Het grote stoner & doomtopic

Iemand verder nog tips? Is My Sleeping Karma goed? Ik vind dat een vreselijke bandnaam en dus nooit gecheckt. En Elephant Tree? Zelfde verhaal. Judging the book by the cover. Life's short.
My Sleeping Karma is goed, misschien niet onmiddellijk een verplichte must-see, maar wel gewoon goed.

Elephant Tree vind ik zeer goed, vooral hun album Habits zet ik hier nog regelmatig op.

Ik ben jaloers jongens, het is echt een dijk van een affiche dit jaar, maar kans is groot dat ik geen enkele dag zal kunnen gaan. Dus ik hoop dat alle optredens dik tegenvallen :eviltongue:
nah j/k have fun enzo.

Covid opgelopen dus het zal ook niets worden dit jaar. Geniet ervan! Eerste zware halte zal Sunn O))) worden in de Botanique.

Ach, ik had dus blijkbaar een nieuwe kans gehad om The Obsessed te zien, al past het hier ook niet en ik betwijfel of mijn grootte mij niet opnieuw parten zou spelen daar, dus ja.
@Kid_C Beterschap!

Ik ben er vrijdag en zaterdag! Op vrijdag sowieso Oranssi Pazuzu & Bongripper en zaterdag Colour Haze. Morgen is het thuis eerst nog wat telewerken dus ik denk dat ik dan de rest van de lineup ga checken.

Zijn ze terug? Nieuwe plaat? De enige Church of Ra band die ik wel kan horen

26821811-6341-49ac-b34f-127685c2e67e-1760688147864-pfarm-with-png-watermarked.webp

Meh, paar dagen geleden eens naar Oathbreaker geluisterd, vond het niet zo heel goed. Misschien geef ik ze nog wel eens een kans, maar alvast nog geen schot in de roos.

ik vroeg me onlangs af of Church of Ra nog een ding is tegenwoordig eigenlijk?

Also Rheia van Oathbreaker is echt wel een topalbum, alles daarvoor is ook minder mijn ding.

en nog eentje voor de desertfest gangers:

Aha, vandaar dat die allemaal achter elkaar geprogrammeerd staan op zaterdagnamiddag.

Voor straks:

Witchorious/Wren - daartussen mogelijk iets eten
The Obsessed
Huracan
Oranssi Pazuzu
Psychlona
Bongripper

Morgen

Mars Red Sky/Monkey3
Acid King
Neptunian Maximalism
Colour Haze
Scott Hepple and the Sun Band
Yob
Mephistofeles
Orange Goblin

Bongripper was een bom. Amai.

Ga eens moeten investeren in deftige oordoppen. Die mousse dopjes van Trix maken de muziek verschrikkelijk dof, dus heb ze dan maar uitgedaan om een beter geluid te hebben.

Eh bon. De review. Het was een boeiende editie, zeker zaterdag waren er heel wat goede optredens. Vandaag was het tijd maken voor het gezin en wroeten in de tuin, ik had Graveyard anders wel graag nog eens gezien.

VRIJDAG
Binnengekomen toen Witchorious aan het spelen was en op een afstandje gevolgd, nadien een hapje gaan eten om af te zakken naar de desert stage voor The Obsessed. Zeer degelijke stoner, zo goed kende ik ze niet.
Huracan nadien was een bommetje energie, zeker de moeite om eens bezig te zien.
Oranssi Pazuzu was een van de twee bands die ik wou zien en die stelden zeker niet teleur, wat een wervelwind aan psychedelische "frenzy" is me dat! Ik verschoot er ook wel van dat de gitarist tijdens zijn "freak out" geen ander bandlid omverliep, maar het liep op dat vlak dan toch allemaal incidentloos.
Nadien Psychlona, maar dat vond ik wat teveel aanmodderen met hier en daar wel een uitschieter die me beviel.
En nadien sloeg mijn beenmerg aan het koken dankzij de machtige dreunende bassen van Bongripper. Fenomenaal optreden, al even goed als hun vorige passage op Desertfest.

ZATERDAG
Binnengekomen toen Monkey3 begon te spelen. Dat was zéér dik in orde, ze zijn ditmaal verhuisd naar de grote zaal beneden.
Dan Ter Ziele even gaan aanschouwen (en goedgekeurd) om dan een porky roll te gaan steken.
Hedonist was wel oké, klassieke stoner van eigen bodem maar niets wereldschokkends.
Vervolgens Acid King dat een grote naam is in het genre en dat was dik de moeite waard. Dikke fuzz, dikke vibes.
Neptunian Maximalism was dan heerlijk spacen - toch een band dat ik in het oog ga houden.
Colour Haze stelde niet teleur. Voor de ene kerel waar ik bij stond was het wat teveel gepingel, maar dat gepingel werd wel meesterlijk uitgevoerd.
Nadien heel kort Scott Hepple and the sun band gezien maar dat viel me wat tegen.
Dus naar boven gegaan om Telepathy aan het werk te zien dat was wel een verrassing van formaat.
Ik had nog een hongerke en Yob heeft me op plaat nooit echt overtuigd, maar eigenlijk was dat een teleurstelling van mezelf want toen ik wat later helemaal achteraan stond was het wel een dijk van een optreden. En nu luister ik opnieuw naar Yob op plaat en begin ik het wel goed te vinden. Dus volgende keer laat dat hongerke liggen en ga ik gewoon vooraan staan.
Het Argentijnse Mephistofeles deed hun eerste Europese tour en barstte van de Sturm und Drang. Energiek optreden en ook een band die ik zeker in het oog ga houden.
Nadien wat tranen geplengd bij de zwanenzang van Orange fucking Goblin baby. Allerlaatste keer en ze hebben dat met grote sier gedaan. De mannen hadden er duidelijk goesting in.

En misschien is het de leeftijd, al had ik er altijd wel wat last van vanaf mijn allereerste optreden in Hof ter Lo in 2004, maar na een paar uur rechtstaan heb ik altijd zeer veel last van pijnlijke voeten. Wat rondbewegen brengt wel soelaas en gaan zitten al helemaal, maar dat is een van de redenen dat ik de allerlaatste bands niet heb meegepikt (Mondo Generator en Nightstalker).

Onze Waaslandwolf heb ik wel gezien, maar geen PBR tenzij ik hem heb gepasseerd en niet heb herkend.

Vrijdag:

Iets voor 20u gearriveerd, stukje van The Obsessed meegepikt. Niet de eerste keer en ik ben ook niet de grootste fan maar zeer, zeer degelijk.
Daarna op aanraden van @PBR Streetgang naar Guiltless gegaan. De plaat die hier gelinkt was héél goed, live show vond ik ook goed.
Toch op tijd terug naar de main stage omdat ik een deftig plekje voor Oranssi Pazuzu wilde hebben zonder door teveel volk te wringen.
Goeie show, wat een energie. De zaal liep wel langzaam leeg, wel jammer want ik vond het echt we dik de moeite.
Even in de bar bij Néander gestaan. Zeker oké maar volk tegen gekomen en samen buiten een hapje gaan eten.
Wederom op tijd naar de main maar ditmaal voor Bongripper. Heel goeie start, maar het midden van de show kan me minder bekoren, ze eindigden dan wel weer sterk. Jammer dat ze een kwartier minder dan voorzien hebben gespeeld.
Grappig hoe meningen kunnen verschillen want @Avondland was duidelijk wel helemaal mee.
Mondo Generator geskipt, toch ni echt m'n ding en ik moest er zaterdag vroeg uit.

Zaterdag:
Aangekomen tijdens de set van Acid King. Blij dat die ik die nog is live gezien heb, heerlijke band imo.
Colour Haze: zie hierboven. Gepingel van de bovenste plank!
Wat rondgewandeld, merch gecheckt, babbeltjes gedaan en dan naar Yob. Optreden van het weekend voor me. Afsluiten met 20 Marrow, is 20 minuten kippenvel. @Avondland : bij mij is de Yob liefde ook pas gestart nadat ik ze live heb gezien. Ik raad trouwens ook heel hard Middian aan.
Band die Scheidt heeft gestart na de split van Yob in 2005 of 2006.
Mephistopheles was een goeie ontdekking, strakke show.
Orange Goblin: veel power & een uur en kwart gewoon knallen. Classic, straightoforward stoner van hoog niveau. Awesome laatste show.
Nightstalker overgeslaan wegens te weinig slaap.

Zondag:
Wat is beter dan Acid King: twee keer Acid King!
Daarna iets gegeten en My Sleeping Karma gevolgd. Zoals @Obi-Jan zei: gewoon goed.
Op tijd naar boven voor Castle Rat. Heel goed, die show is ook gewoon plezant werkt echt wel. En het is niet dat dat er bij komt om iets te compenseren qua muziek want die is echt wel strak.
Ik had gehoopt dat Messa Masters of Reality één op één zou vervangen. Maar ze namen het slot in van Low Rider, die dan op hun beurt het slot van Masters of Reality kregen. Ok maar niet meer dan dat.
Acid Mammoth: daar keek ik wel naar uit. Stonden voor de derde keer op Desertfest maar vorige twee keren niet gezien. Nu dus wel en blij dat ik er bij was!
Graveyard: blij ze nog eens gezien te hebben. Ik ken vooral de eerste 3 albums, blij dat die genoeg aan bod kwamen. Energieke en goeie show.

Conclusie: Geslaagd weekend! Ik had nog wel wat meer bands willen zien (vooral op zaterdag) maar met een gezin is het soms wat kiezen en prioriteiten leggen. Tof volk tegen gekomen van oude maten tot gewoon randoms. Zoals Felipe uit Brazilië die zo stoned was als een garnaal en moeite had om de trap naar boven te vinden.

Terug
Bovenaan