Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ken geen enkele van de bands die je noetm tbh. Converge wel van naam maar niet van muziek want ik veronderstelde dat ik het niet goed zou vinden. Misschien toch te veel over dezelfde kam gescheerd in het verleden...Nu misschien hier nog even op inpikken : zelf zeker ook geen fan van die commerciële metalcore. Maar vandaar dat ik wat het onderscheid maak door de term 'metallic hardcore' te gebruiken. Dat vind je ook online al weleens terug. Bands onder die laatste noemer vind ik toch vaak kwaliteit beiden. Zeker geen breinloos geram op de gitaren en drums. Converge uiteraard. Maar wat vind je van Oathbreakers eerste 2 albums? Voor ze met Rheia wat meer de black metal toer zijn opgegaan.. Eros|Anteros vind ik nog altijd een superstraf album. Lijkt me een beetje in de vergetelhoek geraakt doorheen de jaren. Dus ik zou Knocked Loose ook eerder in dat kamp steken.
Ma bon, kzal het hier bij laten.![]()
Ze spelen op 13/11 in Trix (voor vijf euro) en 14/11 in Brussel tijdens het Fifty Lab festival. Ik had ze gemist toen ik niet naar Desertfest kon gaan vorig jaar. Blij dat ze terugkomen en vooral ook dat ze nog steeds shrouded in mystery zijn!Butch Cassidy werd hier ook al getipt door @PBR Streetgang , en ook een andere maat van mij had het nog getipt. Dus ben ik daar naar gaan kijken, miljaar goede tip dat. Mokerslag van een optreden, zeker een groep om in de gaten te houden dit. Hopelijk gaan ze ooit eens meer muziek uitbrengen als dat ene nummer dat op spotify te vinden is.
Amai, goeie tip!Ze spelen op 13/11 in Trix (voor vijf euro) en 14/11 in Brussel tijdens het Fifty Lab festival. Ik had ze gemist toen ik niet naar Desertfest kon gaan vorig jaar. Blij dat ze terugkomen en vooral ook dat ze nog steeds shrouded in mystery zijn!
Vorig weekend Gnome ontdekt en Wenceslas staat sindsdien op repeat bij mij.
Eerste keer dat ik hier iets van hoor (ik kende ze wel), niet slecht. Het random geroep tussendoor is nu niet mijn ding.Vorig weekend Gnome ontdekt en Wenceslas staat sindsdien op repeat bij mij.

Ik heb wel interesse! Wat doen de trouwe road burners hier gewoonlijk voor verblijf?Tripje Roadburn iemand?![]()
Ik heb wel interesse! Wat doen de trouwe road burners hier gewoonlijk voor verblijf?
Aanwezig.
Tripje Roadburn iemand?![]()

Wij huren hier een huisje: https://www.topparken.be/residence-de-leuvertIk heb wel interesse! Wat doen de trouwe road burners hier gewoonlijk voor verblijf?

Heb ernaar geluisterd, klinkt niet slecht. Maar toch een beetje derivatief ofzo, en dat zeg ik niet alleen omwille van de hoes die toch wel een blatant Black Sabbath knockoff is, of het lettertype dat rechtstreeks uit de designs van Pentagram lijkt te komen. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer dit lijkt op een grap. Maar los daarvan, de muziek zelf blijft wat hangen in die transitie tussen klassieke Sabbath-era doom en de moderne varianten ervan. Ik denk dat ik hier toch eerder neig naar Saint Vitus of Candlemass.@clercqie Is dit iets voor jou?
Nog meer soulcrushing dan The Tempter (Trouble)!
![]()
Hele album is trouwens de moeite, doet alsnog aan Trouble denken met niet enkel trage doom. Vocalist heeft (bijna) alles zelf gedaan op dit album en heeft nog gedrumd bij niemand minder dan Pentagram! Zijn vocals klinken een beetje speciaal, maar op de meeste nummers is hij gewoon een Lemmy Kilmister.
Dat de hoes erg op die van BS lijkt probeer ik eerder als een soort eerbetoon te zien eigenlijk.Heb ernaar geluisterd, klinkt niet slecht. Maar toch een beetje derivatief ofzo, en dat zeg ik niet alleen omwille van de hoes die toch wel een blatant Black Sabbath knockoff is, of het lettertype dat rechtstreeks uit de designs van Pentagram lijkt te komen. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer dit lijkt op een grap. Maar los daarvan, de muziek zelf blijft wat hangen in die transitie tussen klassieke Sabbath-era doom en de moderne varianten ervan. Ik denk dat ik hier toch eerder neig naar Saint Vitus of Candlemass.
Maar bedankt om te delen!
Dit genre wordt vaak getagd onder neo trad doom, dus het zal sowieso heel veel invloeden hebben. (Het zal je niet verbazen dat het dan ook mijn ding is.) Ik vind het anders wel nog een pak zwaarder en cooler dan BS, met zelfs een horrorvibe. Hoe dan ook, de rest van het album is niet zoals het eerste nummer, maar de doomvibe is wel altijd aanwezig.