Het grote slowchat topic

Er bestaan van die Über-moeders. Aan de ene kant sta ik vol bewondering voor de toewijding (want die doen dat echt met de glimlach en het is ook altijd piekfijn in orde) en aan de andere kant toch ook ‘damn, bitch, you makin me look bad’.
Ik had zelf wel zo een moeder gewild eigenlijk, moet toch super zijn als kind.
Ach die Uber-moeders... Ik geloof dat niet. Niemand kan zo perfect zijn.
Ik heb een collega die zo is. Ik word er zot van. Werkt fulltime (en doet eigenlijk haar werk super goed), heeft twee lagere school kinderen, man met een carrière en een groot huis.
Daar wordt elke dag vers gekookt, huis is altijd normaal proper, kinderen doen hobby's, ze helpt met huiswerk en toetsen, ze is vrijwiller op school om te helpen met vanalles, knutselt en naait ook. Ga zo maar door. Oh ja en ze helpt ook haar ouders die nog thuis wonen maar beginnen te sukkelen.
As if...

Ach die Uber-moeders... Ik geloof dat niet. Niemand kan zo perfect zijn.
Ik heb een collega die zo is. Ik word er zot van. Werkt fulltime (en doet eigenlijk haar werk super goed), heeft twee lagere school kinderen, man met een carrière en een groot huis.
Daar wordt elke dag vers gekookt, huis is altijd normaal proper, kinderen doen hobby's, ze helpt met huiswerk en toetsen, ze is vrijwiller op school om te helpen met vanalles, knutselt en naait ook. Ga zo maar door. Oh ja en ze helpt ook haar ouders die nog thuis wonen maar beginnen te sukkelen.
As if...
Indertijd kon je zeggen dat ze waarschijnlijk Mother’s Little Helper hadden (amphetamines). Als je dan zelf als moeder al blij bent dat elk kind eind van de dag nog leeft (ik overdrijf. Een beetje) dan is dat soms echt funest voor je gevoel. Ik kan mij echt een waardeloze moeder voelen maar ik heb het niet in mij.

Indertijd kon je zeggen dat ze waarschijnlijk Mother’s Little Helper hadden (amphetamines). Als je dan zelf als moeder al blij bent dat elk kind eind van de dag nog leeft (ik overdrijf. Een beetje) dan is dat soms echt funest voor je gevoel. Ik kan mij echt een waardeloze moeder voelen maar ik heb het niet in mij.
Volgens mij ben jij stukken meer waard dan je jezelf voor houdt!

Ik heb al vaker lachend tegen mijn vriendinnen gezegd dat als ik een huisvrouw zou zijn in de jaren 50-60 dat ik dan een supermoeder zou zijn met een fles gin verstopt in elke kast en een affaire zou hebben met de postbode.

Mijn schoonzus is ook alweer zo een irritante zogezegde supermoeder die haar kinderen non stop op 1 zet en daar alles voor doet. Die kinderen zijn ondertussen verwende ettertjes en mijn schoonbroer zoekt het regelmatig op een ander omdat moeder de vrouw alleen nog maar moeder is en geen vrouw 🤷🏼‍♀️

Ik denk dat jouw kinderen blij mogen zijn met hun mama. Een mama met gevoel voor humor die duidelijk ook bezorgd is over hen…

syGU2o1.jpg

Dat kan beter he :unsure: Je staat maar op plaats 3 :unsure:
Nr 2 is wel in het vizier @Tomski. Ge kunt het!

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan