Het grote stoner & doomtopic

@Creeping Death Witch heeft het intussen tot mijn favoriete s&d album van het moment geschopt. :)
Daarnet deze iets recentere clip gevonden en de man klinkt na al die jaren niet eens zo verschillend. Kwaliteit is ook echt top:

Changing is duidelijk mijn favoriete Witch-nummer. Het duurt 6:42, maar voor mij mocht het nog wel een paar minuten langer zijn. :unsure: Wat een absolute wereldtrack zeg!
Wat een opbouw ook. Het begint al meteen met een melancholische, melodische gitaar, om uiteindelijk uit te monden in de riff waarbij je een bepaalde meme kunt gebruiken. :unsure: (Sowieso is het gitaarwerk hier uitmuntend.)

Het geweldige aan dit nummer, samen met veel andere in het s&d-spectrum is dat het nummer na een paar minuten lijkt af te ronden, maar nee, ze beginnen uiteindelijk gewoon terug.

Zouden deze mannen ooit nog eens zin hebben om op te treden in Europa...? :headshake:

Ook kreeg ik dit toegestuurd:
Doet mij ook wat aan Witch denken. Wat een vocals! En deze keer is het dan een vrouw met een erg diepe stem.

Het geweldige aan dit nummer, samen met veel andere in het s&d-spectrum is dat het nummer na een paar minuten lijkt af te ronden, maar nee, ze beginnen uiteindelijk gewoon terug.
Ik moet ineens aan Big Business denken. Geen idee of je die al gecheckt hebt en of echt je ding gaat zijn. Maar Lonely Lyle is echt zo'n heerlijk "stop op niet te stoppen en toch verder te gaan" nummer

Ik moet ineens aan Big Business denken. Geen idee of je die al gecheckt hebt en of echt je ding gaat zijn. Maar Lonely Lyle is echt zo'n heerlijk "stop op niet te stoppen en toch verder te gaan" nummer
Niet mijn ding zoals Witch, maar klinkt cool natuurlijk. Ik ken deze cover; volgens mij heb ik hier al eens iets van gehoord, maar was het minder mijn ding.

Ik heb beseft dat ik de helft van mijn leven into Stoner & doom ben. :unsure:
Ter gelegenheid hiervan heb ik na lange tijd nog eens naar Pentagram - Day Of Reckoning geluisterd. Destijds, toevallig ook tijdens een mildere zomer, draaide ik dit album compleet grijs, en dan vooral dit nummer (de upload waarmee ik het leerde kennen is er gewoon nog steeds 🥲). De zang van Bobby Liebling en Victor Griffin in het refrein vind ik nog steeds even geweldig. Nog zo'n nummer met een tussenpauze trouwens.

EDIT: iemand vat het perfect samen in een comment:
When you think a regular song would end,they pull off the baddest breakdown in the history of metal.

Mijn vader zei in die periode eens op veelbetekenende toon tegen familie "dat het geen gewone muziek is, waar Fusetea naar luistert". En cool dat ik mij voelde zeg. :unsure:

Laatst bewerkt:
Toch maar echt opletten dat mijn gezicht niet zo blijft staan van al die stoner & doom de laatste tijd/vandaag

FCG4it5aUAAttwT.jpg

:unsure:

Nieuwe Faetooth vandaag, ben benieuwd. Ik vond hun eerste wel interessant en had ze graag gezien op tour maar ik kon niet toen ze in Trix speelden.
Ik vind het nog een best goed album!

En wat vinden de mensen hier van Castle Rat?
Relatief jonge band die zo uit de jaren '80 lijken te zijn gewandeld. Met zeer opvallende outfits en blijkbaar een heel uitgewerkte live-shows met zwaardgevechten en shit.
De muziek is misschien niet bijster origineel maar het is ook zeker niet slecht, zware Black Sabbath en Pentagram invloed, en andere invloeden van de 80s zijn zeker aanwezig.
Vandaag nieuw album uit:

Ze staan ook op desertfest dit jaar.

Terug
Bovenaan