Het grote stoner & doomtopic

Sinds Sleep Token heb ik een nieuw doel. Laat Chat Pile maar doen.

Een maat van mij schreef de recensie van hun laatste concert en omschreef hun muziek als “moedeloosheid” en ik snapte ineens waarom ik er geen fan van ben. Alles aan die muziek straalt dat uit voor mij terwijl voor mij metal het genre is dat juist zich tegen iets wilt verzetten (het omgekeerde dus van moedeloosheid). Frustrerend voor mij om naar te luisteren dus.

Voorlopige line-up voor vrijdag op Graspop in de Metaldome is wel echt nice:
Uncle Acid and the Dedbeats
Kadavar
Elder
Oranssi Pazuzu

Edit: als nu Faetooth en Cult of Luna ook op die dag waren…

Laatst bewerkt:
Morgen in Balen naar een lokaal concert (Soulburn):

Kaleidobolt
-Heavy eclectic rock trio from Helsinki, Finland
Atomic Vulture
-Stoner rockers from Brugge
Hedonist
-Belgian stoner metal beast
Apex Ten
-Heavy psychedelic stoner rock

Ons moeder is dan jarig, misschien moet ik ze eens meepakken als moeder-zoon activiteit. Komt Willy Sommers ook? Dat is haar favoriete zanger.

Alle gekheid op een stokje: ik wil daar ooit eens heen gaan. Staat op een bucketlist. En Tilburg is vanuit Mol vrij dichtbij.

Coole affiche weer.

Zou hexed van aya nog eens opnieuw moeten beluisteren, rond de release was mijn mening "interessant maar ik moet ervoor in de stemming zijn" en dat blijkt niet zo vaak te zijn want niet meer opgezet. :unsure:

Ik ben geïntrigeerd door de samenwerking tussen Bill Orcutt (die een paar heel goeie solo gitaarplaten gemaakt heeft de laatste jaren), Steve Shelley van Sonic Youth en Ethan Miller die blijkbaar bij het geweldige Comets On Fire gespeeld heeft.

Nog een dikke aanrader, ook al past het niet echt qua genre in dit topic: Attempted Martyr van Prostitute is een van mijn favoriete noise rockalbums van de laatste jaren. Vrij laat vorig jaar uitgekomen en daardoor precies niet zoveel aandacht gekregen, is een van mijn meest gespeelde albums van dit jaar. Redelijk origineel geluid door de Libanese invloeden.

Ik wist eigenlijk niet dat Unsane nog bezig was!

Coole affiche weer.

Zou hexed van aya nog eens opnieuw moeten beluisteren, rond de release was mijn mening "interessant maar ik moet ervoor in de stemming zijn" en dat blijkt niet zo vaak te zijn want niet meer opgezet. :unsure:

Ik ben geïntrigeerd door de samenwerking tussen Bill Orcutt (die een paar heel goeie solo gitaarplaten gemaakt heeft de laatste jaren), Steve Shelley van Sonic Youth en Ethan Miller die blijkbaar bij het geweldige Comets On Fire gespeeld heeft.

Nog een dikke aanrader, ook al past het niet echt qua genre in dit topic: Attempted Martyr van Prostitute is een van mijn favoriete noise rockalbums van de laatste jaren. Vrij laat vorig jaar uitgekomen en daardoor precies niet zoveel aandacht gekregen, is een van mijn meest gespeelde albums van dit jaar. Redelijk origineel geluid door de Libanese invloeden.

Ik wist eigenlijk niet dat Unsane nog bezig was!
Dat album van Prostitute is inderdaad een regelrechte bom! Dikke aanrader.

En Hexed is ook een topper als je stemming bent om oraal op je tanden te krijgen.

Goed! Vier bands die ik niet zo goed kende maar wel elk hun eigen ding deden. Kaleidobolt stak er wel bovenuit en Hedonist was ook al op Desertfest en vond ik ook wel te pruimen. Plezant om eens 10 km van je deur naar een concert te gaan in plaats van richting de grootsteden te moeten bollen.

Nieuwe boenkschijf van Kadavar is uit.
Ben hier nu voor het eerst naar aan het luisteren. Lijkt erop dat ze terug naar hun occulte sound van het eerste album proberen te gaan... of toch al de eerste track in ieder geval. Nog op het randje een voor op de 2025-lijst. :)

EDIT: hmm, moet zeggen dat ze toch op het hele album hun best lijken te doen om terug rauwer te klinken. Dan heb je mij wel mee natuurlijk. Het heeft misschien wel nog een paar luisterbeurten nodig.

Laatst bewerkt:
Alvast een eerste album voor 2026 om naar uit te kijken. (Release in januari.) Klinkt goed!

Dit is zelfs nog beter
Ritual Arcana van Ritual Arcana op het (komende) album Ritual Arcana :unsure:

Laatst bewerkt:
Is deze eigenlijk al gepasseerd? Toch geen slechte affiche.
1764660757285.png

Flood van Boris staat eindelijk op streamingsplatformen. Mocht je deze nog niet kennen, het is één van de beste nummers van een uur. Voor mij misschien zelfs nog epischer dan Dopesmoker.

Terug
Bovenaan