Het grote slowchat topic

@Sir. K @Killjoy @Karel-Jan, ik wist niet direct waar ik het moest smijten, en wou het niet onder het artikel zelf zetten om de front page niet te verneuken, maar jullie FACTS artikel... euh...

Maar dan wel:

&

&

&

... :wtf:?

In een duidelijke grap-context is dat allemaal ok. Maar daar beschrijft ge het alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En dat is net wel... creepy?
Ik begrijp je opmerking wel hoor, maar zoals Killjoy al opmerkte, was het absoluut enkel maar ludiek bedoeld. Iedereen heeft zelf zijn stukje geschreven en bij het samenvoegen komt het precies wat ‘erger’ over dan het eigenlijk bedoeld was.

Als mensen daar aanstoot aan nemen zijn we zeker bereid om te nuanceren of stukjes te herschrijven, al ben ik zelf voorstander om de luchtigheid er in te houden en niet alles te letterlijk te nemen.

Ik begrijp je opmerking wel hoor, maar zoals Killjoy al opmerkte, was het absoluut enkel maar ludiek bedoeld. Iedereen heeft zelf zijn stukje geschreven en bij het samenvoegen komt het precies wat ‘erger’ over dan het eigenlijk bedoeld was.

Als mensen daar aanstoot aan nemen zijn we zeker bereid om te nuanceren of stukjes te herschrijven, al ben ik zelf voorstander om de luchtigheid er in te houden en niet alles te letterlijk te nemen.
Daar is niets ludieks aan die text maar gewoon super creepy.

Het forum doet terecht moeite om vrouw vriendelijker te zijn en dan moet je dit lezen. En uw laatste zin is ook zo'n dooddoener he. Ja op zich moet je alles mogen kunnen schrijven, idem met jokes. Maar een wansmakelijke tekst blijft nog altijd wansmakelijk. Enige klasse of niveau mag je toch altijd verwachten en al zeker van mensen die BG vertegenwoordigen.

Kheb het nu eens gans doorgelezen en ik zie vaak niet direct waar het echt humoristisch is bedoeld. Sommige instanties zijn op zichzelf niet zo heel erg om te zien passeren (al kan het beter geschreven worden zonder weg te nemen van de boodschap maar ook zonder opnieuw de nadruk te leggen op het idee dat ge vooral naar facts moet gaan om te staren naar (schaarsgeklede) vrouwen). Maar alles bij elkaar wordt het tegen het einde toch een beetje weird. Vooral wanneer er dan insider jokes bijkomen over de schunnige opmerkingen en fetisjes van killjoy...

Kzou het toch een beetje herschrijven. En ook wel een beetje jammer dat er deze editie blijkbaar wel vrouwen (en mannen) waren waar ge schaamteloos naar mocht staren en die geen vermelding krijgen

giphy.gif

Het spijt me enigzins dat je de ludiek bedoelde opmerkingen in de Facts tekst als misplaatst ervaart Lint. Ik ben de eerste om toe te geven dat ik in elk geval stevig mijn tong tegen mijn wang gedrukt had zoals ze wel eens zeggen toen ik mijn bijdrage leverde.

Het idee was om ietwat lichtfoute humor te implementeren in een artikel dat anders een droge opsomming zou zijn van "En er waren winkelstandjes en Sonic de hedgehog en MasterChief".

Ik heb op dit moment geen tijd om er verder diep op in te gaan, maar kan enkel zeggen dat het niet de bedoeling was om "creepy" of als een stelletje perverten over te komen en dat elk van de redacteurs zich vriendelijk en hoffelijk gedragen heeft naar alle dames, heren, X'jes en Pokémon op de beursvloer. Enkel met Newt Scamander was er een klein akkefietje, maar hij moet dan ook maar in betere films opdraven.

Mja zoals ik al zei, er mag absoluut met alles gelachen worden, en dat zal ik altijd verdedigen. Echter kwam het hier op geen enkel moment over als humor op mij, en leek het een droge opsomming van creepy gedragingen. In die zin vind ik het dus zelfs geen "misplaatste" humor (zoals @Killjoy aanhaalt, en ik vind humor overigs bijna nooit misplaatst), maar effectief foute acties / gedachten.
Humor is subjectief, ik ben de authoriteit niet (en zelfs Lint + Infected + Non niet), maar ik wou het maar even opmerken. Ik persoonlijk neem er ook 0 aanstoot aan, ik kan alleen maar zeggen dat ik dat nooit op die manier zou zeggen.

Maar jullie hebben het aangepast, dus feedback ontvangen, mooi :thumb:.

nu wil ik wel weten wat er stond, ben gaan lezen en ik zag niks offensive :(
Tis aangepast, en twas minder offensive, eerder "creepy nerd behaviour t.o.v. vrouwen dat dringend uit de 'cultuur' mag". (bvb tegen schaarsgeklede cosplay dames aanschuren).

En zoals @Tha_nOn zei, elke instantie apart viel het nog mee, maar op nen hoop gezwierd kwam het over als... welja... een klein deel van de FACTS bezoekers.

Mja zoals ik al zei, er mag absoluut met alles gelachen worden, en dat zal ik altijd verdedigen. Echter kwam het hier op geen enkel moment over als humor op mij, en leek het een droge opsomming van creepy gedragingen. In die zin vind ik het dus zelfs geen "misplaatste" humor (zoals @Killjoy aanhaalt, en ik vind humor overigs bijna nooit misplaatst), maar effectief foute acties / gedachten.
Humor is subjectief, ik ben de authoriteit niet (en zelfs Lint + Infected + Non niet), maar ik wou het maar even opmerken. Ik persoonlijk neem er ook 0 aanstoot aan, ik kan alleen maar zeggen dat ik dat nooit op die manier zou zeggen.

Maar jullie hebben het aangepast, dus feedback ontvangen, mooi :thumb:.
Even opmerken dat ik uiteraard wél de autoriteit ben

(En ja, fijn dat er toch zo vlot mee omgegaan wordt)

In weet nu niet of niemand, 1 van de 2, of allebei sarcastisch bezig zijn, maar:
jokes-joke.gif

Bepaal zelf maar op wie het van toepassing is.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan