Het grote stoner & doomtopic

Eerlijk gezegd toch gemengde gevoelens bij die Amen Ra. Muzikaal is het dik ok en ga ik ze wel nog opleggen, maar de stukken waarin Colin plots zijn poëtische kant moet laten zien heeft mij nooit kunnen overtuigen. Al sinds de vorige plaat en enkele liveshows vond ik het net de sfeer verpesten, dat de lyrics (of moeten we tegenwoordig poëzie zeggen?) soms een beetje simpel en lachwekkend zijn is voor mij een grote afbreuk aan het immer serieuze en gitzwarte Amen Ra.

Ik heb geen probleem met poëzie op zich, ik lees heel graag boeken en af en toe zou ik zelfs een gedichtenbundel lezen. Ooit heb ik Dylan Thomas net leren kennen door Amen Ra, en daar ben ik ze eeuwig dankbaar voor. Maar dingen als :

Gevreesd word het kwade
Behoud ons van kwaad bloed
Het gaat ons goed
En heb goede moed

of

Het brandende nest ontvlucht
Gezucht

Dit is net te simpel, het kinderlijk laten rijmen doet het echt niet voor mij. Bij eender welke black metal band zou ik er geen problemen mee hebben, luister vaak naar dingen als Fluisteraars, Turia, Oassert, maar die bands kan ik tekstueel ook makkelijk niet serieus nemen. Net zoals ik bij corpsepaint ook eens goed grinnik maar het verder geen afbreuk doet aan de muziek. Maar bij een band als Amen Ra kan ik het niet loskoppelen, het gitzwarte diepe gat die hun muziek altijd opwekte kruimelt gewoon in mekaar als ik Colin zo een rijmpje hoor afratelen. In plaats van pijn voel ik schaamte, dan heb ik liever dat hij brult en sneert zodat ik er tenminste geen bal van versta..:crazy:
 
Eerste namen Desertfest (deze spelen zowel in Antwerpen als in Gent blijkbaar):
Motorpsycho
Wolves in the Throne Room
Blood Incantation
Dool
Stygian Bough (Bell Witch & Aerial Ruin)

ticketje voor Gent gekocht, Bell Witch was al genoeg om mij te overtuigen, maar de andere bands zijn ook zeker mooi meegenomen.

En ja ik ga alleen :eviltongue:
 
Snap niet wat er zo goed is aan de nieuwe van Amenra.
De Evenmens vind ik nog wel goed maar de rest is echt toch geen hoge kwaliteit imo.
Moet me wel meer richten op dit genre maar deze laat me toch geen positieve indruk na.
 
Snap niet wat er zo goed is aan de nieuwe van Amenra.
De Evenmens vind ik nog wel goed maar de rest is echt toch geen hoge kwaliteit imo.
Moet me wel meer richten op dit genre maar deze laat me toch geen positieve indruk na.
Wat vind je wel goed van Amenra? Of metal in het algemeen?
 
A Solitairy Reign vind ik ook nog wel ok,maar zal het nooit op 1 in één of andere stemlijst (staalhard top 100,de zwaarste lijst) willen zien.
Razoreater ken ik ook nog maar voor de rest niks,maar wil het wel ontdekken.
Daarom dat ik nu eens deze heb afgespeeld,om de fuzz errond wat te begrijpen.
Heb tijdje geleden,toen het de zwaarste 666 was op Bruut/StuBru al omschreven waar mijn voorkeur voor metal ligt.

PS:kan al zeggen dat Wiegedood ook niks voor mij is ;)

Hier is een playlist door mij samengesteld,best sorteren via artiest dan.
Is totaal niet af hoor.


Komen wel regelmatig zaken bij,sommige tracks/klassiekers van artiesten er bewust niet in opgenomen.
Misschien dat ik ze toch later toevoeg.

Kritiek is welkom (al hoop ik dat ze overwegend positief gaat zijn al betwijfel ik het )
Denk dat velen hier deze lijst niet echt appreciëren.
 
Lang geleden maar idd een topplaat! Leren kennen dankzij /mu/ of all places.

De nieuwe Amenra is ook prachtig, met meer gevarieerde vocals dan vroeger zowaar. En ik stoor me absoluut allerminst aan het Nederlands!
 
De nieuwe van Year Of No Light komt hier nog niet zo goed binnen. Klinkt een beetje als te brave postrock... Wat denken jullie?
 
De nieuwe van Year Of No Light komt hier nog niet zo goed binnen. Klinkt een beetje als te brave postrock... Wat denken jullie?

Ik heb nu ook een paar keer geluisterd, en hij maakt hier ook geen klik. Op zich geen slecht album, ik ben niet zeker of ik het brave postrock zou noemen, maar een Ausserwelt is het al zeker niet.
 
Ik heb nu ook een paar keer geluisterd, en hij maakt hier ook geen klik. Op zich geen slecht album, ik ben niet zeker of ik het brave postrock zou noemen, maar een Ausserwelt is het al zeker niet.
Nog niet kunnen checken en ik vrees ervoor dat dat er vandaag gaat in zitten.
Maar Ausserwelt is imo zo'n hors categorie plaat.
 
Wat een boenkschijf, mannekes.
Late reactie maar idd, een sublieme, bij momenten zelfs ontroerende plaat voor mij. Ik heb het geluk gehad om deze integraal live mee te kunnen pikken. Ondanks het veel te vroege uur en de naar mijn mening onvoldoende verduisterde setting, was dat toch een serieuze beleving. Anderhalf uur ogen dicht en in trance. En dan dat moment in de 2e helft waarop de subtiele, cleane vocals erbij komen. Echt kippenvel. Zowat de beste cover art ooit ook.
 
Gewoon gaan, wie weet loop je wel een BG'er tegen het lijf! :)
Gewoon doen idd, maar niet tegen mij komen lallen aub ik ben daar voor de muziek. :unsure:

Ik doe quasi al m’n optredens solo, aangezien m’n vrienden nul interesse in muziek hebben. Occassioneel gaat m’n broer eens mee of kom ik een bekende BG’r tegen maar grootse deel doe ik toch alleen.

Enige grote nadeel is dat ik altijd bob moet zijn :unsure:

Gewone optredens alleen bezoeken is goed doenbaar hoor en met wat geluk kom je BG'ers tegen die in 't echt even (eigen)aardig zijn als op dit forum.
Ik ga ook wel regelmatig alleen naar optredens eigenlijk :unsure:

Bende zieligaards

Ik ga ook regelmatig alleen :frown:

Ik vertrek vaak alleen maar kom welhaast onvermijdelijk een horde bekenden tegen. :unsure:

Conclusie is, we gaan allemaal apart maar eigenlijk zijn we met ne grote hoop :laugh:

Haha, ticket is binnen se.

Vooraf of achteraf wil ik gerust een pintje met jullie drinken hoor.
Ik ben een introvert/asociaal persoon, dus de kans dat ik ten eerste al iemand ga herkennen is miniem. Laat staan dat ik iemand zou (durven) aanspreken.

Maar wie mij zou herkennen mag me altijd een pintje (of cola) trakteren achteraf ;)
 
Ik kom achter, maar toch;
De Evenmens :love2:

Als een lied me vanaf de eerste paar noten of lyrics me kippenvel geeft, is het echt goed.
Zalig.
 
Terug
Bovenaan