Ivm de frigo heeft ze volgens de letter van de wet een zeer klein puntje. Het is niet haar probleem dat jij kiest om de herstelling via coolblue te gaan en dat hun agenda het pas toelaat om binnen de 10 dagen te repareren. Ge had ook de optie op iemand anders te zoeken, die het de dag zelf wel had kunnen maken. Dat dit laatste voor u financieel niet goed uitkomt is in principe geen zorg van een huurder.
Het gaat mij niet om het financieel gedoe. Het is nu eenmaal onmogelijk om dat zo snel op te lossen.
Ik ga niet bij elke scheet dat die doet een nieuw toestel zetten, he.
Die laat om de 3mnd weten dat er iets kapot is. 90% van de keren is er niks aan de hand en zit ze gewoon te vissen achter nieuwe toestellen voor whatever reden. Moest ze wat minder false positives geven, dan zou ze nieuwe toestellen krijgen. Maar als je 2x per jaar neut dat je microgolf kapot is en na 5y nog altijd dezelfde gebruikt, dan lijkt er me niet veel aan de hand. Of 'de douchekop werkt niet meer' -> je moet eens ontkalken. De 'chauffage werkt niet meer' -> Je moet je thermostaat aan zetten...
Die bomma heeft de eerste 2 weken geen elektriciteit en gas en water gehad/100000 telefoons gekregen omdat ze dat transfer formulier - dat we samen ingevuld hadden (oooh, slechte verhuurder) niet had opgestuurd. "Ja, je moet dat opsturen naar het adres dat er op staat. Envelop en postzegel". Doet ze dat voor de gas, 2 weken later 'moest ik dat voor het water ook doen, ze blijven bellen". Euh ja best denk ik...
Ivm onderhoudt van de tuin, altijd een leuke. Onderhoud is idd voor de huurder, ze heeft er immers voor gekozen om een huis te huren met een tui. Echter is de lijn niet altijd duidelijk wat onderhoud is (snoeien bv) en herstelling (verwijderen van planten/bomen door overmacht) Maar dan nog kan ze niet zomaar een factuur doorschuiven.
Het contract is heel duidelijk: "de haag in de privatieve voortuin dient gesnoeid te worden door de huurder". Het is 3 op 3 meter, he. Ik rij al 1-2x per jaar met de remorque naar daar om dat te doen en de brol mee te nemen, anders zitten al de buren te mekkeren heel de tijd.
Haar privatieve gewone tuin heeft ze ook al houten tegels over geflikkerd omdat ze het gras niet wil afrijden. Dat mag ik ook al fixen als ze ooit weg is. 3x3, niet gigantisch, maar al die dingen tellen op den duur wel op.
Nu ik ben het hier ook wel op flessen aan het trekken. Denk niet echt, uit uw verhaal te horen, dat de huurster veel te klagen heeft.
Ik denk het ook niet
Voor de wetgeving is een redelijke termijn toch aanvaardbaar ? Daarnaast gaat die volgen dat je in betrekking tot garantievoorwaarden en dergelijke dit het beste laat uitvoeren via de firma die deze voorzien heeft?
Ik ken ook geen enkele technieker voor dergelijke apparaten die je kan bellen om dezelfde dag nog te komen. 30 jaar geleden ging dat misschien. Tegenwoordig zie ik het niet. En meestal is die eerste afspraak om te komen kijken... de analyse te maken om dan later met de stukken terug te komen. Die hebben die stukken niet in hun camion liggen om al direct de vervanging uit te voeren van hetgeen stuk is.
@cege check garantievoorwaarden. Ik heb ondertussen zelf al 2 diepvriezers (1 frigo + diepvries, andere diepvries) die naar de filistijnen gegaan zijn. De ene na 2 jaar en 11 maanden (garantie 2j) -> factuurtje van 390€ ipv factuur van 1000€ tgv coulance leverancier (nieuwwaarde 999€ in afslag). En geluk gehad dat ze de stukken bij hadden of het was meer geweest... De andere na 4 jaar en 7 maanden -> factuurtje 190€ (waarde 650€ in afslag). In beide gevallen de compressor die stuk was. In beide gevallen had ik garantie, na registratie, op het materiaal. Maar niet op de werken. Waarbij bij die 2de men mij initieel aanbod om 190€ +625€ te betalen om het toestel te vervangen omdat ze vergeten waren dat het in garantie was. Die documenten bij de hand hebben is handig... al is dat afwachten in welke mate zo'n bommaatje dat gaat doen...
eerste kozen ze om te repareren. 2de kozen ze om die te vervangen omdat, het merk, buiten garantie geen werken meer uitvoerden aan het deel van de koelinstallatie tgv opgelegde regels die ze op deze wijze dan niet moesten volgen.
Ik had al bijna de intentie na dit 2de incident om te zeggen ik koop mij een extra diepvries. Zodanig dat als dit nog eens voorvalt dat ik mijn waren kan overzetten ipv dat moeten weg te gooien...
Coolblue was wel heel schappelijk aan de telefoon, dus ik vermoed dat het wel in orde zal komen. Maar madam moet wat geduld hebben. Ik kan geen technieker uit mijn hol toveren. En ze is uiteraard nooit bereikbar of nooit thuis, maar dan wel neuten dat het lang duurt.
Het is niet dat ze ooit zelf iets van effort doet om haar problemen op te lossen of het gemakkelijk te maken om problemen op te lossen.
Vb, ik communiceer haar 10x wanneer die technieker langs komt en dat ze de frigo best niet volpropt met eten want dat ze die er uit moeten nemen om te repareren/onderzoeken en dat het mogelijks niet opgelost zal zijn. Ja, wat doet ze 'ja, het is niet opgelost en ik had hem deze morgen just volgepropt met eten omdat ik dacht dat het ging opgelost zijn'.

Snugger is ze ook niet, he.
tbh, lijkt me wel degelijk uw probleem te zijn. Ik zou daar nu ook niet mee kunnen lachen als ik een huis zou huren en de verhuurder mij in het midden van de zomer laat weten dat ik X-aantal weken zonder frigo ga zitten thuis en ik maar mijn plan moet trekken?
Allemaal heel interessant. Ik heb hier zelf ooit exact hetzelfde gehad, 3y geleden in 30 graden. Frigo kapot. Ik heb ook weken mogen wachten tegen het gefixed was. Wat heb ik gedaan ? Naar de kringloop een oude frigo gaan halen, in de berging gezet en 2-3 weken overleefd. Dat zou ze ook kunnen doen, he. Maar, nee. Na 2d is het gezaag over dat ze geld wil en compensatie en weet ik veel wat.
Wel, als madam altijd na 2 weken laat weten 'ik heb al 2 weken dit' 'ik heb al 2 weken dat', dan begint mijn geduld wat op te raken om heel erg mijn best te doen als ze onmiddellijk begint te flippen. Misschien moet ze eens haar problemen onmiddellijk melden
Vorig jaar was de gasketel kapot. Krijg ik na 2 weken een bericht 'IK HEB AL 2 WEKEN GEEN WARM WATER'. Ja, madam, als je 2 weken wacht, kan ik dat niet rieken, he. Voor mij zitten we aan dag 1 vandaag. Staat er 3d later een loodgieter en laat ze die niet binnen 'OMDAT HIJ EEN DAG VROEGER IS DAN GEPLAND'.
Nog telefoon gekregen dat die ketel eigenlijk naar de kloten is omdat hij nooit onderhouden is. "Ja, meneer, veel van die ketelcontroles is gewoon 50 euro betalen en een blaadje krijgen, he". Boem 7000 flappers weg. En dan heeft die nog de manieren om nadien te neuten dat ze vindt dat de nieuwe ketel scheef hangt en blablabla. NOT YOUR FUCKING PROBLEM lijkt me. Heeft de loodgieter nog een foto gestuurd met een waterpas op...
Of die keer dat ze - zonder te vragen - aan haar buddy vraagt om een gat van binnen naar buiten te boren om aan de buitenkant een lampje te hangen en dan via opbouw wat elektriciteit aftappen van een bestaande schakelaar. Euh, wat gaan we doen ?
Of die 100x dat ze haar dampkap filters niet vervangt, de ketel controles niet doet of whatever contractuele verplichtingen niet deftig nakomt. It goes both ways...
Bon, heb het haar al 10x gezegd 'als je wil eigenaar spelen, mag je het altijd overkopen'... "Daar heb ik geen geld voor". Ok STFU dan.
En ze is niet snugger, en oud, en slecht te been. Maar not exactly my problem.
En haar vorige vent had de waarborg betaald en ze stonden samen op die waarborg rekening, maar dien is out of the picture en dien was toen al 80+. Kans is groot dat dien al dood is ondertussen. Dat wordt nog dolle pret als ik of zij ooit een frank van de waarborg wil terug krijgen...