual
Sinister

EDIT Damn sorry, had het laatste deel niet gezien, geen idee qua beschikbaarheid op Netflix/Prime/Disney

The Exorcist III niet vergeten!
Het is niet voor mij maar voor de jeugd hier, als er wat verhaal in zit en / of wat lang duurd is het 'saai', het moet gewoon goor zijn en / of veel verschieten erin...

Merci voor de tips alvast!
 
Ik vind dat een goede film maar is jammer genoeg een van de zoveelste slachtoffers van studio interference. Na het immense succes van The Exorcist wou de studio zo snel mogelijk een sequel en heeft daarom die dwaze nonsens van The Heretic goedgekeurd, een bizarre fantasy horror die absoluut niet lijkt te begrijpen waar de eerste film eigenlijk om draaide. Jaren later begon William Peter Blatty, de auteur van het boek The Exorcist, aan een verfilming van zijn eigen roman Legion. Maar de studio wou ook van deze productie een cash grab maken en eisten dat de film zou uitgebracht worden als The Exorcist III ipv Legion en dat er dan ook een exorcisme zou plaatsvinden in de third act, wat geenszins de bedoeling was van Blatty. Needless to say, de film die een soort existentiële, spirituele serial killer drama had moeten worden is geëindigd als een beetje schizofrene (maar imo nog steeds goede) thriller ‘slash’ horror. En naast enkele uitstekende performances van oaGeorge C. Scott en Brad motherfucking Dourif, bevat die, naar mijn bescheiden mening, een van de allerbeste jump scares in cinema!
Blijkbaar bestaat die film wel
 
Terrifier 2 gekeken. In zijn eigen subgenre toch echt een straffe film vind ik. Fantastisch gemaakt, alle fysische effecten, met een budget van 250k dollar. Ik moest toch soms ook even lachen met Art :unsure:
Sommige scenes duurden misschien wat te lang. Ook wat teveel "personage kijkt met open mond naar iets, vaak in combinatie met zich omdraaien". Vooral bij Jonathan kwam dat nogal zwak geacteerd over ook.

Zeker geen film voor iedereen die van horror houdt, maar voor mij wel een aanrader.
 
Goh ja, er is inderdaad een 'assembly cut' à la Alien³. Maar of die film nu echt de oorspronkelijke visie van Blatty weerspiegelt, dat weet ik niet. Als ik het goed begrepen heb, hebben ze wat veranderd in de edit en hebben ze materiaal toegevoegd dat van allerlei verschillende bronnen verzameld werd incl. bootleg VHS copies. Zeer jammer dat ze daarvoor niet de originele negatieven konden gebruiken. Maar het kan perfect zijn dat met wat er effectief geschoten werd, de "echte" niet te reconstrueren valt. Wanneer ik de film herbekijk, zal ik zeker die versie kiezen.
 

Goed mogelijk dat de film zelf op niets zal trekken maar dit is best een leuke trailer alhoewel de muziek van Fever Ray daar wel grotendeels voor verantwoordelijk is.
 

Goed mogelijk dat de film zelf op niets zal trekken maar dit is best een leuke trailer alhoewel de muziek van Fever Ray daar wel grotendeels voor verantwoordelijk is.
De muziek is gewoon de intro van Vikings. Of althans een bewerkte versie ervan.

 
Gisteren naar Cobweb gekeken. Misschien heb ik het gemist, maar deze mag toch wat meer aandacht krijgen. Heerlijke 90 minuten. De echte spanning is er wel wat af na de reveal van het 'monster'/het zusje, maar ik vond het nog steeds een prima einde.

Heel goed sfeertje, knappe beelden met licht/donker.
 
De muziek is gewoon de intro van Vikings. Of althans een bewerkte versie ervan.


Vikings nooit gezien maar die gebruiken dus ook dat zelfde nummer van Fever Ray. Kvoelde me net effe heel oud toen ik opmerkte dat dat nummer ondertussen reeds 15 jaar oud is.


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan