Vrijdag:
Iets voor 20u gearriveerd, stukje van The Obsessed meegepikt. Niet de eerste keer en ik ben ook niet de grootste fan maar zeer, zeer degelijk.
Daarna op aanraden van
@PBR Streetgang naar Guiltless gegaan. De plaat die hier gelinkt was héél goed, live show vond ik ook goed.
Toch op tijd terug naar de main stage omdat ik een deftig plekje voor Oranssi Pazuzu wilde hebben zonder door teveel volk te wringen.
Goeie show, wat een energie. De zaal liep wel langzaam leeg, wel jammer want ik vond het echt we dik de moeite.
Even in de bar bij Néander gestaan. Zeker oké maar volk tegen gekomen en samen buiten een hapje gaan eten.
Wederom op tijd naar de main maar ditmaal voor Bongripper. Heel goeie start, maar het midden van de show kan me minder bekoren, ze eindigden dan wel weer sterk. Jammer dat ze een kwartier minder dan voorzien hebben gespeeld.
Grappig hoe meningen kunnen verschillen want
@Avondland was duidelijk wel helemaal mee.
Mondo Generator geskipt, toch ni echt m'n ding en ik moest er zaterdag vroeg uit.
Zaterdag:
Aangekomen tijdens de set van Acid King. Blij dat die ik die nog is live gezien heb, heerlijke band imo.
Colour Haze: zie hierboven. Gepingel van de bovenste plank!
Wat rondgewandeld, merch gecheckt, babbeltjes gedaan en dan naar Yob. Optreden van het weekend voor me. Afsluiten met 20 Marrow, is 20 minuten kippenvel.
@Avondland : bij mij is de Yob liefde ook pas gestart nadat ik ze live heb gezien. Ik raad trouwens ook heel hard Middian aan.
Band die Scheidt heeft gestart na de split van Yob in 2005 of 2006.
Mephistopheles was een goeie ontdekking, strakke show.
Orange Goblin: veel power & een uur en kwart gewoon knallen. Classic, straightoforward stoner van hoog niveau. Awesome laatste show.
Nightstalker overgeslaan wegens te weinig slaap.
Zondag:
Wat is beter dan Acid King: twee keer Acid King!
Daarna iets gegeten en My Sleeping Karma gevolgd. Zoals
@Obi-Jan zei: gewoon goed.
Op tijd naar boven voor Castle Rat. Heel goed, die show is ook gewoon plezant werkt echt wel. En het is niet dat dat er bij komt om iets te compenseren qua muziek want die is echt wel strak.
Ik had gehoopt dat Messa Masters of Reality één op één zou vervangen. Maar ze namen het slot in van Low Rider, die dan op hun beurt het slot van Masters of Reality kregen. Ok maar niet meer dan dat.
Acid Mammoth: daar keek ik wel naar uit. Stonden voor de derde keer op Desertfest maar vorige twee keren niet gezien. Nu dus wel en blij dat ik er bij was!
Graveyard: blij ze nog eens gezien te hebben. Ik ken vooral de eerste 3 albums, blij dat die genoeg aan bod kwamen. Energieke en goeie show.
Conclusie: Geslaagd weekend! Ik had nog wel wat meer bands willen zien (vooral op zaterdag) maar met een gezin is het soms wat kiezen en prioriteiten leggen. Tof volk tegen gekomen van oude maten tot gewoon randoms. Zoals Felipe uit Brazilië die zo stoned was als een garnaal en moeite had om de trap naar boven te vinden.