Het grote stoner & doomtopic

Wie had er nu gedacht dat buffels zo'n obsessie hadden voor adel en royalty? What's next, Marquis de Buffalo?

In ieder geval, mooi album. Doet wat denken aan een duistere versie van All Them Witches.

Ben wel pissed op het uurschema van Desertfest op vrijdag. Van alle bands die spelen zijn er maar 3 die ik wil zien en 2 daarvan overlappen: Russian Circles en Five the Hierophant

Wie gaat er eigenlijk naar Desertfest dit jaar? Ik ga vrijdag en zondag.
Idem. Misschien zaterdag ook, ik heb een weekticket maar m'n schoonvader verjaart en we gaan daar eten.
Vrijdag: Rezn, Black Tusk, Russian Circles, Five The Hierophant.
Zondag: Wolvennest, Monster Magnet en Inter Arma. De rest ben ik nog niet uit.

Moest ik gaan zou ik wrs de volgende zaken zien:
Vrijdag: Lethvm, Hemelbestormer, Rezn, Crouch, Five the Hierophant
Zaterdag: Conan, Monolord, Fu Manchu (precies de dag waar ik het minste van ken)
Zondag: Wolvennest, Morne, Stoned Jesus, Messa en Inter Arma

Klinkt nog meer dan eerder werk als loodzware industrial-getinte stuff als Big Black en Godflesh zelfs bij momenten. Mokerslag zoals dat heet. Crazy goede opvolger voor God's Country.
Ik vind hem mogelijks nog beter dan God's Country na drie luisterbeurten. :drool:

Hopelijk koppelen ze een tour aan hun optreden op Roadburn. Of ik moet nog eens naar daar gaan, kan ook. :unsure:

Moest ik gaan zou ik wrs de volgende zaken zien:
Vrijdag: Lethvm, Hemelbestormer, Rezn, Crouch, Five the Hierophant
Zaterdag: Conan, Monolord, Fu Manchu (precies de dag waar ik het minste van ken)
Zondag: Wolvennest, Morne, Stoned Jesus, Messa en Inter Arma
Moest ik op zaterdag gaan, dan zouden op mijn agenda staan:
KARKARA, Kara Delik, Delving, Conan, Monolord, Fu Manchu

Check zeker Delving, het meer psychedelische zijproject van Elder frontman Nick DiSalvo. In november ook in Leuven ergens te zien, ben aan het twijfelen om te gaan.

Klinkt nog meer dan eerder werk als loodzware industrial-getinte stuff als Big Black en Godflesh zelfs bij momenten. Mokerslag zoals dat heet. Crazy goede opvolger voor God's Country.
Heerlijke brute plaat weer, mooi vervolg op God's Country. Die plaat is gestaag gegroeid tot misschien wel mijn favoriet zwaar album van het halve decennium, dat heeft de kiem gelegd om met Cool World meteen mee te zijn.

Ben ik gek aan't worden of hoor ik regelmatig wat Korn er in? :unsure: De industrial-invloeden merkte ik ook meteen op, soms gaat het zelfs een beetje de goth-kant uit. Meer dynamiek in de productie deze keer wel.

God's Country is gegroeid tot een van mijn lievelingsplaten van de laatste jaren, en na een eerste paar luisterbeurten vind ik toch dat deze niet dat niveau haalt. Ik voel hem nog niet helemaal. Ik vind hem wat wisselvallig, sommige nummers zijn echt heel goed (Masc, Shame), maar andere komen soms wat over als lelijke schreeuwnummers :unsure:
Stem staat ook wat lager in de mix precies, ik mis de duidelijk verstaanbare maatschappij kritiek die God's Country had een beetje :p

Het is natuurlijk nog vroeg na release, maar ik schat nu ook wel God's Country nog steeds hoger in. Dat was echt zo'n verrassing, zo'n binnenkopper. Moeilijk om die impact te evenaren.

Dat wil niet zeggen dat deze nieuwe Cool World daarom mis is he. Het blijft een heel indrukwekkende plaat en toont toch op bepaalde vlakken een kleine shift qua sound en invloeden (ik hoor er ook wel dat kille goth-achtige in bv).

Ik lees online ook wel wat commentaren die de nu-metal er in herkennen, maar dat weiger ik zelf te erkennen. Zoveel snob ben ik nu ook nog :-p

Ah juist, Cool Town, het nieuwe album van de nieuwe sensatie Chat Rubble :unsure:

Hoe bedoel je :evil:

Nu alle gekheid op een stokje, wel een uitstekend album, God's Town Country was een donderslag bij heldere hemel dus die overtreffen zou heel straf zijn. Ik hoor het er voorlopig ook niet in maar het is wel weer top.

Laatst bewerkt:
1000024364.jpg

Ik ken er veel te weinig van maar ben wel enthousiast. Heerlijk artwork opnieuw.

Maar euh: pg.99???? Holy shit. :D

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan